Prelazak preko mosta koji spaja Evropu i Aziju koštaće oko 15 evra
BiznisInfrastrukturaLifestyleSvetVestiZanimljivosti
17.2.2022 08:21 Autor: Redakcija Biznis.rs 16
Velelepni viseći most 1915 Čanakale, koji povezuje Evropu i Aziju preko moreuza Dardaneli, biće zvanično otvoren 26. februara. Tada će biti, kako pišu turski mediji, pet godina nakon što je kamen temeljac položio turski predsednik Redžep Tajip Erdogan (Recep Tayyip Erdoğan).
„Doći će naši partneri iz Južne Koreje, dolazi i premijer, a čekamo samo potvrdu od predsednika. Trošak projekta sa predviđenih 2,8 milijardi evra porastao je na 3,1 milijardu evra“, izjavio je šef uprave kompanije Limak holding, koja upravo završava gradnju mosta, Ebru Ezdemir (Ebru Özdemir), prenosi Večernji list.
Kao razlog poskupljenja Ezdemir je naveo poremećaje koje je u nabavci izazvala pandemija korona virusa.
„Garantujem vam da se most i auto-put koji vodi do njega nisu mogli napraviti za manje novca“, poručio je i dodao da će mostarina verovatno iznositi 15 evra.
Naime, osim mosta, gradi se i 85 kilometara deonice auto-puta, od toga 75 kilometara na evropskoj strani i 10 kilometara na azijskoj strani.
Osim toga što spaja dva kontinenta, ovaj most izdvaja i najduži raspon na svetu, koji se između dva glavna pilona (visoka 318 metara) proteže do dužine od čak 2.023 metara. To je 32 metra duže od još uvek aktuelnog rekordera, visećeg mosta Akaši Kaikjo (Akashi Kaikyo) u Japanu (koji je završen 1998. godine). Dakle, ako gledamo glavni raspon, reč je o najvećem visećem mostu na svetu.
Ukupno će most Čanakale 1915 biti dug 3.563 metra, a s prilaznim vijaduktima dosegnuće dužinu od 4.608 metara. Predviđeno je da ima tri vozne trake u svakom smeru, zajedno sa trotoarima koji će služiti radnicima za održavanje mosta.
Pročitajte još:
Inače, dužina glavnog raspona od 2.023 metra u sebi ima dosta simbolike, budući da predstavlja godinu na koju će se slaviti 100. godišnjica Republike Turske, koju je utemeljio bivši predsednik Mustafa Kemal Ataturk (Mustafa Kemal Atatürk).
Sam naziv mosta 1915 Čanakale predstavlja odavanje časti bici za Galipolje iz Prvog svetskog rata (koju Turci zovu Çanakkale Savaşları, prema mestu gde se bitka odvijala) u kojoj je turska vojska porazila oružane snage sila Antante, uglavnom iz tadašnjeg Britanskog carstva.
MIŠKOVIĆ
17.2.2022 #1 Authorovo je deonica na kojoj ću sa uživanjem platiti putarinu. most će imati veliki značaj za privredu a i kao turistička atrakcija privućiće veliki novac
Jolanda
17.2.2022 #2 AuthorBrzo će povratiti uloženi novac
STEFAN
17.2.2022 #3 AuthorOvaj most ce zaista znaciti
MARIJANA
17.2.2022 #4 AuthorOvaj most ima veliki znacaj
TINA
22.2.2022 #5 AuthorSpaja Evropu I Aziju, pa jos I 15 evra za prelazak mosta.Da ne verujes, a istinito 🙂
DEKSI
17.2.2022 #6 AuthorZanimljivo je da postoji takav most, znacice.
ZVEZDICA01
17.2.2022 #7 AuthorFenomenalno izgleda
BRANA19
17.2.2022 #8 AuthorMost je prelep, ne bih zalila 15e 🙂
MADMAX
17.2.2022 #9 AuthorIsta matrica argumentacije kod poskupljenja kapitalnih projekata infrastrukture i u Srb.
Emilija
17.2.2022 #10 AuthorMost je prelep i znacice sigurno tako da cena nije skupa
Lelica
17.2.2022 #11 AuthorSvaka cast za ovaj projekat,tako razvijene zemlje rade.
GOCA BG
17.2.2022 #12 AuthorSta donosi kao rezultat,cena prelaska je zanemarljiva…
STRELAC
17.2.2022 #13 AuthorNajbitnije od svega je sto se put od Istanbula do Izmira kada se zavrse sve deonice skracuje na 4 sata umesto 9 koliko traje sada.
IRINA
22.2.2022 #14 AuthorOvaj most će značiti i za Tursku i Aziju
STRAHINJA
27.2.2022 #15 AuthorE ovo su izuzetno kako prakticne tako i isplative investicije
DASHA
6.8.2023 #16 AuthorBas lepo