Poteškoće u softverskoj i hardverskoj podršci računovođama u Srbiji godinama prave probleme

Računovodstvena komora traži da se produži rok za dostavljanje statističkih izveštaja za 2020.

Moja firmaPoslovanjePreduzetnikSrbijaVesti

18.2.2021 15:41 Autor: Marija Jovanović 2

Računovodstvena komora traži da se produži rok za dostavljanje statističkih izveštaja za 2020. Računovodstvena komora traži da se produži rok za dostavljanje statističkih izveštaja za 2020.
Računovodstvena komora Srbije uputila je Ministarstvu finansija molbu da se produži rok za dostavljanje Statističkog izveštaja za 2020. godinu Agenciji za privredne registre (APR).... Računovodstvena komora traži da se produži rok za dostavljanje statističkih izveštaja za 2020.

Računovodstvena komora Srbije uputila je Ministarstvu finansija molbu da se produži rok za dostavljanje Statističkog izveštaja za 2020. godinu Agenciji za privredne registre (APR). Komora je molbu uputila ministru finansija Siniši Malom, a kao razlog za traženje produžetka sa provibitnog roka 28. februara na 31. mart, navodi poteškoće u softverskoj i hardverskoj podršci, koju je trebalo da obezbedi APR.

Od izveštajne 2019. godine povećan je broj za više od 70.000 preduzetnika koji po zakonu vode dvojno knjigovodstvo i dostavljaju u APR finansijske izveštaje, što je opteretilo softver, a očito da APR nema ni adekvatnu hardversku podršku, da u kontinuitetu bez prekida radi aplikacija i da primi podatke sadržane u Statističkim finansijskim izveštajima“, navodi se u molbi Računovodstvene komore Srbije.

Kako ukazuju, razlozi su brojni, a već dugi niz godina pristup aplikaciji za dostavljanje finansijskih izveštaja u APR je tek 20. januar, a trebalo bi da bude 1. januar. Takođe, kod unosa podataka, zbog nabrojanih problema, u aplikaciji se brišu već uneti podaci, značajno se otežava i produžava rad kod unosa Statističkog izveštaja za jedno pravno lice, unosi se pravna nesigurnost u radu i dodatno opterećuje već preopterećena računovodstvena profesija.

Foto: Pixabay.com

„Više puta smo inicirali da se menja ‘Pravilnik o tehničko-tehnološkim postupcima za formiranje kvalifikovanog elektronskog potpisa i kriterijuma koje treba da ispune sredstva za formiranje kvalifikovanog elektronskog potpisa’, koje je 2008. godine donelo Ministarstvo za trgovinu i telekominikacije, gde bi bilo neophodo propisati i definisati jedinstvene parametre za izradu klijentskih softvera za korišćenje digitalnih sertifikata za kvalifikovani elektronski potpis“, navodi se na sajtu komore.

Zbog svega navedenog, komora se obratila resornom ministarstvu da se zauzme kako bi institucija koja je u njihovoj nadležnosti obezbedila softversku i hardversku podršku za neometan unos podataka.

„Računovođe svake godine imaju iste, strašne, probleme u komuniciji sa APR gde nemaju adekvatnu podršku od APR, ali imaju i problem kada istovremeno na računaru koriste više različitih digitalnih sertifikata koji koriste različite klijentske softvere, koje im je omogućio pomenuti Pravilnik Ministarstva za trgovinu“, ocenjuju u komori i napominju da se nadaju da će uskoro biti otklonjeni svi problemi koji se javljaju godinama.

  • Danijela

    24.2.2021 #1 Author

    Nadamo se da ce se naci adekvatno resenje.

    Odgovori

  • Marta

    7.3.2021 #2 Author

    Raspodeliti po granama,delatnostima i pravnim formama,bilo bi lakse ne samo za zavrsne racune nego i za ostale klasifikacije ,a i statistiku.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...