Koliko će se letovi otkazivati tokom letnje sezone?
BiznisEUFirme u fokusuSrbijaSvet
20.6.2023 17:58 Autor: Redakcija Biznis.rs 6
Od početka letnje sezone u Evropi su zabeleženi štrajkovi zaposlenih na aerodromima u Italiji, Nemačkoj, Grčkoj, Francuskoj, a sada i sa londonskog aerodroma Hitrou stiže najava da više od 2.000 radnika obezbeđenja planira novu rundu štrajkova, a suočavanje sa nezadovoljnim osobljem može da očekuje i aerodrom Birmingem.
Švedski sindikat transportnih radnika najavio je štrajkove od 3. jula na aerodromima u Stokholmu i Geteborgu, kao i italijanski sindikati koji predstavljaju osoblje avio-kompanija, železničkih operatera i javnog prevoza.
Španska unija pilota pozvala je članove na štrajk protiv kompanije Air Europa, treće najveće španske avio-kompanije, koji je planiran do početka jula, navodi se u saopštenju.
Nisu samo štajkovi nezadovoljnog osoblja problem sa kojim se trenutno suočava avio-industrija. Letnja sezona u avio-saobraćaju počela je krajem marta, a avio-kompanije su još tada počele da najavljuju otkazivanja pojedinih planiranih letova. Usled odlaganja isporuke 10 aviona Boing 737 Max, jedna od najvećih evropskih kompanija Ryanair najavila je smanjenje julskog broja letova.
I Lufthansa je tada najavila da u aktuelnoj letnjoj sezoni planira da otkaže više od 30.000 letova zbog, kako su rekli, kontinuiranog nedostatka zaposlenih u vazduhoplovnoj industriji.
Nije drugačija situacija ni u nisko-tarifnoj kompaniji Transavia koja je zbog manjka aviona i problema sa njihovim održavanjem najavila ukidanje 335 letova.
American Airlines je ukinuo skoro 50.000 letova širom svoje mreže, a najveće redukcije će pretrpeti međunarodni aerodromi u Čikagu i Dalasu.
Koje je objašnjenje za trenutnu situaciju u avio-industriji?
Kada je početkom 2020. godine svet skoro stao usled pandemije, letovi su obustavljeni na neodređeno vreme, a brojni zaposleni u avijaciji postali su tehnološki višak. Kompanije koje proizvode avione, kao i rezervne delove, pretrpele su isti nivo promena. Brojni radnici su ostali bez posla, a u tim okolnostima proizvodni pogoni nisu uspevali da tržištu isporuče dovoljne količine rezervnih delova.
Pročitajte još:
Situaciju u putničkom avio-saobraćaju dodatno otežava i rat u Ukrajini. Usled zabrane letanja iznad teritorije Ukrajine i prekida avio-saobraćaja sa Rusijom, došlo je do uvođenja zaobilaznih ruta, a to se posledično odrazilo i na cene avio-karata. Ni avio-transport robe nije pošteđen, jer je vazdušni prevoz robe upravo iz ratom zahvaćenih zemalja.
Iako se avio-industrija trenutno suočava sa brojnim izazovima, prognoze stručnjaka su ipak pozitivne. Stav struke je da ova industrija ipak ide uzlaznom putanjom i da će se uspešno izboriti sa svim problemima.
SHALIMAR
20.6.2023 #1 AuthorTo cemo da vidimo kad krene prava sezona…
MAJA
21.6.2023 #2 AuthorNadam se da su prognoze stručnjaka dobre i realne
BOBICA
26.6.2023 #3 AuthorSamo da ne bude drugačije nikako
jevtić
21.6.2023 #4 AuthorJoš se to ne zna
Goga13
27.6.2023 #5 AuthorNe može se to nikako pouzdano znati dok sezona ne krene.
LJILJANA95
27.6.2023 #6 AuthorNe znam kako je moguće davati takve prognoze. Ko zna šta će biti kad počne sezona.