Facebook, YouTube, Snap i Twitter izgubili 10 milijardi dolara zbog promena oglašavanja za iPhone modele
1.11.2021 09:29 Autor: Redakcija Biznis.rs
Odluka kompanije Apple da promeni podešavanja privatnosti u modelima iPhone dovela je do brisanja oko 9,85 milijardi dolara prihoda u drugoj polovini ove godine za Snap, Facebook, Twitter i YoutTube, pošto su njihove reklamne aktivnosti potresla nova pravila.
Apple je u aprilu predstavio svoju politiku transparentnosti praćenja aplikacija, koja je primorala njihove kreatore da traže dozvolu pre nego što počnu da prate ponašanje korisnika kako bi im servirali personalizovane oglase.
Većina korisnika to nije odobravala, posledično ostavljajući oglašivače „u mraku„ o tome kojim reklamama da ih ciljaju. Oglašivači su odgovorili tako što su smanjili svoju potrošnju za Snap, Facebook, Twitter i YouTube, i preusmerili svoje budžete negde drugde – posebno na korisnike Android telefona i na Apple-ov sopstveni rastući oglasni biznis.
Izvršna direktorka kompanije Facebook, Šeril Sandberg (Sheryl Sandberg), rekla je da su promene na iPhone-u značile „smanjenje preciznosti ciljanja naših oglasa, što je povećalo troškove ostvarivanja rezultata za naše oglašivače. Takođe je i merenje tih rezultata postalo je teže“, prenosi njene reči Financial Times.
Lotame, kompanija za reklamne tehnologije, čiji su klijenti The Weather Company i McClatchy, procenila je da su četiri tehnološke platforme izgubile 12 odsto prihoda u trećem i četvrtom kvartalu, ili oko 9,85 milijardi dolara zbirno, samo na ime digitalnog oglašavanja. Snap je najgore prošao u procentima svog poslovanja zbog svog fokusa na pametne telefone, dok je Facebook izgubio najviše u apsolutnom iznosu zbog svoje veličine.
Direktor Lotame-a Majk Vuzli (Mike Woosley), kaže da oglašivači sad moraju da plate više kako bi dobili iste rezultate za iPhone tržište. On je dao i primer na uzorku targetiranih hiljadu korisnika po ceni oglasa od pet dolara.
Pročitajte još:
„Na primer, ukoliko prodajete mušku garderobu sada morate da ciljate dve hiljade ljudi u startu kako biste dobili hiljadu muškaraca, vođeni pretpostavljenim prosekom, pošto vam algoritam više ne govori ko je muškarac, a ko žena. Znači da će vam se troškovi prikazivanja udvostručiti, a da je izgubljeni prinos 50 odsto“, slikovito je objasnio Vuzli za FT.
Od pomenutih kompanija, Facebook će biti u najvećem gubitku, i to ne samo kada se uporedi udeo oglašavanja, već i zato što su troškovi oglašavanja na ovoj društvenoj mreži konstantno rasli prethodnih godina, pa se dobar deo oglašivača sa nje prebacuje na sve popularniji TikTok, koji je višestruko jeftiniji kada se uporedi utrošak na hiljadu impresija.