Automobilista Andrej Kulundžić za Biznis.rs povodom 10 godina modela 500 L

Jedino rešenje za Fiat je proizvodnja novog modela u Kragujevcu

AutomobiliBiznisSrbijaVesti

3.2.2022 14:07 Autor: Stanislav Stanišić 17

Jedino rešenje za Fiat je proizvodnja novog modela u Kragujevcu Jedino rešenje za Fiat je proizvodnja novog modela u Kragujevcu
U automobilskoj industriji nema pravila kada se stari model redizajnira ili menja potpuno novim, ali prvi indikator je pad prodaje i narudžbine vozila. Prema... Jedino rešenje za Fiat je proizvodnja novog modela u Kragujevcu

U automobilskoj industriji nema pravila kada se stari model redizajnira ili menja potpuno novim, ali prvi indikator je pad prodaje i narudžbine vozila. Prema dostupnim informacijama, sa proizvodnih traka fabrike Fiat Automobili Srbija u Kragujevcu u prošloj godini sišlo je oko 20.000 vozila, značajno manje nego rekordne 2013. godine kada je proizvedeno 117.000 automobila.

U razgovoru za Biznis.rs nekadašnji automobilista Andrej Kulundžić kaže da je jasno da modelu 500 L polako prolazi vreme, samim tim je neophodna nova strategija proizvođača da izađe sa novim automobilom koji bi bio dostupan i domaćim kupcima, u suprotnom fabrika može da se proda ili zatvori.

U julu će se navršiti tačno 10 godina otkako je startovala proizvodnja modela Fiat 500 L, uz male izmene 2016. godine, što je ozbiljan period u smislu trajanja jednog modela.

„Modeli u automobilskoj industriji menjaju se na sedam-osam godina, dok se određene facelift promene kao što su redizajn svetlosnih grupa ili plastičnih delova praktikuje na svake tri-četiri godine. Situacija kod Fiata je malo drugačija jer njihov lifestyle model 500 traje od 2007. godine i doživljava, uz blage korekcije, još uvek interesovanje ljubitelja automobila, ali to je jedinstveni primer modela koji je nosilac prodaje brenda i malo je takvih primera u današnjoj auto industriji. Upravo iz tog razloga može se reći da se 500 L održao deset godina zbog filozofije kompanije“, objašnjava Kulundžić.

Naime, automobil Fiat 500 L, koji se proizvodi u Kragujevcu od 2012. godine, već se svrstava u starije modele, što utiče i na njegovu tražnju, pa je fabrika projektovana da pravi i do 200.000 automobila godišnje postepeno smanjivala proizvodnju.

„Nezahvalno je iznositi očekivanja o sudbini fabrike u Kragujevcu jer i ono što su mogli da ostvare u skladu sa planovima i projekcijama nisu uspeli da finalizuju. Generalno ako je to državni projekat trebalo je automobil mnogo više popularizovati, pre svega na ulicama Srbije, a za masovniju prodaju bilo je neophodno da se putem subvencija za kupce omoguće povoljniji uslovi nabavke“, ocenjuje Kulundžić.

Naš sagovornik podseća da su još ranije mediji u Srbiji prenosili nezvanična saznanja italijanskih kolega da bi model 500 L trebalo da bude zamenjen nešto većim automobilom pod nazivom “giardiniera”, a pominjala se i mogućnost proizvodnje manjeg SUV automobila. Zvanična potvrda ovih informacija, međutim, nikada nije stigla.

Još nema ni zvaničnih najava o pokretanju novog modela u Kragujevcu, kao ni informacija da li bi taj automobil imao motor sa unutrašnjim sagorevanjem, hibridni ili električni.

„Stellantis, kompanija u okviru koje posluju Fiat i Peugeot, još u oktobru je trebalo da izađe sa investicionim planom za svaku fabriku koja posluje u okviru grupacije. Više puta je rečeno da kragujevačka fabrika neće biti ugašena, posebno što je isticano da ima potencijal da se brzo preorijentiše na proizvodnju hibridnih i električnih automobila“, zaključuje Kulundžić.

Fiat je na nivou grupacije najavio da će do 2030. godine potpuno preći na proizvodnju električnih automobila, a da će od 2025. za svaki model automobila razvijati i električnu varijantu.

  • Milovan94

    3.2.2022 #1 Author

    Nadam se da će krenuti što pre proizvodnja električnih automobila kako bi uzeo za sebe.

    Odgovori

  • Ivan

    3.2.2022 #2 Author

    Uh to bih bilo jedno veliko osveženje,novi model nije na odmet.

    Odgovori

  • FRUIT04

    3.2.2022 #3 Author

    Odlicno, Nov model 500XL dijamant. Sad sve pred izbore

    Odgovori

  • Emilija

    3.2.2022 #4 Author

    Elektricni automobili su svakako buducnost

    Odgovori

  • MADMAX

    3.2.2022 #5 Author

    Na vodonik.

    Odgovori

  • BIJUTI27

    3.2.2022 #6 Author

    Što se Fiata tiče – ništa im više ne verujem dok ne vidim konačan proizvod i obnovljene i podignute nove fabrike … 😀

    Odgovori

  • ZVE84

    3.2.2022 #7 Author

    Električni automobil? Ma ne pristajem na manje od letećeg 😂 Šalu na stranu, to bi bio BAŠ dobar potez!

    Odgovori

  • VILENJAK

    3.2.2022 #8 Author

    Imamo mi za svašta nešto potencijala, samo što to očigledno nekome ne ide u prilog.

    Odgovori

  • GOCA BG

    3.2.2022 #9 Author

    Sjajno,cekamo da vidimo uzivo!

    Odgovori

  • DANIJELA

    3.2.2022 #10 Author

    Svakako su elektrocno automobili automobili buducnosti i treba nam svima da se naviknemo.

    Odgovori

  • LIMUN ŽUT

    3.2.2022 #11 Author

    Radujem se novim modelima, Kragujevcu je potrebno osveženje.

    Odgovori

  • SUNCOKRET

    4.2.2022 #12 Author

    Tržište Srbije Fiat nije osvojio, sudeći po onome što vidimo na ulicama..Mislim da je to veliki propust menadžmenta. Konkurente cene i povoljni krediti bi sasvim promenili situaciju.

    Odgovori

  • Ivan

    4.2.2022 #13 Author

    Kakvi električni, hibridni i ostali automobili?!
    Našim vozačima je potreban auto što je to bio model Zastava 10, odnosno Punto Classic, nešto u klasi između Pande i Tipo modela.
    Mala cena, bez previše elektronike i modernih sistema, jeftini rezervni delovi i dobra servisna mreža.. e to je ono što bi povećalo proizvodnju i bilo interesantno za izvoz!

    Odgovori

  • BOJANA

    4.2.2022 #14 Author

    Mora da se prati tržište

    Odgovori

  • Maša

    4.2.2022 #15 Author

    Lepa vest, da se vrate na “velika vrata” …

    Odgovori

  • Dragana

    4.2.2022 #16 Author

    Vreme je za novi model.

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    5.2.2022 #17 Author

    Konačno da se prati potreba tržišta.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...