liste čekanja zavise od lokalnih policijskih uprava

Auto-škole tvrde da bi cena obuke vozača trebalo da bude bar 130.000 dinara

AutomobiliSrbija

12.5.2023 11:01 Autor: Miljan Paunović 10

Auto-škole tvrde da bi cena obuke vozača trebalo da bude bar 130.000 dinara Auto-škole tvrde da bi cena obuke vozača trebalo da bude bar 130.000 dinara
Obuka vozača u auto-školama u Srbiji za kandidate je oduvek bila skupa, dok je za one koji ih obučavaju trenutna cena neodrživa i smatraju... Auto-škole tvrde da bi cena obuke vozača trebalo da bude bar 130.000 dinara

Obuka vozača u auto-školama u Srbiji za kandidate je oduvek bila skupa, dok je za one koji ih obučavaju trenutna cena neodrživa i smatraju da bi trebalo da iznosi najmanje 130.000 dinara.

Međutim, kako za Biznis.rs kaže Mladen Rašeta, sekretar Privredne komore auto-škola Srbije, ni cena obuke od 95.000 dinara, koliko trenutno iznosi u proseku, nije mala u odnosu na ostale cene u Srbiji. Ipak, on procenjuje da bi trebalo da iznosi najmanje oko 130.000 dinara, da bi auto-škola mogla da opstane.

„Nama niko ne brani da podignemo cenu obuke, i većina auto-škola koje drže do kvaliteta i želi da je podigne, ali ne mogu to da urade jer ima i onih koji drže najminimalniju moguću cenu obuke da bi privukli više kandidata. Naravno, to se odražava na kvalitet obavljenog posla“, kaže naš sagovornik.

Rašeta dodaje da dok god postoje škole koje spuštaju cene obuke ispod komercijalnih neće se ništa značajno promeniti.

„Cene obuke kandidata od 80.000 do 100.000 dinara su sporadične i one su uglavnom na severu zemlje. U južnijim delovima one su minimalne, oko 60.000 dinara“, kaže on.

Naš sagovornik kaže da se cene neće bitnije promeniti u narednom periodu, osim ako država ne odradi ponovnu kalkulaciju troškova i propiše zakonski minimalnu cenu obuke.

„Minimalnu cenu obuke i polaganja vozačkog ispita Vlada Srbije je definisala 2012. godine i od tada do danas se ništa nije promenilo. U međuvremenu se za nas sve promenilo – od cene goriva, troškova održavanja vozila…“, objašnjava Rašeta.

Obuka vozača ima svoje standarde, ali kvalitet zavisi od nosilaca obuke, a to su radnici u auto-školi. Mladen Rašeta kaže da kada instruktor vožnje nije dobro plaćen on ode u neku drugu auto-školu ili radi posao bez volje, mehanički, te da zbog toga pada kvalitet i kandidati su loše obučeni.

„Obuka vozača je ozbiljan posao, ali ima i onih instruktora koji rade za minimalnu platu i oni ne mogu da pruže mnogo, a tim auto-školama je važan samo što veći broj kandidata. Zbog toga ne možemo da se izborimo za više cene obuke“, ističe Rašeta.

Naš sagovornik kaže da ima listi čekanja, ali i dodatnih termina za ispite. Najčešće se ovo dešava u Beogradu, Sremu i Banatu, ali da sve zavisi od lokalne policijske uprave, odnosno od broja ispitivača.

Sa popustom i do 15 odsto manji troškovi

Cene obuke vozača u auto-školama su različite, ali u proseku koštaju oko 95.000 dinara. Takođe, auto-škole imaju i popuste, te treba pratiti njihove sajtove, jer se na punu cenu može dobiti uštedeti i do 15 odsto.

Teorijski čas u proseku košta 400 dinara, dakle 40 časova je 16.000 dinara. Kada kandidat završi teoriju prelazi na praksu, a čas vožnje košta oko 1.700 dinara, odnosno ukupno 68.000 dinara. Za polaganje testa i vožnje treba izdvojiti po 5.000 dinara.

Tu nije kraj troškovima jer treba platiti i obuku za prvu pomoć, koja iznosi 5.000 dinara, a potrebno je uplatiti i dve takse za MUP – 800 dinara za test i 1.000 dinara za vožnju.

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...