Higijena zgrada postala ozbiljan biznis
26.4.2025 16:17 Autor: Miljan Paunović 28



Rast prihoda i dobiti firmi koje se bave uslugama redovnog čišćenja zgrada u Srbiji ukazuje na to da je higijena postala ozbiljan biznis. Sa 365 aktivnih firmi u ovoj delatnosti, ukupna dobit sektora tokom 2023. godine iznosila je više od pola milijarde dinara – čak četiri puta više nego godinu dana ranije, pokazuju podaci bonitetne kuće CompanyWall.
U poslednje tri godine prihodi sektora su porasli za više od dve i po milijarde dinara, dostigavši 10,7 milijardi.
Iza ovog rasta stoji više faktora: veća svest o značaju higijene, rast broja kompleksnih objekata koji zahtevaju profesionalne usluge, ali i sve češća odluka kompanija da ovu uslugu prepuste eksternim timovima.
Među uspešnim primerima u ovoj delatnosti je i firma „Beli mehur“ koju vodi preduzetnica Bojana Roćen Danilović, koja je samo u prva tri meseca ove godine udvostručila promet. Kako ističe, ključ rasta leži u organizaciji, kontinuiranim ulaganjima u opremu i ljude, ali i spremnosti da se brzo odgovori na promene tržišta.
„Rast obima posla u našoj firmi je vrlo izražen i kontinuiran. Tokom 2024. godine promet je uvećan za 50 odsto, dok je u prvom kvartalu 2025. čak dupliran u odnosu na isti period prethodne godine. To potvrđuje da su potrebe za profesionalnim održavanjem higijene sve veće“, kaže Bojana Roćen Danilović u razgovoru za Biznis.rs.
Kako navodi, i konkurencija podstiče na stalno unapređenje kvaliteta usluge.
„Klijenti sve više cene transparentnost, tačnost i pouzdanost, što su naši ključni aduti“, objašnjava naša sagovornica.

Bojana Roćen Danilović je svoj biznis započela 2018. godine, sa idejom da podigne standarde u oblasti higijenskog održavanja objekata svih vrsta.
„Poslujemo na teritoriji cele Srbije, najviše u većim gradskim centrima. Među klijentima su nam institucije kulture, sportski centri, fabrike, poslovni kompleksi, stambene zgrade, garaže, bazeni… Svaki objekat tretira se individualno, uz razrađene protokole, u skladu sa njihovom specifičnom namenom. Danas, posle šest godina poslovanja, imamo stabilan i rastući sistem, sa ozbiljnim kapacitetima“, ističe ova preduzetnica koja je po obrazovanju master inženjer menadžmenta.
Tvrdi da ulaganja u ovoj delatnosti nisu mala, ali su neophodna za održiv rast.
„Potrebna je moderna oprema, kvalitetna sredstva i – najvažnije – kontinuirano ulaganje u ljude. Tehnologija u ovom sektoru sve više zauzima svoje mesto, od mašina koje smanjuju potrošnju resursa do softvera za organizaciju posla. Automatizacija procesa može znatno povećati efikasnost i smanjiti troškove. Koristimo softvere za planiranje smena, evidenciju rada i kontrolu kvaliteta usluge, a pametne mašine, ekološki deterdženti i digitalni alati doprinose većoj efikasnosti i održivosti. Takođe, sve više pažnje poklanjamo edukaciji zaposlenih“, objašnjava vlasnica „Belog mehura“.
Pandemija je, na neki način, istovremeno pomogla razvoju ovog biznisa, ali i suočila firme sa ozbiljnim izazovima.
„Potreba za dezinfekcijom i sterilizacijom dovela je do širenja obima posla. Istovremeno, morali smo brzo da se prilagodimo novim standardima i procedurama. Inflacija je svakako otežala planiranje, posebno kada je reč o nabavci opreme i materijala. Uprkos svemu, uspeli smo da očuvamo stabilnost i zadržimo tim. Planovi su se u nekim momentima morali menjati, ali nismo odustajali. Kriza nas je naučila da budemo još organizovaniji i spremniji na brze promene, a danas imamo jasniju viziju rasta i razvijenije interne procese“, priča Roćen Danilović.
Ova delatnost često nije u fokusu državnih subvencija, a naša sagovornica kaže da postoje programi podrške za zapošljavanje i obuku koje su koristili, ali su oni ograničeni.
„Generalno, nedostaje sistemska podrška za uslužne delatnosti poput naše, koja bi pomogla bržem razvoju sektora i rastu zapošljavanja. Održavanje higijene je ključno za javno zdravlje i trebalo bi da bude više prepoznato, jer ulaganja u ovu oblast direktno utiču na kvalitet života i rada građana. I pored svega, ne oslanjamo se na državnu pomoć, već sami gradimo svoje pozicije. Pomoć jeste dobrodošla, ali osnov našeg rasta je interni razvoj i dobra organizacija“, smatra Roćen Danilović i dodaje da će se „Beli mehur“ u narednom periodu fokusirati na širenje prisustva u još više gradova širom Srbije.
