Francuska kompanija smanjuje udeo u japanskom auto-proizvođaču

Partnerstvo kompanija Nissan i Renault spremno za promene

AutomobiliInvesticijeSvetVesti

6.2.2023 09:24 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Partnerstvo kompanija Nissan i Renault spremno za promene Partnerstvo kompanija Nissan i Renault spremno za promene
Automobilski proizvođači Nissan i Renault spremni su da otkriju detalje u vezi sa izmenama u njihovom partnerstvu. Kompanije će takođe dati odgovore na pitanja... Partnerstvo kompanija Nissan i Renault spremno za promene

Automobilski proizvođači Nissan i Renault spremni su da otkriju detalje u vezi sa izmenama u njihovom partnerstvu. Kompanije će takođe dati odgovore na pitanja koja se tiču proizvodnje Renault-ovih električnih vozila i prodaje većinskog udela u japanskog proizvođača.

Dve kompanije su prošlog meseca najavile velike izmene u svom dvodecenijskom savezu, prema kojima bi japanska kompanija mogla investirati u Ampere, novu jedinicu kompanije Renault za proizvodnju električnih vozila. Ova najava dolazi nakon skoro četiri meseca intenzivnih pregovora koji su zakomplikovani brigama u vezi sa deljenjem intelektualne svojine jer je francuska kompanija uspostavila saradnju sa proizvođačima van njihovog saveza, piše Reuters.

Prema novom dogovoru, Renault će potencijalno smanjiti svoj udeo u Nissan-u sa oko 43 na 15 odsto. Oko 28 odsto udela u japanskoj kompaniji Renault će predati francuskoj povereničkoj kompaniji, čime će ove dve kompanije postati ravnopravniji partneri.

“Uopšte se ne govori o tome šta će se desiti sa akcijama u povereničkoj kompaniji. Kako izgleda, svi oni izbegavaju mogućnost da ih nisan ponovo otkupi, što smatram da bi bila najbolja opcija za sve umešane strane”, kaže analitičar iz kompanije CLSA Kristofer Ričter (Christopher Richter).

Ričer je izjavio i da se Renault ne posmatra kao “jak” brend, tako da bi za francuskog auto-proizvođača prikupljanje sredstava za Ampere moglo predstavljati teškoću.

Neravnopravno partnerstvo dve kompanije dugo je predstavljalo izvor neslaganja među direktorima u Nissan-u.

Iako je Renault pre dve decenije izbavio Nissan, i dalje ima manju prodaju. U savezu, koji uključuje i Mitsubishi Motors, i dalje postoje tenzije koje su nastale nakon otpuštanja Karlosa Gosna (Carlos Ghosn), zahvaljujući kome je on i nastao.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...