Javni parking sa 450 mesta i novi kružni tok

Oglašen plan za podzemnu garažu kod hotela Bristol, predviđena i nova saobraćajnica sa podzemnim prolazom

AutomobiliInfrastrukturaInvesticijeNekretnineSrbija

5.4.2024 11:37 Autor: Milica Rilak 7

Oglašen plan za podzemnu garažu kod hotela Bristol, predviđena i nova saobraćajnica sa podzemnim prolazom Oglašen plan za podzemnu garažu kod hotela Bristol, predviđena i nova saobraćajnica sa podzemnim prolazom
Kompanija „Beograd na vodi“ podnela je u ime investitora – Grada Beograda – zahtev za potvrđivanje urbanističkog projekta za izgradnju parka Bristol sa dvoetažnom... Oglašen plan za podzemnu garažu kod hotela Bristol, predviđena i nova saobraćajnica sa podzemnim prolazom

Kompanija „Beograd na vodi“ podnela je u ime investitora – Grada Beograda – zahtev za potvrđivanje urbanističkog projekta za izgradnju parka Bristol sa dvoetažnom podzemnom garažom i izgradnjom javne saobraćajnice.

Nosilac izrade urbanističkog projekta je kompanija Flow Plus iz Zemuna, a javni uvid u projekat trajaće od 11. do 19. aprila.

Projekat je nastao, kako stoji u dokumentaciji, iz potrebe urbanističko-arhitektonskog oblikovanja površina javne namene, i to rekonstrukcije parka „Bristol“ i izgradnje dvoetažne podzemne garaže, kao i javne saobraćajne površine u kompleksu „Beograd na vodi“.

Podsećamo da je u decembru prošle godine kompanija Belgrade Waterfront najavila da će u podzemnom delu Svetonikolskog parka kod hotela Bristol finansirati izgradnju garaže sa dve podzemne etaže i gotovo 420 parking mesta, kojom će upravljati beogradski Parking servis.

U dokumentaciji koja je danas, 5. aprila, objavljena na zvaničnom portalu Grada Beograda stoji da će se realizacijom projekta kroz izgradnju javne podzemne garaže „omogućiti smanjenje deficita kapaciteta stacionarnog saobraćaja u ovom delu centralnog gradskog tkiva, a primena savremenih inženjerskih rešenja pri rekonstrukciji parka ‘Bristol’ na ‘krovu’ garaže, u pogledu njegovog pejzažnog i parternog uređenja, omogućiće da ovaj prostor ponovo postane privlačan ambijent za sve njegove korisnike“.

Realizacijom predloženog plana park će, kako je navedeno, ostati u postojećem obimu, ali će sadržaj i ambijent neposrednog okruženja biti promenjen, ali „u skladu sa kulturno-istorijskim vrednostima i statusom zaštite“.

Izvor: Urbanistički projekat Flow Plus / beograd.rs

U okviru građevinske parcele planirana je javna podzemna garaža sa minimalno 400 parking mesta, a iz dokumentacije proizilazi da predloženo urbanističko rešenje predviđa garažu od 450 parking mesta na dva nivoa.

„Predviđeni kapacitet garaže je 450 nezavisnih parking mesta, od čega je na etaži -1 predviđeno 222, a na etaži -2 biće 238 parking mesta. U okviru predviđenog broja opredeljen je i potreban broj parking mesta za osobe sa invaliditetom, punjenje električnih vozila (standardno i brzo punjenje), motora i bicikala“, navedeno je u detaljnima plana.

Ukupna bruto građevinska površina garaže sa obezbeđenjem temeljne jame iznosi nešto više od 19.650 kvadrata.

U obuhvatu Urbanističkog plana koji je izradio Flow Plus predviđena je i izgradnja dela saobraćajnice SAO1 sa poprečnim profilom koji sadrži dva kolovoza širine 9,5 metara sa po tri saobraćajne trake.

Izvor: Urbanistički plan, Flow Plus / beograd.rs

Kretanje javnog prevoza predviđeno je u krajnjim desnim trakama širine 3,5 metra, dok su preostale po dve trake širine tri metra.

Predviđeno je razdelno ostrvo širine 16,6 metara i u okviru njega dva tramvajska koloseka ukupne širine 6,4 metra i tramvajska stajališta širine 5,4 i 4,8 metara.

„Ispod saobraćajnice SAO1 planirana je podzemna pešačka komunikacija-pešački podhodnik kome se pristupa bočnim stepeništima i liftovima i koji predstavlja vezu između dva naspramna trotoara SAO1, dva razdelna ostrva i podzemne garaže na nivou -1. Prelaz pešaka u nivou kolovoza nije dozvoljen i u tu svrhu je projektovana zaštitna pešačka ograda“, navedeno je u predloženom Urbanističkom planu.

Navedeno je i da je predloženo rešenje saobraćajnice u direktnoj vezi sa postojećim stanjem na terenu na potezima koji prolaze pored objekata koji se u prostornom planu posebne namene Beograd na vodi zadržavaju uz ulice Karađorđevu i Savsku.

„U okviru ovog rešenja izvršeno je nivelaciono uklapanje SAO1 sa novoplaniranom uličnom mrežom – kružni tok na SP 16 i novoprojektovano nivelaciono rešenje ulice Karađorđeve“, stoji u Urbanističkom planu na čija rešenja je moguće dati primedbe i sugestije u pisanoj formi u pisarnici beogradskog Sekretarijata za urbanizam i građevinske poslove.

  • PAVLE-2005

    5.4.2024 #1 Author

    I na početku bi projekat

    Odgovori

  • SHALIMAR

    6.4.2024 #2 Author

    Samo da se sprovede u delo…

    Odgovori

  • tamara71

    6.4.2024 #3 Author

    Lepo deluje, ako bude stvarno i ne kosta kao Central park

    Odgovori

  • Faith

    7.4.2024 #4 Author

    To je resenje, inace su ulice postale male

    Odgovori

  • ŽIZI

    7.4.2024 #5 Author

    Još jedna investicija… O čijem trošku?

    Odgovori

  • Boba321

    7.4.2024 #6 Author

    Svaa cast, valjda ce biti manje guzve u gradu

    Odgovori

  • Kata

    15.4.2024 #7 Author

    Uvek tacni sa pravim info

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.