„Cilj nam je da u naredne tri godine udvostručimo kapacitete, ali bez kompromisa po pitanju kvaliteta“, ističe vlasnica ove kompanije.
Pročitajte još:
Na listi najuspešnijih preduzeća u ovoj delatnosti na prvom mestu, sa ostvarenom dobiti od 76.042.000 dinara u 2023. godini, nalazi se B.M.K. d.o.o. iz Stare Pazove. Godinu dana ranije dobit ovog preduzeća koje zapošljava 41 radnika bila je nešto manja – iznosila je 69.016.000 dinara.
Na drugom mestu nalazi se Time Partner d.o.o. iz Beograda, sa ostvarenom dobiti od 73.919.000 dinara, što je četiri puta više nego u 2022. godini. Sledi firma Concord Steel d.o.o. takođe iz Beograda, koja je bila „u plusu“ od 62.081.000 dinara, takođe skoro četvorostruko više u odnosu na godinu ranije.
Ukupna dobit preduzeća koja se bave uslugama redovnog čišćenja zgrada dostigla je u 2023. godini iznos od 546,7 miliona dinara, dok su prihodi stigli do 10,7 milijardi dinara.
JANA
26.4.2025 #1 AuthorCistoca je pola zivota ,samim tim i sve zgrade trebaju da budu ciste ,valjda predstavljaju te ljude koji zive u njoj.
PAVLE-2005
26.4.2025 #2 AuthorTe žene koje rade zaslužuju dobru platu
Emilija
26.4.2025 #3 AuthorUnosan posao
VALERIJA
26.4.2025 #4 AuthorU Evropi već jeste ali sad se polako ukorenjava i kod nas.
Vanja
26.4.2025 #5 AuthorPptrebna je veca sistemska podrska za ovu delatnost!
DUCA
26.4.2025 #6 AuthorHigijena zgrada je stvarno postala ozbiljan biznis.
MinjaKristalŠminkanje
27.4.2025 #7 AuthorUvek će biti velika potražnja za ovim uslugama. Još ako firma ulaže u dobra i kvalitetna sredstva za rad to će samo još dodatno povećati promet.
WanderingSpirit
27.4.2025 #8 AuthorVerujem da je radnike najteze naci.
Melisa
27.4.2025 #9 AuthorSvaka cast
Drago mi je zbog tih ljudi
ZELJKA
27.4.2025 #10 AuthorZgrade nicu svakog dana, pa tako se i traze radnici koji ce sve to spremiti za useljenje.
REA
27.4.2025 #11 AuthorPrimetila sam da dosta muskaraca cisti zgrade
HANA
27.4.2025 #12 AuthorNi za ovu delatnost nisu mala ulaganja…
Šone
27.4.2025 #13 AuthorKonačno, ovo je stvarno potrebno svuda.
KIMCHI
27.4.2025 #14 AuthorJavno privatna partnerstva imaju ozbiljan ucinak u EU svakako
STEPA
27.4.2025 #15 AuthorS obzirom sa kakvim se svr boleštinama srećemo, vrlo je bitna i higijena objekta.
ZVEZDA
27.4.2025 #16 AuthorTo je veoma bitno
gagica
27.4.2025 #17 AuthorMislim da je to jako bitno.
ŽIZI
27.4.2025 #18 AuthorUzimanje para bez pokrića.
MASVIDAL
27.4.2025 #19 AuthorNaravno, postoji veliki broj preduzeca, stambenih i poslovnih prostora, sigurno jedna od najprofitabilnijih grana sto se tice poslovanja u Srbiji, pritom to sto su radnici smesno placeni a vlasnik za te usluge uzima veci deo novca
LAV
27.4.2025 #20 AuthorBravo za najuspesnije, tesko je odrzati uredno poslovanje.
ZVONČICA
27.4.2025 #21 AuthorČistoća je pola zdravlja ✔️
Iksi
27.4.2025 #22 AuthorPravi biznis!
JEKSICA25
27.4.2025 #23 AuthorSto je i ocekivano
Faith
27.4.2025 #24 AuthorSve više zgrada, zato i sve više posla
ELLA
28.4.2025 #25 AuthorVeliki novac je u igri
Aca1984
28.4.2025 #26 AuthorBitno je da ima ko da radi, ti ljudi zaslužuju odličnu platu.
SANJA91
28.4.2025 #27 AuthorRastući trend u sektoru usluga – redovnog čišćenja zgrada je uslovljen optimizacijom radnog procesa.
SABRINA
28.4.2025 #28 AuthorSvi su postali „fini“ i niko nece da se bavi higijenom prostora u kom boravi.Onda,nek plaća agencije i neka se ne buni.