Više od deset hiljada evropskih hotela tuži platformu Booking
5.8.2025 09:53 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Više od deset hiljada evropskih hotela podiglo je kolektivnu tužbu protiv digitalne platforme za rezervaciju smeštaja Booking.com, upozorivši da im je klauzula o „cenovnom paritetu“ prouzrokovala gubitke.
Klijenti pretražuju smeštaj na Bookingu i potom ga rezervišu na internet stranicama hotela zbog povoljnijih cena, naglasila je kompanija, zabranivši takvu praksu klauzulom o „cenovnom paritetu“, prenosi Mina.
Hoteli se tako u ugovorima s internet platformama za rezervaciju smeštaja često obavezuju da na vlastitim i stranicama konkurentskih platformi neće nuditi niže cene, prihvatajući načelo cenovnog pariteta.
EU je u međuvremenu usvojila zakon o digitalnim tržištima koji velikim internetskim platformama zabranjuje ugovorne odredbe o cenovnom paritetu i Sud EU (ECJ) istakao je u septembru prošle godine da Booking.com ugovornim određivanjem cenovnog praga za hotelski smeštaj potencijalno ograničava konkurenciju.
Cenovni paritet nije ključan za ekonomsku održivost Bookinga, upozorile su sudije, ali ipak ne predstavlja povredu propisa o tržišnom takmičenju.
Hoteli su sada holandskom sudu podneli tužbu, tvrdeći da im je klauzula o „cenovnom paritetu“ prouzrokovala gubitke.
„Evropski hotelijeri dugo su bili prisiljeni da tolerišu nepoštene uslove poslovanja i prekomerne troškove. Vreme je da se ujedinimo i zatražimo odštetu“, rekao je Aleksandros Vasilikos (Alexandros Vassilikos), predsednik udruge ugostitelja HOTREC.
Uz HOTREC, kolektivnu tužbu podržava i više od 30 nacionalnih hotelskih udruženja, uz koordinaciju Hotel Claims Alliance. Cilj im je da osiguraju naknadu štete nastale između 2004. i prošle godine.
Prema studiji koju su uradili HOTREC i švajcarski hotelijerski fakultet, Booking Holdings držao je 2023. godine 71 odsto udela u evropskom tržištu dok se udeo direktnih rezervacija znatno smanjio poslednjih godina.
Pročitajte još:
Holandska udruženja za zaštitu potrošača najavila su krajem juna tužbu protiv Bookinga, tvrdeći da je od 2013. godine napumpavao cene hotelskog smeštaja.
Fondacija za potraživanja potrošača (CCC) i Udruženje potrošača pozvale su građane koji su zbog takve Bookingove prakse pretrpeli štetu da mi se pridruže.
Booking već godinama naplaćuje previsoke cene za hotelske sobe, što je holandskim potrošačima prouzrokovalo štetu od „nekoliko stotina miliona evra“, tvrde udruženja.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.