Raspisan prvi tender za potez do Zemun Polja

Planirana izgradnja novih koloseka na pruzi od Prokopa do Batajnice

BiznisInfrastrukturaSrbija

26.12.2023 08:33 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Planirana izgradnja novih koloseka na pruzi od Prokopa do Batajnice Planirana izgradnja novih koloseka na pruzi od Prokopa do Batajnice
Infrastruktura železnice Srbije raspisala je javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju dva nova koloseka od Beograd centra (Prokopa) do Batajnice i to... Planirana izgradnja novih koloseka na pruzi od Prokopa do Batajnice

Infrastruktura železnice Srbije raspisala je javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju dva nova koloseka od Beograd centra (Prokopa) do Batajnice i to za fazu 1 – deonicu od Prokopa do Zemun Polja.

Reč je o dokumentaciji za izgradnju dodatna dva koloseka (po jedan sa leve i desne strane pruge) za brzinu do 160 kilometara na čas, objavila je eKapija, uz napomenu da je rok za dostavljanje ponuda 29. januar a krajnji rok za završetak posla je 36 meseci od dana potpisivanja ugovora.

Tenderskom dokumentacijom traži se izrada idejnog rešenja, idejnog projekta, studije opravdanosti i studije o proceni uticaja na životnu sredinu.

Kako se podseća, u proteklom periodu su država i Infrastruktura železnice Srbije realizovali projekat rekonstrukcije, modernizacije i izgradnje dvokolosečne pruge Beograd – Novi Sad – Subotica – granica Mađarske – (Kelebija), na deonici od Beograd centra do Novog Sada.

„Imajući u vidu da se na deonici pruge Beograd centar – Zemun Polje odvija daljinski međunarodni putnički saobraćaj, unutrašnji daljinski saobraćaj, unutrašnji regionalni saobraćaj i gradsko-prigradski saobraćaj, kao i saobraćaj praznih garnitura u uslovima funkcionisanja tehničko-putničke stanice u Zemunu, ukazala se potreba za razdvajanjem vidova saobraćaja vozova tako da se na ovoj deonici izgrade još dva koloseka čime bi ova deonica imala četiri koloseka„, pojašnjeno je u dokumentaciji.

Kao osnov za primenu tehničkih rešenja, kako je ukazano, treba da se iskoristi dokumentacija koja se tiče modernizacije pruge na deonici Prokop – Stara Pazova (izlaz).

U dokumentaciji se, između ostalog, ističe i da za postojeći most na dvokolosečnoj pruzi (Novi železnički, ili „Hajdinov most“) treba da se izradi elaborat postojećeg stanja, obavi provera statičkog i dinamičkog opterećenja i na osnovu rezultata analize da se da predlog mera sanacije i proširenje postojećeg mosta za dva nova koloseka.

U stanici Novi Beograd potrebno je predvideti proširenje mostovske konstrukcije na kojoj se nalazi stanica tako da se doda još jedan stanični kolosek sa leve strane pruge, kao i da se taj projekat uskladi sa projektom nove stanične zgrade, koja je planirana da se izgradi sa desne strane pruge.

U dokumentaciji se napominje da tunel „Senjak“ ima slobodan profil za izgradnju dva nova koloseka ali je potrebno ispitati da li je potrebno obaviti dodatne radove za dovođenje tunela u funkcionalno stanje.

Za tunel „Bežanijska kosa“, sa druge strane, potrebno je dati takvo tehničko rešenje izgradnje dve nove tunelske cevi da se predmetnim radovima ne naruši stabilnost okolnog terena a sve prema TSI standardima, objavila je eKapija na osnovu tenderske dokumentacije.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.