važno je preneti pravu poruku do klijenta

Odnosi s javnošću mogu značajno da doprinesu održivom razvoju preduzeća

Firme u fokusuPoslovanjeRegionSvet

6.4.2023 15:54 Autor: Miljan Paunović 5

Odnosi s javnošću mogu značajno da doprinesu održivom razvoju preduzeća Odnosi s javnošću mogu značajno da doprinesu održivom razvoju preduzeća
Koliko će jedna kompanija ili brend biti uspešni zavisi i od načina na koji će se javnosti plasirati proizvod ili usluga. Stručnjaci iz oblasti... Odnosi s javnošću mogu značajno da doprinesu održivom razvoju preduzeća

Koliko će jedna kompanija ili brend biti uspešni zavisi i od načina na koji će se javnosti plasirati proizvod ili usluga. Stručnjaci iz oblasti PR-a i marketinga smatraju da komunikacije značajno doprinose poslovanju, te da na osnovu toga kako se komunicira, preduzeća i kompanije mogu da budu održivi, ali i da doprinesu zajednicama i društvima gde posluju.

Da bi preduzeća, zajednice i društva imali održivi razvoj, PR sektor treba da zna da prenese pravu poruku koja će navesti na akciju, i da dopre do ciljne grupe kojoj je poruka namenjena, kaže Mai An Le (Mai Anh Le), regionalna menadžerka u Global PR Hub-u Vijetnam.

„Takođe, ne treba samo da se bavimo PR-om, odnosno samo ispričati priču, već je potrebno i da igramo ulogu u nastajanju te priče i da pošaljemo poruku koja će uticati na klijente na najbolji način. PR takođe znači posao. Bez obzira na industriju, sektor, lokalni ili globalni nivo, svi aspekti stvarno trebaju i odnose s javnošću. Kao što PR pomaže da se učvrsti odnos između dve ili više strana za postizanje istog cilja. To će donijeti win-win odnos za one koji se pridruže“, objašnjava An Le i dodaje da budućnost PR-a vidi kao mogućnost da on doprinese mnogo više održivom razvoju preduzeća nego bilo koji drugi alat.

Ijan Farou (Ian Farrow), direktor kompanije Westco Trading Ltd iz Velike Britanije, kaže da se uvek pomalo vodi diskusija o tome šta bi u praksi bilo bolje za klijente – oglašavanje/marketing ili odnosi s javnošću.

„Uvek sam mislio da je to pomalo čudna rasprava jer su granice između ove dve prakse u mom umu tako nejasne. U savremenom okruženju pada poverenja, polarišu se kulture, tehnološke promene i disperzije autoriteta, integrisana komunikacijska usluga, uključujući marketing i oglašavanje, trebalo bi biti cilj. Zbog toga će osoba koja je zadužena za komunikacije u kompaniji predstavljati njenu budućnost, i ona bi trebalo da ima sveobuvatno razumevanje društva i publike kojoj bi taj brend služio“, ističe Farou i dodaje da to znači biti veoma profesionalan i imati izvrsne menadžerske veštine.

Plitvička jezera/Foto: PRO PR

Među stručnjacima za PR i marketing ima i onih koji kažu da je za jedan brend veoma bitna percepcija. Tako Kaled Alšehi (Khaled AlShehhi), izvršni direktor marketinga i komunikacija u Kancelariji za medije vlade Ujedinjenih Arapskih Emirata, smatra da je PR koji uključuje upravljanje i uticaj na percepciju javnosti o brendu ili organizaciji jednako važan, ako ne i više, za marketing nego što je ikada bio.

„I dalje je pomalo teško izolovati doprinos PR-a povećanju ugleda i verodostojnosti brenda, svesti o marki, poverenju i jačanju marketinških kampanja. Podaci i analitika omogućiće PR da bolje mere efikasnost svojih kampanja i donose bolje informisane odluke o strategiji. Podaci i tehnologija takođe će im omogućiti stvaranje i distribuciju personalizovanijih i ciljanijih poruka koje odjekuju kod određene publike u digitalnim okruženjima.“

Objektivno posmatrano, odnosi sa javnošću moraju imati upravljačku funkciju i na taj način važan ili pak presudan uticaj na percepciju javnosti o nekoj kompaniji, ustanovi, projektu, događaju, smatra Mitar Vučković, specijalista interne komunikacije u Elektroprivredi Crne Gore.

„Odnosi sa javnošću predstavljaju izvanredno sredstvo u rukama dobrog komunikatora, ali samo onda kada se dožive i postave na pravi način, što podrazumeva strateški pristup komunikacijama uz puno poštovanje principa profesije. U suprotnom, profesionalci u oblasti odnosa sa javnošću ne mogu u potpunosti ispunjavati funkciju koja im je poverena i ne mogu biti odgovorni za reputaciju i imidž onoga koga predstavljaju u javnosti“, kaže Vučković i dodaje da je PR izuzetno važna oblast i funkcija i da se to sve više shvata i na prostoru jugoistočne Evrope, posebno sa naglim razvojem društvenih mreža i mogućnostima koje pružaju.

O ovoj temi će biti više reči na predstojećoj jubilarnoj 20. PRO PR konferenciji koja će biti održana od 4. do 7. maja na Plitvičkim jezerima u Hrvatskoj.

  • Dux011

    6.4.2023 #1 Author

    Naravno.

    Odgovori

  • ELLA

    6.4.2023 #2 Author

    Briga o klijentima i odnosi s javnošću najbitniji za sliku uspešne kompanije

    Odgovori

  • MAJA

    7.4.2023 #3 Author

    Da, ako postave na pravi nacin

    Odgovori

  • SHALIMAR

    8.4.2023 #4 Author

    Naravno,jedno bez drugog ne moze…

    Odgovori

  • MAXMAD

    9.4.2023 #5 Author

    Izuzetno bitna stvar.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...