Građani više neće biti uznemiravani telefonskim prodajama
25.6.2021 14:05 Autor: Ljiljana Begović
Vlada Srbije usvojila je Predlog zakona o zaštiti potrošača, a ministarka trgovine Tatjana Matić kaže da će nova zakonska rešenja značajno doprineti bezbednoj trgovini i jačanju prava potrošača.
Najvažnije novine Nacrta su:
1. Uvođenje Registra „Ne zovi“
2. Uvođenje proračuna za pružanje usluge čija je vrednost veća od 5.000 dinara
3. Uvođenje evidencije potrošačkih sporova
4. Izvršena delimična harmonizacija sa Direktivom o putovanjima u paket aranžmanima i povezanim putnim aranžmanima 2015/2302.
5. Unapređen je postupak vansudskog rešavanja potrošačkog spora
6. Uvođenje prekršajnih naloga
Kako je saopšteno, ministarka kao najvažniju novinu u predlogu zakona navodi uvođenje registra „Ne zovi“.
Za Biznis.rs iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija kažu da će uvođenjem Registra „Ne zovi“, zakonom biti propisano da potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona ili da dobijaju sms i mms poruke u svrhu prodaje i promocije, mogu podneti zahtev operatoru elektronskih komunikacija sa kojim imaju zaključen ugovor, da im se telefonski broj, fiksni ili mobilni, upiše u Registar.
Registar omogućava efikasniji način prevencije nasrtljive poslovne prakse trgovaca koja je usmerena na sve potrošače (najviše na stariju populaciju potrošača – penzionera).
„Predviđena je prekršajna odgovornost trgovca ako, i pored toga što je potrošačev broj upisan u Registar, pozove potrošača u komercijalne svrhe. Registrom administrira Republička agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge“, navode iz Ministarstva.
Takođe, izmene Zakona odnose se na uvođenje obaveze trgovca da sačini proračun prilikom pružanja usluga, kao i uspostavljanje evidencije potrošačkih sporova u sudovima.
„Predlog obuhvata i dalje usklađivanje sa propisima EU u oblasti turizma, zatim unapređenje mehanizma vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, kao i prekršajne naloge za pojedine prekršaje trgovaca“, navode u Ministarstvu.
Ministarka Tatjana Matić podseća da je 9. juna ove godine počela i realizacija IPA 2018 EU projekta „Jačanje zaštite potrošača u Srbiji kao odgovor na nove tržišne izazove“, koji će dodatno obezbediti efikasno sprovođenje zaštite potrošača, kao i usklađenost sa pravnim tekovinama EU.