Omer Šenguler: Ima kompanija koje nisu svesne šta brendiranje može da im donese
Firme u fokusuRegionSvetU fokusu
18.10.2022 12:45 Autor: Miljan Paunović 0
Da bi jedan proizvod, kompanija, pa i lice, bili prepoznatljivi veoma važnu ulogu igra brendiranje. Od početka novog milenijuma brendiranju se daje posebna pažnja, jer uz svaku uspešnu poslovnu priču stoji dobar brend. Proces brendiranja nije jednostavan i kreira se iz nekoliko koraka, faza.
Na predstojećoj PRO.PR konferenciji koja će biti održana u Sarajevu od 3. do 5. novembra, o brendiranju će govoriti i predsednik upravnog odbora Global Magic Brands-a Omer Šenguler (Ömer Şengüler).
Kako Džef Bezos (Jeff Bezos) osnivač Amazona kaže ‘brend je ono što drugi ljudi govore o vama kada niste u istoj prostoriji’ dakle radi se o percepciji.
„Brendiranje počinje onog trenutka kada velika ideja padne na pamet i nastavlja se sa uslugama nakon prodaje, ali nikada se ne završava. Odmah na početku moramo priznati da sam marketing stvara brend“, kaže Šenguler i dodaje da postoje 12 koraka u brendiranju.
„Kada vam velika ideja padne na pamet dolazi do uzbuđenja i kreativnosti čiji proces počinje u našem mozgu, i taj prvi korak brendiranja možemo nazvati ‘trenutkom začeća’. Potom sledi istraživanje i rudarenje podataka, a zatim pozicioniranje, analiza ciljne publike i određivanje karaktera brenda. Naredni korak je segmentacija ciljne publike, a odmah nakon njega prelazimo na razvijanje brenda i marketinšku strategiju. Brend je nezamisliv bez svog identiteta, logotipa, mota i dizajna“, objašnjava Šenguler.
I tu nije kraj, jer je do cilja ostalo još narednih šest koraka, da bi brend dobio na snazi i bio to što jeste u pravom smislu te reči.
„Nakon navedenih koraka, sledeći je osnivanje preduzeća, pa zatim sledi patentiranje i registracija robnih marke. Potom se počinje sa izradom veb-stranice i nalozima na društvenim mrežama, stvaraju se platforme CRM, CEM, CLM, CVM i upravlja se njima. Upravljanje percepcijom je naredni korak, tu si PR, oglašavanje, organizovanje događaja, i na kraju doživotno upravljanje brendom“, ističe stručnjak za brendiranje.
Vrednost ulaganja u brendiranje u zavisnosti kako se doživljava, može doneti osim prepoznatljivosti i veliki profit kompanijama, ali i pojedincu.
Šenguler kaže da su neke kompanije toga svesne, ali ima i onih koje nisu. Naime, on ističe da ako se kompanija ili pojedinac fokusiraju samo na proizvodnju materijalno će biti zadovoljni. Međutim ukoliko imaju jaku marketinšku strategiju i dobar brend biće veoma bogati.
Pročitajte još:
„Šta marketing može biti čovečanstvu je tema o kojoj ću govoriti na predstojećoj PRO.PR konferenciji. Marketing ili brendiranje ne služe samo brutalnom kapitalizmu, oni služe miru, pravednijoj raspodeli prihoda, svetu pogodnom za život, inovacijama i pravdi. Podeliću nekoliko kratkih video zapisa i primera o globalnim brendovima koji koriste marketing i brendiranje u cilju služenja čovečanstvu“, kaže ovaj stručnjak.
Digitalni život postao je nešto bez čega ljudi ne mogu
Omer Šenguler kaže da su veb-stranice, aplikacije, društvene mreže, i razni drugi softveri koji se koriste za marketing ili upravljanje odnosima sa kupcima danas neizbežni.
„Većina ljudi više ne može da diše bez digitalnog života. Zapravo mogu reći da su pametni telefoni, odnosno mobilni telefoni, dobili digitalnu bitku iako se to razlikuje u zavisnosti od zemlje i kontinenta“, kaže predsednik upravnog odbora Global Magic Brandsa.
Naime, kako smatra Šenguler, 55 odsto krajnjih korisnika u svetu preferira pristup mobilnoj stranici, ali još uvek ne znamo ko će biti konačni pobednik digitalnog rata u budućnosti.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.