Nova aviokompanija polako stiče nezavisnost

Odobrena licenca To Montenegro za održavanje tehničke ispravnosti aviona

BiznisFirme u fokusuRegionTurizamU fokusuVesti

6.8.2021 08:47 Autor: Julijana Vincan

Odobrena licenca To Montenegro za održavanje tehničke ispravnosti aviona Odobrena licenca To Montenegro za održavanje tehničke ispravnosti aviona
Crnogorska aviokompanija To Montenegro objavila je da je od Agencije za civilno vazduhoplovstvo dobila odobrenje da održava tehničku ispravnost aviona, odnosno licencu ‘part 145’,... Odobrena licenca To Montenegro za održavanje tehničke ispravnosti aviona

Crnogorska aviokompanija To Montenegro objavila je da je od Agencije za civilno vazduhoplovstvo dobila odobrenje da održava tehničku ispravnost aviona, odnosno licencu ‘part 145’, a prema standardima Evropske agencije za vazduhoplovnu sigurnost (EASA). Time su, kako je istaknuto, srušeni planovi stečajne uprave avioprevoznika Montenegro Airlines da obnovi ovu licencu i zatim indirektno uslovljava To Montenegro da avione održava kod njih.

Ovom odlukom, navode iz To Montenegra, njihovi zaposleni inženjeri i licencirani aviomehaničari mogu da održavaju avione, da rešavaju kvarove, kao i da primenjuju program linijskog tehničkog održavanja aviona. U prvim mesecima od osnivanja, održavanje je radila firma iz Slovačke, što je, kako kažu, bilo skupo, tehnički kompleksno, a izazvalo je i jedno veliko kašnjenje leta, prenose podgoričke Vijesti.

„Dobijanje licence ‘part 145’ predstavlja bitan korak, jer je naše stručno osoblje među najboljima na svetu, o čemu svedoče brojna priznanja samog proizvođača aviona Embraer. Takođe, priznati smo od kolega inostranih kompanija koje imaju E190 ili E195 u svojim flotama. Smatramo da sa domaćom snagom možemo da pružimo najbolje i najsigurnije uslove letenja aviona naše flote. Samim tim, za pomenuti opseg održavanja aviona nije potrebno angažovanje inostranih, a ni domaćih kompanija“, izjavio je direktor održavanja vazduhoplova To Montenegra, Ivan Petrović.

Iz aviokompanije napominju da ovo donosi povećanu pouzdanost u realizaciji saobraćaja, unapređenje plana letenja i smanjenje troškova održavanja aviona.

Pre samo nekoliko dana stečajna uprava Montenegro Airlines-a najavila je da su u završnoj fazi dobijanja licence za ‘part 145’ i da očekuju da će te usluge pružati preduzeću To Montenegro. Tada je naglašeno da će to biti najprofitnija delatnost uz postojeće koje su pokrenute. Plan stečajne uprave bio je, kako se navodi, da obnovi što više poslova, proda firmu kao pravno lice zainteresovanom kupcu, koji bi uz dodatna ulaganja mogao da ponovo obnovi letove dok bi bio oslobođen od više od sto miliona dugova Montenegro Airlines-a.

Sada kada To Montenegro može samostalno da obavlja održavanje, kako očekuju u tom preduzeću, male su šanse na takav uspeh stečajne uprave. Iz Vlade Crne Gore ranije je objavljeno da će se stečajna uprava odlučiti na prodaju imovine bivše aviokompanije, gde bi To Montenegro od njih preuzeo hangare i alate za održavanje aviona. Međutim, stečajna uprava se odlučila da pokuša da obnovi makar neletački rad, tražeći da To Montenegro plaća za održavanje i korišćenje alata i hangara.

To Montenegro, ističe se u saopštenju, pod brendom Air Montenegro ima dva aviona koji lete – jedan u njihovom vlasništvu i jedan iznajmljen, dok se uskoro očekuje i aktiviranje trećeg, čiji remont se završava.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.