Zakerberg upozorava investitore da je situacija u digitalnom oglašavanju neizvesna

Prvi kvartalni pad prihoda u istoriji Facebooka

BerzaNovacSvetVesti

28.7.2022 08:21 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Prvi kvartalni pad prihoda u istoriji Facebooka Prvi kvartalni pad prihoda u istoriji Facebooka
Sezona loših kvartalnih izveštaja nastavlja se za neke od vodećih kompanija iz bankarskog, ali i tehnološkog sektora. Najnovija u nizu je kompanija Meta, krovni... Prvi kvartalni pad prihoda u istoriji Facebooka

Sezona loših kvartalnih izveštaja nastavlja se za neke od vodećih kompanija iz bankarskog, ali i tehnološkog sektora. Najnovija u nizu je kompanija Meta, krovni pravni subjekt nad društvenom mrežom Facebook.

Američki IT gigant drugo tromesečje zaredom nije dostigao prvobitna očekivanja investitora, a sada mu se dogodio i prvi pad prihoda u istoriji. Na osnovu objavljenih podataka može se zaključiti da je glavni krivac za takve rezultate pad zarade od internet oglašavanja na popularnoj društvenoj platformi.

U periodu od aprila do juna, Meta je prijavila prihod od 28,8 milijardi dolara, što je pad od jedan odsto u odnosu na isti period prošle godine. Učinak kompanije je za dlaku preskočio 28,9 milijardi dolara koliko su analitičari koje je anketirao Reuters očekivali. Meta je realizovala zaradu od 2,46 dolara po akciji, a izostala su očekivanja od 2,56 dolara po akciji.

Prvi pad prihoda kompanije Meta naglašava izazove sa kojima se suočava oglasni biznis društvene mreže dok se priprema za usporavanje američke i globalne privrede.

Kako piše Wall Street Journal, oglašivači se povlače zbog sve veće zabrinutosti da bi svetska ekonomija mogla ući u recesiju. Pored toga, investitori dovode u pitanje efikasnost ovakvog oglašavanja jer Apple sada dozvoljava korisnicima svojih proizvoda da odustanu od targetiranog marketinga na internetu.

“Izgleda da smo ušli u ekonomski pad koji će imati širok uticaj na poslovanje digitalnog oglašavanja“, rekao je izvršni direktor kompanije Meta Mark Zakerberg (Mark Zuckerberg) u obraćanju ulagačima. “Uvek je teško predvideti koliko će ovi ciklusi biti duboki i koliko dugo će trajati, ali rekao bih da se situacija čini gorom nego pre upravo završenog kvartala.”

Do usporavanja prihoda od oglašavanja dolazi dok Meta nastavlja da troši na svoju viziju metaverzuma, virtuelnog prostora u kojima ljudi mogu da rade, igraju se i druže. Ali ulaganje u proizvode kao što su slušalice za virtuelnu realnost i uređaji za video ćaskanje nije jeftino. Posao tehnološkog giganta sa metaverzumom izgubio je 2,8 milijardi dolara u drugom kvartalu.

Meta je takođe smanjila troškove i zamrzla pojedine poslovne oblasti kako bi nadoknadila izazove u pogledu prihoda.

Očekivanja kompanije za treći kvartal takođe su niža nego što su analitičari očekivali. Meta je saopštila da očekuje prihode u rasponu od 26 do 28,5 milijardi dolara, što je ispod 30,5 milijardi dolara koje su prognozirali investitori.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.