Brži transport robe koja dolazi preko mora

Od septembra redovan saobraćaj kontejnerskih vozova između Soluna i Niša

BiznisInfrastrukturaSrbijaVesti

22.8.2022 17:26 Autor: Stanislav Stanišić 7

Od septembra redovan saobraćaj kontejnerskih vozova između Soluna i Niša Od septembra redovan saobraćaj kontejnerskih vozova između Soluna i Niša
Od septembra će između Soluna i Niša saobraćati redovna linija kontejnerskih vozova sa polascima svake srede, subote i nedelje, otkrio je za Biznis.rs predstavnik... Od septembra redovan saobraćaj kontejnerskih vozova između Soluna i Niša

Od septembra će između Soluna i Niša saobraćati redovna linija kontejnerskih vozova sa polascima svake srede, subote i nedelje, otkrio je za Biznis.rs predstavnik Privredne komore Srbije u Grčkoj Goran Jović.

On ocenjuje da će na taj način biti pružena pomoć privrednicima da se na brži i jeftiniji način povežu sa solunskom lukom.

Organizatori ovog železničkog saobraćaja su Grci, koji će u narednom periodu napraviti dogovor o saradnji sa Železnicom Srbije.

„Ideja je pokrenuta 2015. godine kada je formirana Grčko-srpska privredna komora u cilju što boljeg povezivanja privreda dve zemlje. Cilj je da se saradnja Srbije i Grčke proširi na privredne aktivnosti koje bi doprinosile boljim rezultatima. Spoljnotrgovinska razmena iznosila je pre pet godina 600 miliona evra, da bi prema poslednjim podacima bila duplirana na 1,2 milijarde evra, a uspostavljanje kontejnerskog železničkog saobraćaja sigurno će uticati na dalje povećanje“, naglasio je Jović.

Naš sagovornik smatra da će koristi pre svega imati privrednici u južnoj Srbiji, jer je kontejnerski saobraćaj iz Bara ili Trsta putovao pet do sedam dana duže nego što će sada biti slučaj. On očekuje benefite u solunskoj luci i na ime skladištenja robe.

Goran Jović zaključuje da će osim brzine dolaska brži transport uticati i na cenu proizvoda koji preko luka dolaze u našu zemlju.

Kako su ranije za Biznis.rs naveli iz kompanije „Srbija kargo“, u septembru je izvesno potpisivanje ugovora o kreditu sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) za nabavku deset novih dizel lokomotiva, od kojih su četiri lokomotive za vuču vozova, a šest za manevar, kao i 50 plato vagona za prevoz kontejnera.

„U sklopu kreditnog aranžmana predviđen je i remont i modernizacija 1.250 vagona raznih serija“, istakli su iz kompanije.

Na ovaj način preduzeće namerava da unapredi svoje tehničke kapacitete kako bi odgovorilo na postavljene izazove, nakon što je Vlada Srbije uredbom uvela šestomesečnu privremenu meru kojom je utvrđen prioritet u prevozu železnicom u cilju sprečavanja poremećaja na tržištu snabdevanja energentima i drugom robom od vitalnog značaja.

  • MIŠKOVIĆ

    22.8.2022 #1 Author

    Odlična vest jo# ako ovaj vid transporta omogući niže cene proizvoda

    Odgovori

  • SRDJAN

    22.8.2022 #2 Author

    Ovo je svakako dobra vest.

    Odgovori

  • VERA

    22.8.2022 #3 Author

    To ce biti jeftin nacin za transport teze.robe.

    Odgovori

  • VOJKAN

    23.8.2022 #4 Author

    Treba razvijati i ovaj vid železnice

    Odgovori

  • IVAN

    23.8.2022 #5 Author

    Samo napred

    Odgovori

  • GOCA BG

    23.8.2022 #6 Author

    Brzi transport tobe i verujem bolja cena…

    Odgovori

  • BRANA19

    24.8.2022 #7 Author

    Dobra vest svakako…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...