Potrošači menjaju svoje navike zbog narastajućih troškova

Naglo usporavanje maloprodaje u Ujedinjenom Kraljevstvu

NovacSvetVesti

12.4.2022 09:55 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Naglo usporavanje maloprodaje u Ujedinjenom Kraljevstvu Naglo usporavanje maloprodaje u Ujedinjenom Kraljevstvu
Maloprodajni lanci u Velikoj Britaniji upozorili su na preteće trendove nakon što su prošlog meseca zabeležili naglo usporavanje prodaje jer su više cene smanjile... Naglo usporavanje maloprodaje u Ujedinjenom Kraljevstvu

Maloprodajni lanci u Velikoj Britaniji upozorili su na preteće trendove nakon što su prošlog meseca zabeležili naglo usporavanje prodaje jer su više cene smanjile potrošačku moć.

Prodaja je bila samo 3,1 odsto veća nego u martu 2021. godine, kada je zemlja još uvek bila pod restrikcijama zbog korona virusa, saopštili su britanski maloprodajni konzorcijum i konsultantska kuća KPMG u izveštaju. Dobitak je odražavao više cene, pre nego povećanu kupovinu, a prodavnice hrane su zabeležile direktan pad.

Brojke sugerišu da se kriza troškova života već oseća u glavnim sferama, sa najbržom inflacijom u poslednje tri decenije, višim porezima na plate i ratom u Ukrajini koji će ove godine zadati neviđen udarac životnom standardu.

„Postoji zabrinutost šta bi to moglo da znači za poverenje potrošača i uticaj na diskrecionu potrošnju“, rekao je Don Vilijams (Don Williams), maloprodajni partner u KPMG-u. On je rekao da trgovci na malo „balansiraju između opcije da sami apsorbuju rastuće troškove ili da ih prenesu na potrošače“, prenosi Bloomberg.

Prodaju hrane u martu prošle godine podstakao je rani Uskrs, efekat koji bi se mogao pokazati u podacima za april ove godine. Međutim, malo je razloga za optimizam u celini, sa uzdrmanim poverenjem potrošača i velikim delom maloprodaje u prodavnicama koje tek treba da se vrati na nivoe pre pandemije.

Postoji i potencijal za dalji prekid lanaca snabdevanja, jer Kina stavlja ključnu proizvodnju i lučke gradove u blokadu zbog još jednog talasa pandemije. Na kraju krajeva, potrošači se ove godine suočavaju sa ogromnim izazovom, a to će se verovatno odraziti na maloprodajnu potrošnju u budućnosti.

U odvojenom istraživanju, Barclaycard ističe da je devet od 10 potrošača zabrinuto zbog negativnog uticaja povećanja računa domaćinstava na njihove finansije, što je mnoge dovelo do toga da promene svoje navike u putovanjima i kupovini kako bi uštedeli novac.

  • MIŠKOVIĆ

    12.4.2022 #1 Author

    u celom svetu će biti veliki pad prodaje kako cene rastu kupovna moć se smanjuje

    Odgovori

  • GOCA BG

    12.4.2022 #2 Author

    U celom svetu je smanjena…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.