Kako logo utiče na pozicioniranje brenda?
BiznisMoja firmaPreduzetnikSrbijaSvetZanimljivosti
17.2.2022 17:39 Autor: Stanislav Stanišić 14
Logo – skraćenica od reči „logotip“ koja je nastala od grčkih izraza logos – reč i typos – otisak, grafički je znak, simbol ili ikona koja označava proizvod ili kompaniju. Može se sastojati od slova (različitih tipografskih stilova), grafike i drugih kombinacija. Logotip je osnovno sredstvo vizuelne komunikacije i vizuelne identifikacije, a njegova uloga je trenutno prepoznavanje onoga što označava, kao i jačanje brenda, što donosi veći uspeh firmi.
Potpuni logo sastoji se od logotipa, piktograma i slogana i može na veoma jednostavan i efikasan način da privuče nove kupce i podseti stare na osnovne vrednosti kompanije.
U prethodnoj godini nekoliko kompanija, uspešnih i poznatih na globalnom nivou, odlučilo se za promenu logotipa: Pfizer, Burger King, Warner Brothers, General Motors i Kia.
Primer na domaćem tržištu je rebrendiranje Telenora. Od marta će ova mobilna mreža u Srbiji nositi naziv Yettel, a do promene kompletnog vizuelnog identiteta dolazi zbog isteka licence za korišćenje prethodnog naziva.
Na pitanje kako logo utiče na pozicioniranje brenda, autor knjige Brandopedia Milan Miličić u razgovoru za Biznis.rs kaže da je kao pojam brend mnogo širi i dublji u odnosu na logo.
„Logo bi trebalo da bude prepoznatljiv, intuitivan, zanimljiv, primenjiv… On donosi dodatnu vrednost samom brendu. Brend je objektivan osećaj korisnika, a vlasnik brenda se trudi i nada da je taj osećaj pozitivan, mada ima i negativnih. Za korisnika, brend je imaginarna vrednost koja izaziva pozitivna osećanja, sreću, radost, zadovoljstvo ili nešto sasvim drugo. Direktan odgovor na pitanje bio bi da logo može da utiče različito na brend, ali u većini slučajeva mu daje dodatnu vrednost“, objašnjava Miličić.
Kako naš sagovornik dodaje, kao i u ostalim sferama života najbolja su jednostavna rešenja.
„Logo je nosilac brenda. U očima posmatrača logo je i sam brend. Najbolji primeri su oni jednostavni, jer kao i u životu – kad je nešto jednostavno lepo je. Još ako se doda malo kreativnosti, humora, neizbežnog seksa, stvara se dobitna kombinacija“, objašnjava Miličić.
Prilikom odabira i usvajanja ideje o logotipu kompanijama bi u prvom planu trebalo da bude komunikacija sa krajnjim korisnicima.
„Javno mnjenje ili krajnji korisnik bi svakako trebao da bude jedan od elemenata koji utiče na izgled logotipa. Kada se razmišlja kakva osećanja budi kod kupaca… Mišljenja sam da kompanije sve više razmišljaju upravo na ovaj način. Ne kaže se džabe da je “kupac Bog”. Sve što se radi radi se upravo da bi neko kupio proizvod, servis ili uslugu. Brendirati svoj proizvod je posebna umetnost. Logično je da kompanije vode računa i misle na svoje kupce, zato se i rade manja ili veća istraživanja tržišta“, ocenjuje Miličić.
Pročitajte još:
On ipak podseća da je bilo primera da su se pojedina istraživanja pokazala kao potpuni promašaj.
„Konkretno, prilikom lansiranja CNN-a sva istraživanja su pokazivala da news kanal na kablovskoj TV neće gledati niko. Ipak, Ted Turner je verovao u tu ideju i uspeo je. Pre nego što je Dietrich Mateschitz lansirao čuveni Red Bull, istraživanja su prognozirala propast. Verom u proizvod i upornošću danas je ovaj brend jedan od najvrednijih na svetu. Digresija, vezana za ovaj brend. Da li ste znali da Red Bull nema svoju proizvodnju? Može se slobodno reći da je Red Bull marketinška agencija sa jednim klijentom“, zaključuje Miličić.
JANA
17.2.2022 #1 AuthorSkolovani ljudi koji su kompetetni za pravljenje logoa nisu placenji adekvatno ,samim tim i logo za neke firme ,preduzeca i ostalih kompanija nisu dobri i ne povlace kupce ka svojim proizvodima…
SANJA
18.2.2022 #2 AuthorKaze se ne suditi knjizi po njenoj korici,ali dosta nas ima primitivaca koji nece ni da je pogleda,a kamoli uzme da procita ako mu se ta ista ne svidi
Vockica
18.2.2022 #3 AuthorLogo je najvažniji za potrosaca, na prvi kontakt potrosaca i loga, potrosac vec formira svoje misljenje na osnovu toga.
N.N.
4.9.2022 #4 AuthorSlazem se u potpunosti.
Anna
18.2.2022 #5 AuthorLjudi su vizuelna bića. Vezuju se za boje i slike i tako pamte brendove. Zato je logo jako bitan.
Lelica
18.2.2022 #6 AuthorLogo je jako bitan,vecina ljudi to prvo primeti kao neku reklamu.
Dragana
18.2.2022 #7 AuthorLogo je neophodan za bolje pozicioniranje brenda
ZVEZDICA01
18.2.2022 #8 AuthorLogo nije presudan pri odlučicanju kupaca da kupe odredjeni proizvod ali dobro odradjen logo ima mogućnost da potrošače zaintrigira o samoj kompaniji. Jedna od zajedničkih karakteristika svih uspešnih firmi je prepoznatljiv i minimalistički logo.
Jolanda
18.2.2022 #9 AuthorKvalitet više i nije toliko bitan, dobar marketing prodaje proizvod
MIŠKOVIĆ
18.2.2022 #10 Authorlogo je glavni nosilac brenda i prepoznatljiv simbol koji prodaje proizvod. zato najpoznatije kompanije prodaju mnogo skuplje proizvode
JOVANA
18.2.2022 #11 AuthorLogo je neophodan za svaku ozbiljnu firmu 🙂
Maša
18.2.2022 #12 AuthorNije presudan ali je jako bitno da bude zanimljiv i da privuce kupca
FRUIT04
18.2.2022 #13 AuthorBitan Ali ne I presudan.
BIJUTI27
10.9.2023 #14 AuthorUz logo je i mnogo drugih stvari presudno što prodaje