Britanska firma ulaže u marketing kako bi zadržala kupce

Kompanija Unilever povećala cene proizvoda za oko 11 odsto

BiznisPoslovanjeVesti

26.7.2022 13:28 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Kompanija Unilever povećala cene proizvoda za oko 11 odsto Kompanija Unilever povećala cene proizvoda za oko 11 odsto
Kompanija Unilever je povećala cene proizvoda u drugom kvartalu za oko 11 odsto u odnosu na prethodnu godinu i podigla predviđanja u vezi sa... Kompanija Unilever povećala cene proizvoda za oko 11 odsto

Kompanija Unilever je povećala cene proizvoda u drugom kvartalu za oko 11 odsto u odnosu na prethodnu godinu i podigla predviđanja u vezi sa prodajom za celu godinu, s namerom da povećanje troškova prebaci i na potrošače.

Iz Unilevera je saopšteno da povećanje potrošačkih cena u skladu sa troškovima kompanije tek sledi zbog “zaista neočekivanog cenovnog okruženja”, kako ga je nazvao finansijski direktor britanske firme Grejem Pitketli (Graeme Pitkethly).

Prema njegovim rečima, kompanija je intenzivirala reklamnu kampanju kako bi zadržala lojalnost kupaca i pored povećanja cena i očekivanih nižih marži do kraja godine, sa predviđanjima da će inflacija cena dostići vrhunac u drugoj polovini 2022, piše Financial Times.

Pitketli je rekao da su Evropi i Sjedinjenjim Američkim Državama, kako su cene rasle, brendovi proizvoda samih supermarketa uzimali veći udeo na tržištu u odnosu na brendove koje nudi Unilever.

“Povećali smo investicije u naše brendove. Definitivno se više reklamiramo — povećali smo ulaganja u marketing za 200 miliona evra u prvoj polovini godine”, navodi on.

Cene robe koju nudi Unilever, od Hellmann’s majoneza do sredstava za čišćenje brenda Cif, porasle su za 11, 2 odsto u tri meseca zaključno s junom, ali prodaja beleži pad za 2,1 odsto. U kompaniji prognoziraju da će se rast prodaje za celu godinu kretati između 4,5 i 6,5 odsto.

Osim toga, Unilever beleži i rast obrta za 8,1 odsto za prvu polovinu godine, odnosno do svote od 29,66 milijardi dolara.

Vrednost akcija kompanije je na jutarnjem trgovanju u Londonu porasla za 2,2 odsto, odnosno na 40,04 funte po akciji.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.