Maloprodajna mreža brenda IDEA raste na gotovo 200 prodavnica

Mercator-CG preuzima maloprodajne objekte Franca u Crnoj Gori

Firme u fokusuRegion

1.6.2023 09:05 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Mercator-CG preuzima maloprodajne objekte Franca u Crnoj Gori Mercator-CG preuzima maloprodajne objekte Franca u Crnoj Gori
Kompanija Mercator-CG i trgovinski lanac Franca potpisali su kupoprodajni ugovor kojim Mercator-CG preuzima maloprodajne objekte Franca u gotovo svim opštinama u Crnoj Gori. Reč... Mercator-CG preuzima maloprodajne objekte Franca u Crnoj Gori

Kompanija Mercator-CG i trgovinski lanac Franca potpisali su kupoprodajni ugovor kojim Mercator-CG preuzima maloprodajne objekte Franca u gotovo svim opštinama u Crnoj Gori.

Reč je o prvoj akviziciji Fortenova grupe u regionu. Transakciju je prethodno odobrila Agencija za zaštitu konkurencije, a njenom realizacijom, Mercator-CG koja posluje pod brendom IDEA, jača svoju ključnu konkurentsku prednost prema potrošačima – rasprostranjenost na tržištu cele države, piše u saopštenju.

Naime, trgovinski lanac u vlasništvu porodice Franca ima 67 prodavnica, a najviše ih je u Podgorici i to 13, zatim osam u Budvi i sedam u Bijelom Polju. Preuzimanjem novih prodavnica, maloprodajna mreža brenda IDEA raste na gotovo 200 prodavnica.

U saopštenju je naglašeno da se preuzimanjem 900 zaposlenih u maloprodaji France pojačava i značaj kompanije Mercator-CG kao jednog od najvećih poslodavaca u Crnoj Gori, jer će nakon ove akvizicije brend IDEA ukupno zapošljavati više od 2.500 ljudi. Mercator-CG je kao poslodavac preuzeo i sve ugovorne obaveze prema svojim novim zaposlenima.

Kupoprodajni ugovor su u ime Mercatora-CG potpisali izvršni direktor Mercatora CG Ivan Karadžić, pomoćnici izvršnog direktora Mercatora CG Ivan Antonijević i Boško Vuković, a u ime France, suvlasnici udela i članovi porodice Franca: Hilmija Franca, Hatema Franca, Halida Franca, Sead Franca, Safet Franca i Halid Franca.

Potpisivanju ugovora kojim se finalizuje transakcija prisustvovao je i Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe koji je tom prilikom izjavio da je Fortenova grupa snažno podržala ovu Mercatorovu akviziciju, jer je, kako je rekao, ona potvrda da u delo sprovode strategiju jačanja regionalne prisutnosti u maloprodaji.

„Imamo jasnu viziju što u toj delatnosti želimo u svih pet država u kojima poslujemo – kvalitetnu ponudu i uslugu, pristupačne cene, rasprostranjenost i širinu izbora za potrošače. Već jasno vidimo efekte sinergija u maloprodaji koja je počela s integracijom Mercatora 2021. godine – od poboljšane primene i upravljanja, do odlične saradnje s lokalnim dobavljačima, što se, zbog kraćih lanaca snabdevanja, u prethodne dve krize pokazalo kao naša ključna konkurentska prednost. S obzirom na to da je porodica Franca vrlo kvalitetan proizvođač mesa i mesnih prerađevina, siguran sam da će se dobra partnerska saradnja nastaviti i u ovom slučaju“, istakao je Peruško.

Rukovanje na sastanku
Foto: Pixabay.com

Iz ugla izvršnog direktora kompanije Hilmije Franca, ovim preuzimanjem će Franca učvrstiti poziciju lidera na crnogorskom tržištu mesa i mesnih prerađevina. Franca će, kako je naveo, i dalje biti prisutna na tržištu pod tim nazivom, kao jedan od najvećih i najprepoznatljivijih brendova.

„Ono što je za nas najbitnije je da će svih 900 zaposlenih ostati u radnom odnosu u novoj kompaniji. Postati deo regionalne mreže i udružiti snage sa jednim od najvećih lanaca u Crnoj Gori za nas je od velikog značaja. Izuzetno smo ponosni što će naši proizvodi biti zastupljeni i u svim IDEA prodavnicama i tako još bliži brojnim potrošačima. Ujedno, kao liderima u industriji mesa u našoj zemlji, siguran sam da će ovo partnerstvo otvoriti i vrata drugih tržišta. Fokus kompanije Franca će biti razvojni projekti u smeru primarno-prerađivačke proizvodnje i jačanje izvoza u zemlje Evropske Unije i regije. Poljoprivredni proizvođači kroz otkup će, kao i do sada, biti prioritet kompaniji Franca“, naglasio je Franca.

Izvršni direktor kompanije Mercator-CG Ivan Karadžić je povodom zaključenja transakcije istakao da nema sumnje da će ovo preuzimanje predstavljati još jedan snažan iskorak u ostvarenju njihovih poslovnih ciljeva.

„Sa ovom akvizicijom i sa fokusom na sveže, lokalno, trgovačku marku, Super Karticu i digitalnu transformaciju, menjamo tržište maloprodaje u Crnoj Gori, unapređujemo uslugu prema kupcima i implementiramo najsavremenije trendove, koristeći snagu Grupe kojoj pripadamo“, istakao je Karadžić.

Izvršni direktor Fortenova grupe za maloprodaju i predsednik Uprave Konzuma Zoran Mitreski naglasio je značaj realiziovane akvizicije, posebno u svetlu širenja mreže prodavnica.

„Imamo veliku investicionu dinamiku u sistemu. Prošle godine smo u celom regionu otvorili više od 150 prodajnih mesta od čega 60 novih i 90 preuređenih. Na jesen nam sledi formalno preuzimanje i integracija France, nastavak investicija, ali i nastavak istraživanja daljih mogućnosti spajanja i akvizicija u maloprodaji“, najavio je Mitreski.

Podsetimo, trgovinski lanac Franca je nastao kao deo kompanije koju je porodica Franca osnovala 1990. godine krenuvši od nekadašnje mesne industrije Meso-promet. Tokom proteklih 30-tak godina razvili su jednu od značajnijih proizvodno-maloprodajnih kompanija u Crnoj Gori, koja je imala ukupno 1.500 zaposlenih.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...