Bivši sindikalac smatra da su radnici Fiata ostvarili pobedu za sebe

Ristić: Posledice katastrofalne za auto-industriju

BiznisFirme u fokusuPoslovanjeSrbijaU fokusuVesti

29.6.2022 10:53 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Ristić: Posledice katastrofalne za auto-industriju Ristić: Posledice katastrofalne za auto-industriju
Radnici Fiata iz Kragujevca su u pregovorima ostvarili pobedu za sebe, pristojne otpremnine, dok su posledice katastrofalne za auto-industriju, izjavio je u sredu dugogodišnji... Ristić: Posledice katastrofalne za auto-industriju

Radnici Fiata iz Kragujevca su u pregovorima ostvarili pobedu za sebe, pristojne otpremnine, dok su posledice katastrofalne za auto-industriju, izjavio je u sredu dugogodišnji rukovodilac Samostalnog sindikata u fabrici oružja i doskorašnji predsednik tog sindikata na nivou grada Jugoslav Ristić.

„Nema više auto-industrije u Kragujevcu. Posle 69 godina fabrika neće proizvoditi vozila, a nisam siguran ni u aranžman posle dve i po godine, jer mi je poznato da nigde u svetu tranzicioni period za pripremu proizvodnje električnog vozila ne traje toliko dugo“, rekao je Ristić agenciji Beta.

On je postavio pitanje gradonačelniku Kragujevca Nikoli Dašiću kako se oseća kada se gasi proizvodnja automobila posle skoro sedam decenija.

„Da li sada može da objasni skorašnju izjavu da nema gašenja fabrike i da u Kragujevcu ostaje proizvodnja automobila“, pitao je Ristić.

On je ukazao da poslednja dešavanja moraju da pogode grad. „Pitanje je šta je sada budućnost Kragujevca. Proizvodnja tramvaja, vozova? Nemamo naše fabrike, našu tehnologiju“, naveo je Ristić.

On je ocenio da je situacija sa Fatovom fabrikom u Kragujevcu rezultat „trulog ugovora iz 2008. godine“.

Ristić smatra i da je država bila više zainteresovana za budućnost fabrike u Kragujevcu od samog Fiata.

Prema njegovim rečima, činjenica da se ne objavljuje ugovor sa Fiatom iz 2008. godine, kao ni poslednji sa Stellantisom govori da je verovatno „štetan po nas“.

Ristić je naveo da je „gašenje“ fabrike automobila u Kragujevcu rezultat i promašene privredne strategije koja je bazirana samo na jeftinoj radnoj snazi i dominaciji „šrafciger industrije“.

On je kazao da se u kragujevačkoj fabrici automobila dolaskom Fiata proizvodila samo karoserija, a sve ostalo je stizalo i ugrađivalo se u model „500L“.

Ristić je podsetio da se u nekadašnjoj „Zastavi“ proizvodilo kompletno vozilo, sa domaćom tehnologijom, kao i da je izgrađen brend kojeg se Srbija, kako je ocenio, odrekla, dolaskom Fiata.

On je naveo da se za razliku od Srbije, dolaskom investitora, svog brenda nisu odrekli ni Dačija ni Škoda.

FCA Srbija d.o.o. Kragujevac

KOSOVSKA 4, 34000 Kragujevac , Srbija

Poslovni prihodi (EUR):
397.894.424,40 (2020)
Broj zaposlenih:
2.133 (2020)
  • GOCA BG

    29.6.2022 #1 Author

    Ko pita zaposlene,bice lako je dogovoreno…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.