Poslodavcima 50 miliona dinara za dualno obrazovanje – kako se prijaviti za podršku?
5.8.2024 11:41 Autor: Milica Rilak 0
Ministarstvo privrede po prvi put je objavilo javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava poslodavcima uključenim u dualno obrazovanje koji obučavaju učenike koji pohađaju završnu školsku godinu u školskoj 2024/2025. godini na dualnim obrazovnim profilima.
Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva su 50 miliona dinara i mogu se koristiti za finansiranje dela naknade za učenje kroz rad koju poslodavci isplaćuju učenicima ili za sufinansiranje instruktora za učenje kroz rad, stoji u javnom pozivu i pratećoj dokumentaciji objavljenoj u okviru ove inicijative.
Javni poziv je otvoren do 12. septembra 2024. godine.
Poslodavci, kako ističu iz Ministarstva privrede, mogu da dobiju bespovratna sredstva srazmerno broju učenika završne godine školovanja u školskoj 2024/2025. godini sa kojima poslodavac ima zaključen ugovor o učenju kroz rad, a koja po učeniku ne može biti manja od 17.000,00 dinara.
Program sprovodi Ministarstvo privrede u saradnji sa Kancelarijom za dualno obrazovanje i Nacionalni okvir kvalifikacija, a pravo da se prijave na konkurs za dodelu bespovratnih sredstava imaju poslodavci:
- koji imaju potvrdu o ispunjenosti uslova za učenje kroz rad i zaključen ugovor o dualnom obrazovanju
- koji obučavaju učenike koji pohađaju završnu školsku godinu u školskoj 2024/2025. godini na dualnim obrazovnim profilima.
Postupak prijave za bespovratnu podršku
Zahtev sa pratećom dokumentacijom dostavlja se preporučeno poštom ili lično u zatvorenoj koverti na adresu: Kancelarija za dualno obrazovanje i Nacionalni okvir kvalifikacija, Nemanjina 22-26, 11000 Beograd, sa sledećim tekstom: PRIJAVA za Program podrške jačanju kapaciteta poslodavaca uključenih u dualno obrazovanje u 2024. godini, sa punim nazivom i adresom privrednog subjekta na poleđini koverte i naznakom NE OTVARATI.
Prijave koje na koverti ne sadrže navedenu naznaku biće automatski diskvalifikovane, naglašava se u Javnom pozivu za dodelu bespovratnih sredstava za podršku poslodavcima u dualnom obrazovanju.
Kada je reč o dokumentaciji koja je privrednim subjektima potrebna za učešće u ovom programu, ona je objavljena u Uputstvu o načinu sprovođenja programa:
- popunjen i potpisan Zahtev za dodelu bespovratnih sredstava (Obrazac 1), kao i Izjava koja je sastavni deo ovog zahteva
- Ugovor o dualnom obrazovanju (zaključen između škole i poslodavca, fotokopija)
- Uverenje o izmirenim obavezama na svim uplatnim računima Poreske uprave.
„U slučaju odobravanja bespovratnih sredstava podnosilac prijave je u obavezi da pre zaključenja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor“, ističe se u dokumentaciji.
Kada poslodavac može da bude odbijen?
Provera uslova za dodelu bespovratnih sredstava vršiće se, kako je navedeno, preko Registra poslodavaca i Registra ugovora o dualnom obrazovanju Privredne komore Srbije i potpisane Izjave u sklopu Obrasca 1.
Ukoliko poreske obaveze privrednog subjekta ne budu izmirene, zahtev privrednog subjekta će biti odbijen.
O dodeli bespovratnih sredstava na osnovu ovog programa odlučivaće Komisija koju rešenjem obrazuje ministar privrede, i koja donosi rešenja o dodeli na osnovu liste poslodavaca koji ispunjavaju uslove za dodelu bespovratnih sredstava.
Listu poslodavaca utvrđuje Kancelarija za dualno obrazovanje i Nacionalni okvir kvalifikacija (DualNok) i ona može samostalno ili na zahtev Komisije da zatraži dodatnu dokumentaciju i izvrši naknadnu verifikaciju podnete dokumentacije.
Privredni subjekt je u obavezi, kako je propisano pravilima, da traženu dopunu dostavi najkasnije osmog dana od dana kada je primio obaveštenje o potrebnoj dopuni dokumentacije. Ukoliko se tražena dopuna dokumentacije ne dostavi u ovom roku, Komisija će rešenjem odbaciti zahtev.
Komisija zadržava pravo da ne dodeli bespovratna sredstva, odnosno donese rešenje o odbijanju zahteva u slučaju sumnje u verodostojnost dokumentacije privrednog subjekta. U slučaju da dođe do takvih saznanja a da je već donela rešenje o dodeli, može da reaguje ministar privrede i da po službenoj dužnosti ukine rešenje Komisije.
„Ukoliko je zahtev neblagovremen ili podnet od neovlašćenog privrednog subjekta, odnosno ukoliko nije dopunjen u roku navedenom u obaveštenju za dopunu, isti će bez daljeg razmatranja biti odbačen“, ističe se u javnom pozivu i pratećoj dokumentaciji.
Kada se zaključuju ugovori i isplaćuju sredstva?
Nakon sprovedenog postupka selekcije i izbora, Ministarstvo privrede će svim učesnicima dostaviti rešenja o odobravanju, odnosno odbacivanju ili odbijanju zahteva za dodelu bespovratnih sredstava.
Privredni subjekti, inače, imaju pravo na žalbu u roku od 15 dana od dana prijema rešenja Komisije a ona se podnosi ministru privrede, neposredno ili preporučenom poštom.
Korisnici čije je zahteve za dodelu bespovratnih sredstava Komisija odobrila, uz rešenje o dodeli bespovratnih sredstava će dobiti ugovor o dodeli bespovratnih sredstava kojim će se regulisati međusobna prava i obaveze ministarstva i korisnika sredstava.
Korisnici dobijaju nepotpisane primerke ugovora, koje će nakon potpisivanja, u roku od 15 dana od dana prijema, vratiti ministarstvu. Pre zaključenja ugovora korisnik sredstava je u obavezi da otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor, i da ga unese u dostavljene primerke ugovora.
Namenski račun se otvara na osnovu rešenja o dodeli bespovratnih sredstava a po zaključenju ugovora ministarstvo će preneti odobrena bespovratna sredstva na taj račun.
Pročitajte još:
„U slučaju da privredni subjekat želi iz određenih razloga da odustane od zahteva nakon potpisivanja ugovora i dodeljenih sredstava, potrebno je da o tome elektronskim putem obavesti ministarstvo i da bez odlaganja izvrši povraćaj bespovratnih sredstava. Instrukcije za povraćaj sredstava daće ministarstvo“, objašnjeno je u javnom pozivu i pratećoj dokumentaciji.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.