Gužve zbog rekonstrukcije i dogradnje graničnog prelaza prema Mađarskoj

Radovi na Horgošu do druge polovine 2023. godine, vrednost projekta 2,1 milijardu dinara

AutomobiliInfrastrukturaRegionVesti

14.5.2022 17:14 Autor: Julijana Vincan 26

Radovi na Horgošu do druge polovine 2023. godine, vrednost projekta 2,1 milijardu dinara Radovi na Horgošu do druge polovine 2023. godine, vrednost projekta 2,1 milijardu dinara
Radovi na rekonstrukciji i dogradnji graničnog prelaza Horgoš, kao i na prilaznim saobraćajnicama, trajaće oko godinu i po dana, najavljeno je iz Ministarstva saobraćaja... Radovi na Horgošu do druge polovine 2023. godine, vrednost projekta 2,1 milijardu dinara

Radovi na rekonstrukciji i dogradnji graničnog prelaza Horgoš, kao i na prilaznim saobraćajnicama, trajaće oko godinu i po dana, najavljeno je iz Ministarstva saobraćaja i infrastrukture. Tim povodom su iz Uprave carina Srbije podsetili putnike da je rekonstrukcija jednog od najopterećenijih i najfrekventnijih graničnih prelaza u zemlji u punom jeku.

„Kako se približava početak turističke sezone, broj putnika i vozila će neminovno rasti, tako da treba očekivati i duža zadržavanja od uobičajenih. Treba imati u vidu da je prošle godine tokom letnje sezone (jun, jul i avgust), uprkos smanjenoj fluktuaciji usled pandemije korona virusa, preko ovog graničnog prelaza u našu zemlju ušlo više od milion i po putnika, a izašlo oko 1,2 miliona ljudi“, ističu iz Uprave carina u razgovoru za Biznis.rs.

Dodaju da je u istom periodu preko Terminala Horgoš u zemlju ušlo više od 43.000 kamiona, a iz nje izašlo gotovo 40.000 teretnjaka.

„Povremeno zatvaranje pojedinih traka već uslovljava duža zadržavanja u teretnom saobraćaju i stvaranje dužih kolona kamiona na izlazu iz zemlje, na šta granične službe ne mogu da utiču. Podsećamo da je trenutno stanje na prelazima moguće proveriti preko kamera Auto-moto saveza Srbije (AMSS), pa je savet da se pre kretanja na put obavezno informišete o situaciji na odabranom prelazu, jer se ona, naročito u vreme praznika i sezone godišnjih odmora, menja iz sata u sat“, objašnjavaju naši sagovornici.

Radovi na graničnom prelazu Horgoš / Foto: Uprava carina

Preporuka resornog ministarstva je da se kao alternativa koriste drugi manji prelazi za putnički saobraćaj – Kelebija, Đala, Horgoš II, Rabe, Bački Breg, Bački Vinogradi, Bajmok i Rastina, a za teretni saobraćaj Terminal Kelebija.

Radovi započeti krajem marta

Početak radova na rekonstrukciji i dogradnji prelaza na srpsko-mađarskoj granici bio je 21. marta ove godine, a ukupna ugovorena vrednost projekta iznosi oko 2,1 milijardu dinara. Prema najavama resornog ministarstva, završetak radova planiran je za drugu polovinu 2023. godine.

„Ovaj granični prelaz jedan je od najfrekventnijih ne samo u Srbiji, nego i u celom regionu Zapadnog Balkana. To samo ukazuje da on ne predstavlja ‘vrata’ samo između Srbije i Mađarske, nego je put prolaza svih zemalja Zapadnog Balkana i Evropske unije. Na njemu se beleži i najduže vreme čekanja za ulazak ili izlazak iz zemlje u regionu, što znači da će se ovom investicijom omogućiti povećanje kapaciteta graničnog prelaza Horgoš, povećanje pristupačnosti kamionima, automobilima i svim putnicima i naravno, uticaće se na smanjenje vremena čekanja i gužvi“, izjavio je direktor Transportne zajednice Republike Slovenije Matej Zakonjšek, a prenosi RTV.

Granični prelaz Horgoš / Foto: Uprava carina

Projektnim zadatkom, osim rekonstrukcije nekih od postojećih objekata, na ulazu u zemlju predviđena je izgradnja dve nove saobraćajne trake za putnička vozila i dve za teretni saobraćaj, a reorganizacijom se obezbeđuju dve trake za autobuse.

„Duž auto-puta u smеru prеma Rеpublici Mađarskoj, od izlaza sa postojеćе bеnzinskе pumpе do odvajanja za uključеnjе na izlazni tеrеtni tеrminal (izlaz iz zеmljе), prеdviđеno jе izgradnja dvе dodatnе saobraćajnе trakе za tеrеtna vozila, nova parking mеsta za tеrеtna, putnička i autobuska vozila, formiranjе dvе trakе za autobuski saobraćaj i dvе dodatnе trakе za putnički saobraćaj, kao i izgradnja novog tеrеtnog tеrminala i jеdna traka za vangabaritna vozila na izlazu iz zеmljе, funkcionalna prеnamеna i rеhabilitacija / rеkonstrukcija postojеćе kolovoznе konstrukcijе, postavljanjе novih kabina za kontrolu, izgradnja objеkata pratеćih sadržaja, kao i javnog toalеta. Na ulazu u zеmlju planirana jе ista rеkonstrukcija bеz izgradnjе tеrеtnog tеrminala“, navedeno je na sajtu resornog ministarstva.

Radove izvodi Republička direkcija za imovinu, odnosno Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Kamioni u redovima i po pet sati

Teretna motorna vozila pri izlasku iz Srbije na graničnom prelazu Horgoš sa Mađarskom ovih dana čekaju i do pet sati, dok su zadržavanja na prelazima sa Hrvatskom, u Šidu i Batrovcima, bila po tri sata, saopšteno je iz AMSS-a.

„Zadržavanja za kamione ima i na prelazu Kelebija (Mađarska), kao i na prelazu Sremska Rača sa Bosnom i Hercegovinom. Na putničkim terminalima graničnih prelaza nije bilodužih zadržavanja“, navodi se.

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...