Poslovni konsalting značajno pomaže firmama Zapadnog Balkana
EUPoslovanjePreduzetnikRegionSrbija
26.4.2023 12:01 Autor: Redakcija Biznis.rs 2
Inovativna profitabilna mala i srednja preduzeća kojima je pružena kombinacija majstorske edukacije na Zapadnom Balkanu, mentoringa i obuke za izgradnju odnosa sa klijentima i upotrebu alata digitalnog marketinga, poput optimizacije sajtova za pretraživače, značajno su povećala broj svojih klijenata u odnosu na MSP koja su pohađala samo opštu obuku na iste teme, utvrđeno je tokom istraživanja Svetske banke koje je finansirala Evropska unija i čiji su nalazi prikazani u izveštaju predstavljenom u sredu u Beču.
U studiji, pod naslovom „Izgradnja kapaciteta kao put do proširenja izvoznih tržišta: eksperiment u šest zemalja Zapadnog Balkana“, utvrđeno je da je 30 časova grupne virtuelne obuke i pet individualnih virtuelnih mentorskih sesija dovelo do značajnog povećanja broja klijenata u odnosu na slična MSP kod kojih je edukacija podrazumevala četiri časa obuke podeljene na tri vebinara u kojima su ove teme obrađene samo površno, navodi se u saopštenju.
Firme koje su dobile kompletnu obuku unapredile su svoje digitalno prisustvo tako što je potencijalnim stranim kupcima olakšano da saznaju za njihovu ponudu i da ih kontaktiraju. Firmama koje su dobile kompletnu obuku takođe su porasli izgledi za 10 procentnih poena da se pojave na prvoj stranici rezultata pretrage a poboljšale su i svoje Facebook stranice tako što su za 15 procentnih poena uvećale mogućnost objavljivanja sadržaja na engleskom jeziku, za 10 procentnih poena uvećale mogućnost korišćenja specijalnih ponuda i za šest procentnih poena uvećale mogućnost objavljivanja priča i svedočenja klijenata. Godinu dana nakon pokretanja programa, ove firme su značajno uvećale broj klijenata, ističe sa u saopštenju.
Jedan od ključnih izazova sa kojima se suočavaju inovativna mala i srednja preduzeća jeste akvizicija klijenata. Taj problem je posebno izražen u zemljama kao što su države Zapadnog Balkana, gde domaća tražnja za specijalizovanim uslugama i proizvodima može biti ograničena.
Izvoz u veće i bogatije države nudi moguće rešenje, ali prodor na inostrana tržišta podrazumeva značajne prepreke, a malim firmama mogu da nedostaju veštine i samopouzdanje potrebni za nastup pred stranim kupcima.
Pročitajte još:
Cilj ove studije bilo je testiranje uspešnosti programa pod nazivom PowerUp i njegove sposobnosti da pomogne firmama da se oporave od pandemije kovida-19, prošire svoja tržišta i povećaju obim izvoza.
IV
30.4.2023 #1 AuthorŠta u ovom momentu može da bude rešenje problema?!
CIGI
2.7.2023 #2 AuthorNajvise pomazu u pranju para