Maskiranje odredišta ruskog izvoza nafte

Pretakanje u velike tankere nasred okeana

SvetVesti

7.6.2022 13:37 Autor: Vladimir Jokanović 4

Pretakanje u velike tankere nasred okeana Pretakanje u velike tankere nasred okeana
Špediteri ruske sirove nafte okreću se neuobičajenim metodama za prebacivanje tereta dislociranog iz Evrope na mnogo veće udaljenosti do novih kupaca. Jedan od najnovijih... Pretakanje u velike tankere nasred okeana

Špediteri ruske sirove nafte okreću se neuobičajenim metodama za prebacivanje tereta dislociranog iz Evrope na mnogo veće udaljenosti do novih kupaca. Jedan od najnovijih primera je transfer sa broda na brod usred Atlantskog okeana.

„Zhen I“, tanker tipa Aframaks (srednje veličine) pretočio je svoj teret u supertanker „Lauren II“ u atlantskim vodama 300 milja zapadno od portugalskog ostrva Madeira, prenosi Bloomberg. Transfer nafte obavljen je od 26. do 27. maja.

Premeštanje tereta na veće brodove nije neobično, ali ono što je manje uobičajeno jeste lokacija na kojoj se to dogodilo. Većina transfera obavlja se u zaštićenim vodama, gde su rizici od izlivanja nafte smanjeni. Ruski teret prebačen je, na primer, na veće brodove kod Skaua u Danskoj.

Transferi se obavljaju u zapadnom Mediteranu, kod španskog severnoafričkog grada Seute ili u Severnom moru kod Roterdama. Međutim ovo je prvi zabeležen transfer koji se odigrao na otvorenom okeanu.

„Zhen I“ vratio se u Baltičko more, gde bi sredinom juna trebalo da utovari svoj sledeći tovar nafte iz Primorska u Rusiji. „Lauren II“ ostao je da pluta na sred Atlantika, čekajući prijem drugog tereta. Veliki tanker kao što je „Lauren II“ može da primi tri puna tereta sa brodova klase Aframaks. To ih čini mnogo ekonomičnijom opcijom za prevoz sirove nafte na veoma velike udaljenosti.

Samosankcionisanje uvoza ruske nafte koje su uvele neke evropske rafinerije, primorava špeditere da veće količine prevoze na mnogo veće udaljenosti do kupaca, posebno u Indiji. Budući da sankcije EU remete evropske tokove nafte, Rusija traži nova tržišta za svoju robu. Transferi tereta usred okeana mogu da postanu češći, jer kupci i prodavci pokušavaju da maskiraju odredišta ruskog izvoza nafte.

Prema ranijem izveštaju Reutersa, trgovci raspoređuju manje brodove koji prevoze rusku naftu do većih tankera tipa Aframaks, jer su zbog zapadnih sankcija Moskvi prinuđeni da koriste nekonvencionalne metode za transport. Aframaks ima kapacitet 730.000 barela.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.