Godišnje održavanje prosečnih plovila domaće proizvodnje košta oko 1.500 evra
28.3.2024 11:44 Autor: Ljiljana Begović 10
Za ljubitelje nautike u Beogradu će se uskoro održati manifestacija posvećena baš njima. Od 4. do 8. aprila Beogradski sajam biće domaćin izlagačima plovila svih vrsta, opreme za lov i ribolov, sportove na vodi i ronjenje, nautičku, kamp i outdoor opremu.
Među eksponatima Sajma nautike naći će se ekskluzivne jahte, gliseri, jedrilice, čamci, brodski i vanbrodski motori, nautička i ostala oprema za sportove na vodi, kojima mogu da pozavide i ozbiljne morske mondenske marine i turističke destinacije. Uz tradicionalnu berzu polovnih plovila, zaljubljenicima u vodu svake godine se predstavljaju poznate regate, splavarenja i ostali vodni potencijali Srbije.
Da bi mogli da uživaju u svojim plovilima, nautičarima je svake sezone neophodan servis i održavanje. Prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, u Srbiji se delatnošću popravke i održavanja brodova i čamaca bavi mali broj firmi, ali je njihov prihod za samo dve godine – od 2020. do 2022. više nego dupliran i došao je od 31 miliona dinara do 81.709.000 dinara.
Iz firme ProNautic servis u razgovoru za Biznis.rs kažu da održavanje plovnih vozila podrazumeva redovno servisiranje, pranje, poliranje, zamenu filtera, pumpe, odnosno mali servis.
“Svako plovilo pre i posle sezone mora da se opere, da se konzervira motor, ispuste tankovi vode, da se spremi kompletno za zimski period”, navode iz ove firme.
Kada je reč o broju i potražnji za plovilima na rekama u Srbiji, naš sagovornik kaže da nema pravila i da sve zavisi od sezone do sezone.
“Za vreme pandemije korona virusa došlo je do potpuno nestvarnih situacija i pomame za brodovima i čamcima. A zatim su kupci već sledeće 2021. godine shvatili da im ta kupljena plovila više nisu potrebna, pa su krenuli masovno da ih rasprodaju. Kada je reč o potražnji za plovilima nema pravila, može sve da zavisi i od vremena”, objašnjavaju iz ProNautic servisa.
Takođe, i rat u Ukrajini je mnogo uticao na prodaju čamaca u Srbiji.
“Kada je počeo sukob prestala je prodaja. Samo se proglasi da će biti kriza i više niko ne kupuje čamce. Iako možda rat nema direktne veze sa našom delatnošću, kupci koji, na primer, zavise od ruskog tržišta se predomisle i više ne kupuju čamce”, kažu iz ProNautic servisa.
Najpopularniji tip čamaca i najtraženiji u Srbiji je AQ 540. To je plovilo domaće proizvodnje, prema rečima našeg sagovornika, dobrog kvaliteta. Za održavanje jednog takvog čamca neophodno je izdvojiti oko 1.500 evra godišnje.
“AQ 540 je čamac koji ima glisersko korito i može i na Dunav i na more, odnosno na priobalje do tri kilometra, registrovan za pet osoba. To je porodični čamac, a održavanje tog plovila zavisi od snage motora, ali je razlika u ceni oko 50 evra. Redovan servis takvog plovila je od 150 do 200 evra godišnje. Paket zimovnika podrazumeva da se čamac izvuče, očisti, konzervira motor, da se spakuje u halu, pa zatim da se na proleće izvadi iz hale da se ponovo opere, isporuči. Takva usluga košta oko 550 do 600 evra za tu sezonu. Trošak je i zakup mesta u marini gde će čamac stajati leti, a to je trenutno iznos od oko 600 evra. Naravno, tu ima i sitnih popravki do 400 evra na godišnjem nivou”, ističu iz preduzeća ProNautica servis.
Ova firma se po svom poslovnom uspehu nalazi na drugom mestu liste uspešnih u delatnosti popravke i održavanja brodova i čamaca bonitetne kuće CompanyWall.
Kako je ovo preduzeće mlado, odnosno osnovano 2021. godine, već je prvi poslovni rezultat doneo uspeh i drugo mesto na listi sa dobiti od 698.000 dinara u 2022.
Na prvom mestu liste uspešnih u ovoj delatnosti nalazi se preduzeće iz Beograda sa dužim stažom u popravci i održavanju brodova i čamaca. Firma Vilenjak d.o.o. iz Beograda posluje od 2002. godine. Rezultat iz 2022. godine bio je 14.088.000 dinara, što je ovo mikro preduzeće dovelo do prvog mesta na listi.
Pročitajte još:
Stabilno poslovanje ima i trećeplasirana firma pod nazivom Samostalna zanatska radnja Kostić Tomislav.
Ovaj preduzetnik iz Golupca održavanjem i popravkom brodova i čamaca bavi se dugi niz godina, tačnije od 1998. Za poslednje tri godine najbolji poslovni rezultat ostvaren je u 2022. – 583.000 dinara. U 2020. godini dobit je iznosila 259.000 dinara, a u 2021. godini 296.000 dinara.
AJA
28.3.2024 #1 AuthorSajam je uspesan….zadivljujuci aitomobili.
SHALIMAR
28.3.2024 #2 AuthorKo ima ova plovila ima i za odrzavanje…
ZVEZDA
30.3.2024 #3 AuthorSlazem se
tamara71
28.3.2024 #4 AuthorSkupo
Emilija
29.3.2024 #5 AuthorPreskupo
Faith
30.3.2024 #6 AuthorBas je skupo imati brod
DUCA
31.3.2024 #7 AuthorSkupa zanimacija!!!
Brana
31.3.2024 #8 AuthorLuksuz
oblak67
2.4.2024 #9 Authore to vec spada u luksuz
Ivana91
10.7.2024 #10 AuthorSkupo sve