najavljeno otvaranje modernog trening centra za obuku mašinovođa

Otvoren Sajam železničkih tehnologija u Beogradu

BiznisInfrastrukturaSrbijaVesti

15.9.2021 14:52 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Otvoren Sajam železničkih tehnologija u Beogradu Otvoren Sajam železničkih tehnologija u Beogradu
Treći Sajam železničkih tehnologija pod nazivom „Mobilnost jugoistočne Evrope 2021“ otvoren je u sredu u Beogradu, a na njemu će kompanije iz 16 zemalja... Otvoren Sajam železničkih tehnologija u Beogradu

Treći Sajam železničkih tehnologija pod nazivom „Mobilnost jugoistočne Evrope 2021“ otvoren je u sredu u Beogradu, a na njemu će kompanije iz 16 zemalja iz regiona i Evrope predstaviti nove tehnologije u oblasti železnice.

Na otvaranju Sajma govorio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, koji je svim radnicima u železnici čestitao Dan železničara, 15. septembar.

Istakao je da za železnicu idu bolja vremena, jer je ova vlada opredeljena da ulaže u njenu rekonstrukciju i modernizaciju.

Ministar je podsetio da je prva pruga u Srbiji počela da se gradi 1881. godine od Beograda do Niša, a da je završena 1884. godine, te da je železnica, pored vojske, institucija sa najdužom tradicijom.

Podsetio je da je 2021. „Evropska godina železnice“, a u ovoj godini, ističe, Srbija će završiti trenutno najvažniji projekat u oblasti železnice, brzu prugu od Beograda do Niša.

Ističe da je to deonica pruge od Beograda do Budimpešte, a ona će, dodaje, biti od velikog značaja za dalji razvoj turizma i industrije dve zemlje.

Momirović je kazao da su u završnoj fazi i pregovori oko rekonstrukcije pruge Beograd – Niš, a kasnije i od Niša do Severne Makedonije.

Naglasio je da je cilj da naša železnica bude povezana sa Crnim, Egejskim i Jadranskim morem.

U planu je, kaže ministar, i rekonstrukcija pruge Beograd – Bar, koji je, podseća, u vreme kada je izgrađena bila najveći projekat u zemlji, dok je danas zapuštena.

Ističe da se završava i projekat za rekonstrukciju te pruge.

Momirović je ukazao da železnica u regionu ima i puno problema, a da je najveći zadržavanje na granicama satima.

„Potpuno je besmisleno da mi ulažemo u rekonstrukciju naših pruga, da kupujemo brze vozove, ako dođemo na granicu i tu čekamo sat vremena“, rekao je Momirović.

Pored toga, naglašava, da železnica ne znači samo brže i bolje povezivanje, već i održivu mobilnost, klimatsku neutralnost, energetsku efikasnost i bezbednost.

Momirović je najavio će se u Beogradu oformiti Regionalni železnički trening centar sa najmodernijim simulatorima za obuku mašinovođa, koji će pratiti unapređeni obrazovni profili u skladu sa budućim potrebama železnice u Srbiji.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...