Prepoznavanje potencijalnih rizika u jasnoj komunikaciji s partnerima

Greiner Packaging kroz poboljšanje sopstvenih performansi izbegava negativne uticaje krize

Firme u fokusuPoslovanjeSrbijaU fokusu

7.6.2022 15:08 Autor: Marko Miladinović 40

Greiner Packaging kroz poboljšanje sopstvenih performansi izbegava negativne uticaje krize Greiner Packaging kroz poboljšanje sopstvenih performansi izbegava negativne uticaje krize
Greiner Packaging se već više od 60 godina bavi proizvodnjom plastične ambalaže. Deo je nemačko-austrijskog holdinga koji postoji još od 1868. godine, a svoju... Greiner Packaging kroz poboljšanje sopstvenih performansi izbegava negativne uticaje krize

Greiner Packaging se već više od 60 godina bavi proizvodnjom plastične ambalaže. Deo je nemačko-austrijskog holdinga koji postoji još od 1868. godine, a svoju proizvodnju ima i u Srbiji, preko preduzeća Greiner Packaging d.o.o. u Odžacima, osnovanog 2011. godine.

Srpsko predstavništvo našlo se ove godine na Top 20 listi domaćih Brzorastućih kompanija, zabeleživši rast u najvažnija tri parametra poslovanja (prihodi, dobit, broj zaposlenih) u trogodišnjem periodu 2018-2020, na osnovu podataka iz godišnjih izveštaja kojima raspolaže CompanyWall.

Generalni direktor kompanije Greiner Packaging d.o.o. Dragoslav Marić kada sagledava poslovanje na kraju pomenutog perioda, neizbežno ima u vidu najmanje dve spoljne krize koje su uticale na globalno i lokalno tržište – prvo pandemiju korona virusa sa pratećim zaključavanjima, a potom i krizu snabdevanja.

„Uprkos pomenutim izazovima, iza naše kompanije stoje dve uspešne poslovne godine, kako u pogledu rasta tako i u vidu konsolidacije poslovnih parametara. Svi negativni efekti i posledice koje je izazvala pandemija kao i globalni poremećaji u snabdevanju nisu mimoišli ni našu kompaniju, pri čemu u našem slučaju nije bilo eksternih podstičućih faktora za rast“, napominje Marić za Biznis.rs.

Prema njegovim rečima, najveći uticaj na rezultate Greiner Packaging d.o.o. imale su brze reakcije poslovnih timova u kompaniji, posvećenost cele organizacije, kao i podrška i poverenje akcionara.

„Trudili smo se da reagujemo što brže i efikasnije na sve negativne spoljašnje faktore uzrokovane pandemijom i pomenutim  ograničenjima u lancu snabdevanja ne čekajući da se uspostave nova pravila i eventualno formiraju šablonski odgovori na nastale izazove“, ističe Marić.

Prihodi u 2018. godiniPrihodi u 2020. godini Rast prihoda 2018-2020
1.575.031.000 dinara1.826.297.000 dinara15,95%
Dobit u 2018. godini Dobit u 2020. godiniRast dobiti 2018-2020
1.416.000 dinara110.617.000 dinara7.711,94%
Broj zaposlenih u 2018. godiniBroj zaposlenih u 2020. godiniRast broja zaposlenih 2018-2020
1541646,49%
Glavni pokazatelji rasta kompanije Greiner Packaging d.o.o. Odžaci u poslednje tri godine / Izvor: CompanyWall

Kao što se može videti u našoj tabeli, zaposleno je 10 novih radnika i ostvaren rast poslovnih prihoda od 15,95 odsto na kraju trogodišnjeg perioda. Ipak, izuzetno veliki skok dobiti od čak 7.711,94 odsto pogurao je rezultate kompanije, uvećavši prosek ukupnog rasta za metodologiju kojom se biraju Brzorastuće kompanije.

Prema podacima iz finansijskog izveštaja, kompanija Greiner Packaging d.o.o. Odžaci je u 2020. godini imala nešto niže rashode (6,24 odsto), ali je takođe značajno smanjila potraživanja po osnovu prodaje (32,5 odsto), što znači da je priliv svežeg novca bolje funkcionisao u prvoj godini pandemije.

„Neizvesnost i negativni spoljašnji faktori nisu uticali na posvećenost naših timova u realizaciji postavljenih ciljeva i prioriteta koji se, pre svega, ogledaju u visokim standardima bezbednosti zaposlenih i zadovoljstvu naših kupaca“, kaže Marić i dodaje da su kontinualan rad na kreiranju visokih standarda koji se tiču bezbednosti i dobrih uslova za rad, kvalitetu i konkurentnosti naših proizvoda, prepoznati i u potpunosti podržani i od strane ulagača.

