HONDA U MINUSU ZA VIŠE OD MILIJARDU DOLARA BMW u drugom kvartalu beleži gubitak od 786 miliona

AutomobiliLifestyleSvetVesti

5.8.2020 10:42 Autor: Redakcija Biznis.rs

HONDA U MINUSU ZA VIŠE OD MILIJARDU DOLARA BMW u drugom kvartalu beleži gubitak od 786 miliona HONDA U MINUSU ZA VIŠE OD MILIJARDU DOLARA BMW u drugom kvartalu beleži gubitak od 786 miliona
Drugi kvartal 2020. godine doneo je ogromne gubitke automobilskim gigantima u Evropi i Japanu. Negativne finansijske rezultate u drugom tromesečju beleže BMW i Honda,... HONDA U MINUSU ZA VIŠE OD MILIJARDU DOLARA BMW u drugom kvartalu beleži gubitak od 786 miliona

Drugi kvartal 2020. godine doneo je ogromne gubitke automobilskim gigantima u Evropi i Japanu. Negativne finansijske rezultate u drugom tromesečju beleže BMW i Honda, javljaju svetski mediji.

Nemačka automobilska kompanija BMW zabeležila je gubitak od 666 miliona evra (786 miliona dolara), što je ogroman pad u odnosu na operativni profit od 2,2 milijarde evra ostvaren u istom periodu 2019. godine.

Uprkos gubitku, kao posledici obustave proizvodnje zbog pandemije i pada od 25 odsto u isporuci luksuznih automobila, BMW, ipak, očekuje operativnu dobit na nivou cele godine, prenosi Rojters.

Foto: Pixabay.com

Kompanija sa sedištem u Minhenu navela je da je prodaja automobila počela da se oporavlja na nekim tržištima, uključujući i Kinu, što uliva nadu da će osnovna delatnost ponovo postati profitabila, prenosi Tanjug, pozivajući se na Rojters. BMW je, međutim, saopštio da oporavak neće biti dovoljan da nadoknadi manjak prodaje koji je zabeležen zbog pandemije.

Sa još gorom situacijom suočava se japanski proizvođač automobila Honda Motor Co. Kompanija je saopštila da, zbog globalnog pada potražnje za vozilima tokom krize sa virusom korona, očekuje najveći pad prihoda u poslednjih desetak godina.

Honda predviđa, kako prenosi Rojters, da će pretrpeti pad od čak 68 odsto na godišnjem nivou. Profit kompanije za 12 meseci biće manji za 200 milijardi jena (1,89 milijardi dolara), što će biti najgori rezultat trećeg po veličini proizvođača automobila u Japanu još od 2010. godine.

Japanska kompanija prognozira pad od šest odsto u prodaji automobila na godišnjem nivou, a samo u drugom kvartalu ovaj proizvođač suočio se sa smanjenjem prodaje od čak 40 procenata, što je rezultiralo operativnim gubitkom od 113.7 milijardi jena, odnosno nešto više od milijardu dolara, najvišim još od 2009.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.