Od digitalne transformacije do dileme između privatnosti i personalizacije
AnalizaEUHi-techSrbijaSvetVesti
16.3.2022 12:56 Autor: Stefan Petrović 5
Umesto digitalne transformacije, fraza koju su aktuelna kretanja na internet prostoru učinila mnogo izraženijom jeste privatnost podataka s jedne, i personalizacija, s druge strane.
Iako suprotstavljena, ova dva koncepta u nastavku razvoja internet tehnologija, E-commerca i prikupljanja podataka – moraće da se pomire ne samo sa regulativom, nego i sa samim sobom.
Ovo su samo neki od razloga zbog čega je prioritet u daljem razvoju internet tehnologija – maksimalna zaštita uz maksimalno zadovoljstvo korisnika, predočeno je na konferenciji „Dan internet domena Srbije (DIDS): Novi prioriteti“ u organizaciji Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS).
Kako je, odgovarajući na pitanje portala Biznis.rs, rekla Sanja Lalević iz Meta Lead Srbija, da bismo pomirili personalizaciju i privatnost podataka moramo da pronađemo balans.
Ovo tim pre ako se ima u vidu da je, kako je rekla, glavni imperativ privatnost podataka. Taj imperativ, dodaje, zapravo predstavlja i imperativ za biznise da se prilagode novom okruženju i pronađu načine za poslovanje, a koje će biti u skladu sa tekovinama savremenog društva, kada je na dnevnom redu zaštita podataka. A kako se pronalazi taj balans, ko daje zeleno svetlo?
„Sami korisnici biraju koliko će svojih podataka ostaviti“, rekla je Malević.
Ipak, postavlja se pitanje koliko će svako od nas biti siguran da neka internet platforma nije došla i do podataka koje on nije ostavio, međutim Malević kaže da je, sve i da dođe do takve situacije, regulativa ta koja se stara o tome da bude u redu.
Gledano u tehničkom smislu, promena se očitava u tome što se menja način na koji biznisi koriste digitalne kanale da bi povećali prodaju. Ali, danas nije dovoljno samo koristiti digitalni kanal, čiji su troškovi inače znatno veći, već svaki sledeći korak u oglašavanju zavisi od metrika koje nam pružaju uvid u adekvatnost oglašavanja.
Dakle, ukoliko je naša strategija dobra, to treba da se odrazi i na povećanu prodaju, i na osnovu toga se definišu dalji koraci.
Ona je istakla da način na koji se biznisi i marketing platforme odnose prema podacima (šta rade, s kojom svrhom ih prikupljaju, kako da naprave brend strategiju) – pravi razliku između informisanih i neinformisanih vlasnika biznisa.
„Nije slučajno da najveće globalne kompanije najveće budžete usmeravaju na izgradnji brenda, a onda na merenje da li kampanja ide na pravi način. Izgradnja brenda je trka na duže staze, jer rezultate možemo da vidimo tek nakon šest meseci, prateći prave metrike“, navela je Malević.
Pročitajte još:
Ipak, uprkos orijentaciji ka izgradnji dobrog brenda, Malević podvlači da je privatnost podataka imperativ a da, s druge strane, ne sme ni da se zapostavi potencijal personalizovane komunikacije.
„Korisnik dolaskom na vašu platformu i logovanjem očekuje da vidi ono što želi“, zaključila je Malević.
Podsetimo, RNIDS produžava tradiciju organizovanja jedne od najuticajnijih lokalnih konferencija posvećenih internetu – DIDS (Dan internet domena Srbije), a shodno uslovima koje nameće pandemija.
IVAN
16.3.2022 #1 AuthorPrivatnost podataka najvaznija
JOVANA
17.3.2022 #2 AuthorPrivatnost je svakako najvaznija
ZVE84
20.3.2022 #3 AuthorU digitalnom svetu privatnost ne postoji
GOCA BG
20.3.2022 #4 AuthorMislim da je to nemoguce…
Milisavka
20.3.2022 #5 AuthorTo ne postoji