Gotov plan za nastavak Dunavskog koridora

Đerdapski koridor ide preko Donjeg Milanovca do Brze Palanke, Kladova i Negotina

BiznisInfrastrukturaSrbija

31.3.2023 09:58 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Đerdapski koridor ide preko Donjeg Milanovca do Brze Palanke, Kladova i Negotina Đerdapski koridor ide preko Donjeg Milanovca do Brze Palanke, Kladova i Negotina
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture stavilo je na rani javni uvid prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora brzih saobraćajnica IB reda Golubac-Donji Milanovac-Brza... Đerdapski koridor ide preko Donjeg Milanovca do Brze Palanke, Kladova i Negotina

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture stavilo je na rani javni uvid prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora brzih saobraćajnica IB reda Golubac-Donji Milanovac-Brza Palanka i Kladovo-Negotin.

Ovaj koridor, koji se naziva i Đerdapskim koridorom, predstavlja gotov plan za nastavak Dunavskog koridora koji će se pružati od petlje Požarevac do Golupca, piše poslovni portal eKapija.

Obuvatiće teritorije opština Golubac, Majdanpek, Kladovo i Negotin, a protezaće se od planirane veze sa Dunavskim koridorom kod Golupca, ka istoku kroz Đerdapsku klisuru do Donjeg Milanovca, gde izlazi iz klisure i pruža se do Brze Palanke, odakle ide u dva kraka put Kladova i Negotina.

Dužina brze saobraćajnice od Golupca do Brze Palanke biće oko 89,32 kilometara (km), do Kladova i Negotina 54,22 km, a ukupna dužina koridora iznosiće 143,54 km, navodi se u planu. Brze saobraćajnice imaće četiri trake širine 3,50 metara.

Kako je napomenuto, plan predviđa što je moguće manji broj čvorišta, dok će se saobraćajne potrebe stambenih, privrednih i poljoprivrednih objekata i zona razrešavati razvijanjem paralelnih servisnih saobraćajnica.

Foto: Youtube printscreen

Dodaje se da će izgradnja ovog drumskog koridora direktno doprineti bržem razvoju Podunavskog, Braničevskog i Borskog upravnog okruga i privrednom napretku Podunavlja i Timočke krajine, kao i povezivanju sa Rumunijom i Bugarskom.

„Povezivanjem planiranih brzih saobraćajnica sa planiranim deonicama brzih saobraćajnica Požarevac-Golubac i Paraćin-Negotin, zaokružiće se jedinstveni sistem brzih saobraćajnica IB reda koji integriše prostor Podunavlja (Đerdapske klisure) i istočne Srbije (dela Timočke krajine), te ga povezuje sa koridorom H (državni put IA reda A1, autoput E-75), Pomoravljem i centralnom Srbijom“, navedeno je u dokumentu koji je na javnom uvidu do 12. aprila.

Za čitavu trasu brzih saobraćajnica planira se brzina od 80 km/h (u brdskom terenu) do 100 km/h.

Posao procenjen na 1,5 milijardi dinara

Obrađivač prostornog plana za Đerdapski koridor je Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, u saradnji sa obrađivačima idejnog projekta brze saobraćajnice – Građevinskim institutom Centralna putna laboratorija doo i IPSI Institutom doo, u skladu sa, kako je navedeno, ugovorom iz marta 2023. godine.

Ovim ugovorom, kako se ispostavlja, dobili smo prostorni plan Đerdapskog koridora posle više od godinu i po dana od raspisivanja prvog tendera za izradu PPPPN-a u avgustu 2021. godine.

Taj tender je obustavljen jer je jedina pristigla ponuda prevazišla procenjenu vrednost posla za čak 2,2 milijarde dinara. Novi tender, koji se odnosio samo na pravac Golubac-Donji Milanovac-Brza Palanka, Putevi Srbije raspisali su krajem prošle godine.

Posao je procenjen na 1,5 milijardi dinara, a ugovor je dodeljen pomenutim firmama za 1,49 milijardi.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...