Ko može da učestvuje na tenderu vrednom 480 miliona evra za 37 beogradskih autobuskih linija?
InfrastrukturaPoslovanjeSrbija
12.4.2024 12:24 Autor: Milica Rilak 8
Grad Beograd raspisao je javnu nabavku pod nazivom „Poveravanje obavljanja komunalne delatnosti javnog autobuskog gradskog prevoza putnika na delu radijalnih-poteznih linija na teritoriji gradske opštine Palilula (potez 100) i gradske opštine Zemun (potez 700), uključujući i gradsku opštinu Novi Beograd“.
Tender je raspisan pošto je Privremeni organ Beograda 31. marta usvojio Odluku o predlogu projekta javno-privatnog partnerstva za linije sa oznakom 100 i 700, a tada je navedeno da je vrednost projekta 55,9 milijardi dinara bez PDV-a, odnosno oko 480 miliona evra.
Jedan od preduslova za ponuđače zainteresovane da učestvuju na ovom tenderu je da su ostvarili poslovni prihod od najmanje šest milijardi dinara (bez PDV-a) u prethodne tri poslovne godine.
Preduslov je i da je ponuđač tokom perioda od najviše tri poslednje godine pre isteka roka za podnošenje ponuda, odnosno do 3. juna ove godine, vršio usluge prevoza putnika po osnovu najmanje jednog ugovora o javno-privatnom partnerstvu u gradovima sa populacijom od najmanje 100.000 stanovnika, prema zvaničnim podacima Republičkog zavoda za statistiku.
Prema kriterijumima za dodelu linija, najveću „težinu“ (ponder) nosi prevoz solo autobusima, dok je na drugom mestu korišćenje električnih i hibridnih vozila. Na odluku će uticati i učešće zglobnih autobusa i minibuseva u ponudi, kao i starost vozila.
„Postupak se sprovodi radi zaključenja javnog ugovora. Javni ugovor će se zaključiti između naručioca i jednog ponuđača na 10 godina… na vrednost jednaku procenjenoj vrednosti javne nabavke, odnosno projekta javno-privatnog partnerstva“, stoji u dokumentaciji objavljenoj na Portalu javnih nabavki.
Prema modelu ugovora koji bi trebalo da bude potpisan sa odabranim ponuđačem, gradski sekretarijat za saobraćaj dodeljuje, a prevoznik prihvata obavljanje prevoza na 37 autobuskih linija radnim danom, subotom, nedeljom i praznicima, po utvrđenim redovima vožnje, sa obimom planiranih kilometara od 57.398,47 kilometara za radni dan, odnosno 44.375,65 kilometara za subotu i 40.404,51 kilometara za nedelju.
„Za potrebe prevoza putnika na ovim autobuskim linijama planirano je da prevoznik obezbedi najmanje 187 vozila, od kojih je za redovno obavljanje usluge potrebno 169, a za rezervu 18 vozila, i to prema sledećoj strukturi vozila: 130 solo autobusa, 34 zglobnih autobusa, pet minibus autobusa, i 18 rezervnih“, navedeno je u predlogu ugovora.
Kada je reč o starosti vozila, preduslov je da vozila budu najkasnije iz 2017. godine, sa EURO 6 standardom motora.
U okviru dokumentacije podseća se da, počev od 1. januara 2024. godine, autobusi kojima se obavlja linijski prevoz ne smeju biti stariji od 20 godina, a počev od 1. septembra 2024. godine ti autobusi ne smeju biti stariji od 15 godina.
„Počev od 1. septembra 2025. godine, autobusi kojima se obavlja linijski prevoz ne smeju biti stariji od 10 godina“, stoji u dokumentaciji u okviru javne nabavke.
„Imajući u vidu dinamiku donošenja odluka u cilju smanjenja starosti autobusa kojima se obavlja linijski prevoz putnika koja je gore navedena i odluku predstavnika Grada da javni prevoz putnika dovede na visok nivo pružanja usluga, izvesno je da će u bližoj budućnosti Grad doneti odluku da svi autobusi kojima se obavlja linijski prevoz putnika ne bi trebalo da budu stariji od pet godina. Imajući to u vidu, Predlogom projekta je predviđena zamena svih autobusa pre nego što dostignu starost od pet godina, te je poslovni plan u ovom Predlogu projekta tako i prikazan„, piše u tenderskoj dokumentaciji.
Naglašeno je i da je projekat (javno-privatnog partnerstva u vezi sa gradskim prevozom putnika) dokazao održivost takvog ritma zanavljanja.
„Ukoliko se ne ostvaruje na taj način, javni partner će plaćati 20 odsto manje za prevoz“, naglašeno je u tenderskoj dokumentaciji.
Pročitajte još:
Ocenjeno je i da je trenutni sistem javnog autobuskog prevoza putnika u Beogradu takav da često vozila koja su uključena u sistem prevoza ne ispunjavaju osnovne zakonske uslove za obavljanje prevoza putnika, zbog čega su Grad i Sekretarijat za javni prevoz primorani da skoro svakodnevno angažuju komunalnu, inspekcijsku i saobraćajnu službu u cilju vanrednih tehničkih pregleda i kontrole vozila kojima se obavlja prevoz putnika.
„Neispunjenje ugovorenih uslova i nivoa kvaliteta usluge u smislu kvaliteta vožnje, neprofesionalnog postupanja zaposlenih kod prevoznika, neispravnosti opreme, klime, grejanja, postojanja fizičkih oštećenja vozila koja utiču na bezbednost putnika ili neispunjenje bilo kojih drugih ugovorenih uslova, povlači sankcionisanje u vidu naplate penala“, navedeno je u dokumentaciji.
Sale
12.4.2024 #1 AuthorZasto odmah ne date ugovor Streli iz Obrenovca ne zaludjujte narod uzalud kao tender ccc
SHALIMAR
12.4.2024 #2 AuthorBas da vidimo koja firma ce dobiti na tenderu..
ELLA
13.4.2024 #3 AuthorZna se za koga se pisu tenderi
Grocka
13.4.2024 #4 AuthorBas me zanima ko ce da ucestvuje na tenderu
Faith
14.4.2024 #5 AuthorBice super da se promene autobusi
SUNCICA
14.4.2024 #6 AuthorTreba sagledati sto vise ponuda
oblak67
15.4.2024 #7 Authorsve ce to preko veza i vezica..
Kata
15.4.2024 #8 AuthorNek najbolji pobede