Prepoznavanje potencijalnih rizika u jasnoj komunikaciji s partnerima

Greiner Packaging kroz poboljšanje sopstvenih performansi izbegava negativne uticaje krize

Firme u fokusuPoslovanjeSrbijaU fokusu

7.6.2022 15:08 Autor: Marko Miladinović 39

Greiner Packaging kroz poboljšanje sopstvenih performansi izbegava negativne uticaje krize Greiner Packaging kroz poboljšanje sopstvenih performansi izbegava negativne uticaje krize
Greiner Packaging se već više od 60 godina bavi proizvodnjom plastične ambalaže. Deo je nemačko-austrijskog holdinga koji postoji još od 1868. godine, a svoju... Greiner Packaging kroz poboljšanje sopstvenih performansi izbegava negativne uticaje krize

Greiner Packaging se već više od 60 godina bavi proizvodnjom plastične ambalaže. Deo je nemačko-austrijskog holdinga koji postoji još od 1868. godine, a svoju proizvodnju ima i u Srbiji, preko preduzeća Greiner Packaging d.o.o. u Odžacima, osnovanog 2011. godine.

Srpsko predstavništvo našlo se ove godine na Top 20 listi domaćih Brzorastućih kompanija, zabeleživši rast u najvažnija tri parametra poslovanja (prihodi, dobit, broj zaposlenih) u trogodišnjem periodu 2018-2020, na osnovu podataka iz godišnjih izveštaja kojima raspolaže CompanyWall.

Generalni direktor kompanije Greiner Packaging d.o.o. Dragoslav Marić kada sagledava poslovanje na kraju pomenutog perioda, neizbežno ima u vidu najmanje dve spoljne krize koje su uticale na globalno i lokalno tržište – prvo pandemiju korona virusa sa pratećim zaključavanjima, a potom i krizu snabdevanja.

„Uprkos pomenutim izazovima, iza naše kompanije stoje dve uspešne poslovne godine, kako u pogledu rasta tako i u vidu konsolidacije poslovnih parametara. Svi negativni efekti i posledice koje je izazvala pandemija kao i globalni poremećaji u snabdevanju nisu mimoišli ni našu kompaniju, pri čemu u našem slučaju nije bilo eksternih podstičućih faktora za rast“, napominje Marić za Biznis.rs.

Prema njegovim rečima, najveći uticaj na rezultate Greiner Packaging d.o.o. imale su brze reakcije poslovnih timova u kompaniji, posvećenost cele organizacije, kao i podrška i poverenje akcionara.

„Trudili smo se da reagujemo što brže i efikasnije na sve negativne spoljašnje faktore uzrokovane pandemijom i pomenutim  ograničenjima u lancu snabdevanja ne čekajući da se uspostave nova pravila i eventualno formiraju šablonski odgovori na nastale izazove“, ističe Marić.

Prihodi u 2018. godiniPrihodi u 2020. godini Rast prihoda 2018-2020
1.575.031.000 dinara1.826.297.000 dinara15,95%
Dobit u 2018. godini Dobit u 2020. godiniRast dobiti 2018-2020
1.416.000 dinara110.617.000 dinara7.711,94%
Broj zaposlenih u 2018. godiniBroj zaposlenih u 2020. godiniRast broja zaposlenih 2018-2020
1541646,49%
Glavni pokazatelji rasta kompanije Greiner Packaging d.o.o. Odžaci u poslednje tri godine / Izvor: CompanyWall

Kao što se može videti u našoj tabeli, zaposleno je 10 novih radnika i ostvaren rast poslovnih prihoda od 15,95 odsto na kraju trogodišnjeg perioda. Ipak, izuzetno veliki skok dobiti od čak 7.711,94 odsto pogurao je rezultate kompanije, uvećavši prosek ukupnog rasta za metodologiju kojom se biraju Brzorastuće kompanije.

Prema podacima iz finansijskog izveštaja, kompanija Greiner Packaging d.o.o. Odžaci je u 2020. godini imala nešto niže rashode (6,24 odsto), ali je takođe značajno smanjila potraživanja po osnovu prodaje (32,5 odsto), što znači da je priliv svežeg novca bolje funkcionisao u prvoj godini pandemije.

„Neizvesnost i negativni spoljašnji faktori nisu uticali na posvećenost naših timova u realizaciji postavljenih ciljeva i prioriteta koji se, pre svega, ogledaju u visokim standardima bezbednosti zaposlenih i zadovoljstvu naših kupaca“, kaže Marić i dodaje da su kontinualan rad na kreiranju visokih standarda koji se tiču bezbednosti i dobrih uslova za rad, kvalitetu i konkurentnosti naših proizvoda, prepoznati i u potpunosti podržani i od strane ulagača.

Najnovija kriza, ona izazvana ratom u Ukrajini, podiže višestruko cene energenata i repromaterijala u maltene svim industrijama. Kakva je poslovna strategija za eventualno umanjenje rizika i troškova u novonastaloj situaciji?

„Jasno je da se na globalnom nivou vrše velika pomeranja i definišu nova pravila koja nam kažu da u ovom momentu, zapravo, nema jasno definisanih pravila. U današnjim uslovima svakoj organizaciji ostaje da se posveti isključivo uticaju na interne faktore na koje jedino i može da utiče, a to se prevashodno odnosi na kontinualno poboljšanje sopstvenih performansi sa direktnim uticajem na troškove, kao i formiranje dugoročnih odnosa sa svim ključnim zainteresovanim stranama“, ističe Marić.

Direktor preduzeća iz Odžaka napominje da je poslovna strategija usmerena na formiranje dugoročnih partnerskih fer odnosa, u kojima nijedna strana ne bi trebalo da gubi, odnosno da dobija na račun druge.

„U pitanju je, pre svega, izbegavanje potencijalnih gubitaka ili dobiti na nepredvidivim cenovnim fluktuacijama svih inputa. Prepoznavanje rizika o kojima se jasno i transparentno komunicira sa partnerima, uz zajedničko traženje odgovora, jedini je scenario, ali ne istovremeno i garancija za smanjenje rizika poslovanja“, zaključuje Dragoslav Marić.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...