Planirana izgradnja novih koloseka na pruzi od Prokopa do Batajnice
26.12.2023 08:33 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Infrastruktura železnice Srbije raspisala je javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju dva nova koloseka od Beograd centra (Prokopa) do Batajnice i to za fazu 1 – deonicu od Prokopa do Zemun Polja.
Reč je o dokumentaciji za izgradnju dodatna dva koloseka (po jedan sa leve i desne strane pruge) za brzinu do 160 kilometara na čas, objavila je eKapija, uz napomenu da je rok za dostavljanje ponuda 29. januar a krajnji rok za završetak posla je 36 meseci od dana potpisivanja ugovora.
Tenderskom dokumentacijom traži se izrada idejnog rešenja, idejnog projekta, studije opravdanosti i studije o proceni uticaja na životnu sredinu.
Kako se podseća, u proteklom periodu su država i Infrastruktura železnice Srbije realizovali projekat rekonstrukcije, modernizacije i izgradnje dvokolosečne pruge Beograd – Novi Sad – Subotica – granica Mađarske – (Kelebija), na deonici od Beograd centra do Novog Sada.
„Imajući u vidu da se na deonici pruge Beograd centar – Zemun Polje odvija daljinski međunarodni putnički saobraćaj, unutrašnji daljinski saobraćaj, unutrašnji regionalni saobraćaj i gradsko-prigradski saobraćaj, kao i saobraćaj praznih garnitura u uslovima funkcionisanja tehničko-putničke stanice u Zemunu, ukazala se potreba za razdvajanjem vidova saobraćaja vozova tako da se na ovoj deonici izgrade još dva koloseka čime bi ova deonica imala četiri koloseka„, pojašnjeno je u dokumentaciji.
Kao osnov za primenu tehničkih rešenja, kako je ukazano, treba da se iskoristi dokumentacija koja se tiče modernizacije pruge na deonici Prokop – Stara Pazova (izlaz).
U dokumentaciji se, između ostalog, ističe i da za postojeći most na dvokolosečnoj pruzi (Novi železnički, ili „Hajdinov most“) treba da se izradi elaborat postojećeg stanja, obavi provera statičkog i dinamičkog opterećenja i na osnovu rezultata analize da se da predlog mera sanacije i proširenje postojećeg mosta za dva nova koloseka.
U stanici Novi Beograd potrebno je predvideti proširenje mostovske konstrukcije na kojoj se nalazi stanica tako da se doda još jedan stanični kolosek sa leve strane pruge, kao i da se taj projekat uskladi sa projektom nove stanične zgrade, koja je planirana da se izgradi sa desne strane pruge.
Pročitajte još:
U dokumentaciji se napominje da tunel „Senjak“ ima slobodan profil za izgradnju dva nova koloseka ali je potrebno ispitati da li je potrebno obaviti dodatne radove za dovođenje tunela u funkcionalno stanje.
Za tunel „Bežanijska kosa“, sa druge strane, potrebno je dati takvo tehničko rešenje izgradnje dve nove tunelske cevi da se predmetnim radovima ne naruši stabilnost okolnog terena a sve prema TSI standardima, objavila je eKapija na osnovu tenderske dokumentacije.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.