nemaju svi iste beneficije

Kompanija P&O Ferries negira tvrdnje sindikata da manje plaća nove radnike

BiznisFirme u fokusuSvetU fokusuVesti

23.3.2022 18:27 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Kompanija P&O Ferries negira tvrdnje sindikata da manje plaća nove radnike Kompanija P&O Ferries negira tvrdnje sindikata da manje plaća nove radnike
Sindikat železnice, pomorskog saobraćaja i transporta (RMT) naveo je da su radnici angažovani posredstvom indijske agencije da zamene posadu kompanije P&O Ferriesa u Doveru... Kompanija P&O Ferries negira tvrdnje sindikata da manje plaća nove radnike

Sindikat železnice, pomorskog saobraćaja i transporta (RMT) naveo je da su radnici angažovani posredstvom indijske agencije da zamene posadu kompanije P&O Ferriesa u Doveru plaćeni 1,81 funtu po satu.

Oni su ovako nisko plaćeni sat na poslu nazvali „šokantnom eksploatacijom“, i dodali da je na taj način firma izdala i ranije otpuštene radnike, prenosi Easterneye.biz pozivajući se na BBC.

P&O Ferries je pojasnio da je cifra netačna, dodajući da ne može da komentariše koliko agencije plaćaju radnicima na trajektima. Minimalna plata u Velikoj Britaniji za osobe starije od 23 godine iznosi 8,91 funti po satu.

U međuvremenu, britanski sekretar za transport Grant Šaps (Grant Shapps) rekao je da brodovi u vodama Ujedinjenog Kraljevstva rade po međunarodnom pravu regulisanom ugovorima, tako da se britanski zakon ne primenjuje uvek i u svim slučajevima.

P&O Ferries, u vlasništvu kompanije DP World iz Dubajia, izazvala je negodovanje trgovačkih unija i političara prošle nedelje, kada je ovaj gubitaš po hitnom postupku otpustio 800 zaposlenih sa ciljem da sačuva gotovinu, navodeći kao razlog neodrživost finansiranja.

Kako prenosi BBC, neki od P&O-ovih trajekata registrovani su na Kipru i ne moraju da plaćaju minimalnu platu propisanu britanskim zakonom. Firme koje koriste britanske luke često registruju brodove u drugim zemljama, i na taj način im je omogućeno da radnicima isplaćuju niže zarade.

„Zaposleni u pomorskom saobraćaju nisu, u ovoj zemlji, zapravo u većem delu sveta, dobili neke od istih beneficija i zaštite koje inače postoje za radnike i to jednostavno nije dovoljno dobro i to je praksa koju pokušavamo da okončamo“, Šaps rekao parlamentu i dodao da vlada razmatra sve svoje ugovore sa P&O Ferries.

Foto:Pixabay.com

Sekretarka za transport „u senci“ Luiz Hej (Louise Haigh) rekla je da su ministri vlade „potpuno propustili da reaguju“ i da su prijavljene stope plata „ništa drugo do izdaja radnika koji su štitili lanac snabdevanja ove zemlje tokom pandemije“.

Portparol kompanije P&O rekao je da je bezbednost na prvom mestu i da je nova posada kreirana po tom modelu.

Protesti sindikata su održani u blizini britanskog parlamenta, kao i ispred londonskih kancelarija vlasnika P&O, DP World.

Generalni sekretar RMT-a Mik Linč (Mick Lynch) rekao je da osoblje P&O zamenjuju eksploatisani radnici, ranjivi radnici iz inostranstva.

„Nemamo veze sa tim ljudima. Želimo da oni budu plaćeni za plate za koje smo pregovarali u ovoj zemlji“, rekao je on.

Sindikat je pozvao na bojkot P&O usluga i poziva vladu da razmotri zakonske opcije za vraćanje otpuštenih radnika na posao.

  • Milovan94

    23.3.2022 #1 Author

    Pa naravno da će negirati. Neće sigurno priznati.

    Odgovori

  • GOCA BG

    23.3.2022 #2 Author

    Ne desava se to samo kod nas,eto jos jedne zemlje…

    Odgovori

  • GINKO

    24.3.2022 #3 Author

    Pa sto bi vise plaćali kad ima ko ce da radi i za manje

    Odgovori

  • STEFAN

    24.3.2022 #4 Author

    Pa dobro normalno je da oni negiraju, ali svakako nije u redu da manje placaju nove radnike

    Odgovori

  • ZVE84

    27.3.2022 #5 Author

    Koja bi kompanija to priznala?

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...