direktor odeljenja za marketing u kompaniji Revestech za Biznis.rs

Rafael Ljopis: Trenutno ne postoji osećaj krize u Španiji

EUIntervju

25.2.2024 12:29 Autor: Miljan Paunović 20

Rafael Ljopis: Trenutno ne postoji osećaj krize u Španiji Rafael Ljopis: Trenutno ne postoji osećaj krize u Španiji
Na ovogodišnjoj PRO PR konferenciji koja će biti održana u Beogradu od 14. do 17. marta, jedan od učesnika biće i Rafael Ljopis (Rafael... Rafael Ljopis: Trenutno ne postoji osećaj krize u Španiji

Na ovogodišnjoj PRO PR konferenciji koja će biti održana u Beogradu od 14. do 17. marta, jedan od učesnika biće i Rafael Ljopis (Rafael Llopis), direktor odeljenja za marketing u kompaniji Revestech iz Španije, sa kojim smo razgovarali o brendovima, malim i srednjim preduzećima, potrošačima, veštačkoj inteligenciji….

Ljopis za Biznis.rs kaže da je najveća promena u poslednjih 30 godina ta što potrošač ima sve više mogućnosti da komentariše da li mu se nešto dopada ili ne.

„U tom smislu, društveni mediji su brendovima dali priliku da se povežu sa interesima potrošača i obrnuto, potrošači slobodno izražavaju šta misle o brendovima. Pritom, brendovi su sve više odgovorniji, i kroz izloženost medijima, kao i porukama koje prenose“, objašnjava naš sagovornik.

Nakon 30 godina rada u medijima, Ljopis je promenio posao, i upustio se u novi izazov, jedan poziv je promenio sve.

„Poziv mog prijatelja Miguela, vlasnika Revestech-a, bio je ono što me je podstaklo da napravim promenu. Kompanija je beležila veliki rast i morala je da se prilagodi novoj organizacionoj strukturi i tržišnim scenarijima. Duboko verujem u promene, jer one daju energiju i motivaciju da učite sve što je bitno iz novih biznisa i industrija. Ta promena deluje kao da počinjete ponovo sve iz početka, od nule, kao kada ste imali 25 godina… iluzija je ista, ali je više iskustva i energije.

S obzirom da su njegova oblast delovanja mala i srednja preduzeća, pitali smo ga da li se slaže sa tim da su ona kičma države i kakva je situacija u Španiji na tom polju, kako funkcionišu u okolnostima ekonomskih turbulencija.

Madrid / Foto: Unsplash.com

„Apsolutno se slažem sa ovom izjavom. Statistike pokazuju da MSP predstavljaju 61 odsto vrednosti španske privrede. Ovaj procenat se sastoji od doprinosa od 37 procenata malih i srednjih preduzeća u Španiji i preostalih 24 odsto od mikro preduzeća. Trenutno ne postoji osećaj krize u Španiji. Mala i srednja preduzeća su i dalje veoma jaka u pogledu proizvodnje, izvoza i inovacija“.

Kada su u pitanju brendovi, Ljopis kaže da se najrelevantniji saveti odnose na humanizaciju brenda i duboko poznavanje uvida potrošača.

„Brendovi moraju biti pošteni, transparentni i odgovorni. Ponekad zaboravljamo da brendove razvijaju kompanije i da ih čine ljudi. To je ključ duše brendova“, objašnjava naš sagovornik, a više o tome govoriće na PRO PR-u u Beogradu.

S obzirom na sve veću ulogu AI u poslovanju, Ljopis smatra da je ona sredstvo znanja među mnogim drugim, ali „ideja“ je srce.

„Veštačka inteligencija može biti divan saputnik na putovanju ako se koristi racionalno i razborito. Tehnološki napredak je oduvek postojao i, kada se dobro koristi, bio je od velike pomoći. Kao da se više ne sećamo rođenja interneta 1969. godine, ja sam tada imao četiri godine…“, kaže Rafael Ljopis.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...