Najnovija kriza, ona izazvana ratom u Ukrajini, podiže višestruko cene energenata i repromaterijala u maltene svim industrijama. Kakva je poslovna strategija za eventualno umanjenje rizika i troškova u novonastaloj situaciji?

„Jasno je da se na globalnom nivou vrše velika pomeranja i definišu nova pravila koja nam kažu da u ovom momentu, zapravo, nema jasno definisanih pravila. U današnjim uslovima svakoj organizaciji ostaje da se posveti isključivo uticaju na interne faktore na koje jedino i može da utiče, a to se prevashodno odnosi na kontinualno poboljšanje sopstvenih performansi sa direktnim uticajem na troškove, kao i formiranje dugoročnih odnosa sa svim ključnim zainteresovanim stranama“, ističe Marić.

Direktor preduzeća iz Odžaka napominje da je poslovna strategija usmerena na formiranje dugoročnih partnerskih fer odnosa, u kojima nijedna strana ne bi trebalo da gubi, odnosno da dobija na račun druge.

„U pitanju je, pre svega, izbegavanje potencijalnih gubitaka ili dobiti na nepredvidivim cenovnim fluktuacijama svih inputa. Prepoznavanje rizika o kojima se jasno i transparentno komunicira sa partnerima, uz zajedničko traženje odgovora, jedini je scenario, ali ne istovremeno i garancija za smanjenje rizika poslovanja“, zaključuje Dragoslav Marić.

  • MARKO7

    7.6.2022 #1 Author

    Pa to je baš dobar proizvod…

    Odgovori

  • GOCA BG

    7.6.2022 #3 Author

    Primer srpskim firmama kako treba voditi poslovanje…

    Odgovori

  • VERA

    7.6.2022 #7 Author

    Oni odlično posluju pogotovu u odrzivom poslovanju koje stiti zivotnu sredinum

    Odgovori

  • Anna

    8.6.2022 #9 Author

    O ovakvim preduzećima treba više pisati i govoriti.

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    8.6.2022 #12 Author

    Ovako se pametno vodi kompanija i razvija poslovanje

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    8.6.2022 #15 Author

    Bravo! Primer ste svima

    Odgovori

  • DANIJELA

    12.6.2022 #16 Author

    Svako se snalazi na neki svoj nacin da bi trenutna situacija sto bezbolnije prosla.

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    12.6.2022 #19 Author

    Svaka cast!
    Sve pohvale

    Odgovori

    • Boba3

      22.6.2022 #20 Author

      Lepo govoris lepog imena Leposava

      Odgovori

  • Dzebac

    22.6.2022 #21 Author

    Svako na svoj nacin, ipak je doslo vreme da svako gleda sebe

    Odgovori

  • VANJA

    28.6.2022 #22 Author

    Pametna i produktivna politika!

    Odgovori

  • Moon

    17.7.2022 #23 Author

    Samo plastika svet spasava

    Odgovori

  • JOVANA

    22.7.2022 #24 Author

    Pametno. Svaka cast

    Odgovori

  • Ceca

    11.8.2022 #25 Author

    Nema izgovora,bravo

    Odgovori

  • LUKA

    13.8.2022 #26 Author

    Sve pohvale

    Odgovori

  • BOJANA

    30.8.2022 #27 Author

    Bravo, eto dobrog primers i za druge.

    Odgovori

  • LEKI

    3.9.2022 #28 Author

    Pametno rešenje

    Odgovori

  • DUŠICA

    7.10.2022 #29 Author

    Bravo

    Odgovori

  • Milisavka

    27.11.2022 #30 Author

    Primer kako treba voditi kompaniju

    Odgovori

  • N.N.

    15.12.2022 #31 Author

    Svaka cast. Za primer svima.

    Odgovori

  • MIKA13

    2.4.2023 #32 Author

    Za primer!

    Odgovori

  • IV

    30.4.2023 #33 Author

    Odličan primer i ostalima.

    Odgovori

  • Gaga

    11.6.2023 #34 Author

    Ma za svaku pohvalu definitivno

    Odgovori

  • Brana

    18.6.2023 #35 Author

    Pravi primer pametnog poslovanja.

    Odgovori

  • Emilija

    19.6.2023 #36 Author

    Znaju kako se posluje

    Odgovori

  • Milica

    1.7.2023 #37 Author

    Odličan primer zdravog poslovanja

    Odgovori

  • Emilija

    11.12.2023 #39 Author

    Odlican primer za druge firme svakako!

    Odgovori

  • Miroslav

    9.12.2024 #40 Author

    Radio sam u grejneru imao sam povredu na radu od koje i dan danas imam posledice . Firma me nije osigurala u vreme povrede tako su mi rekli u ddor-u . Proslo je vec 8 meseci i niko ne odgovra na poruke ni pozive molio bih direktor licno da se javi

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.