Domaćinstva iz Beograda još uvek nisu obuhvaćena ovom promenom

Račune za struju građani će ubuduće plaćati sa drugim pozivom na broj za svaki mesec

InfrastrukturaIzdvajamoPoslovanjeSrbija

11.2.2025 15:54 Autor: Marija Jovanović 2

Račune za struju građani će ubuduće plaćati sa drugim pozivom na broj za svaki mesec Račune za struju građani će ubuduće plaćati sa drugim pozivom na broj za svaki mesec
Elektroprivreda Srbije (EPS) obavestila je kupce da će se počev od računa za januar 2025. godine svakog meseca menjati poziv na broj za uplatu... Račune za struju građani će ubuduće plaćati sa drugim pozivom na broj za svaki mesec

Elektroprivreda Srbije (EPS) obavestila je kupce da će se počev od računa za januar 2025. godine svakog meseca menjati poziv na broj za uplatu obaveza za utrošenu električnu energiju.

“U okviru novog poziva na broj za domaćinstva poslednje četiri cifre će predstavljati godinu i mesec obračunskog perioda (na primer XX-XXXXXXXXXXX-2501 na računu za januar 2025)”, navodi se u saopštenju EPS-a i dodaje da se promena odnosi na kupce iz svih regionalnih područja, osim za domaćinstva iz Beograda, koja će promenu poziva na broj dobiti u narednom periodu, o čemu će biti obavešteni.

Komentarišući ovu odluku EPS-a, predsednik Udruženja za zaštitu prava potrošača „Prosperitet“ Radomir Ćirilović kaže da je ova promena besmislena jer su potrošači već navikli na određeni poziv na broj kada su u pitanju računi za struju.

On smatra da će ovo izazvati brojne probleme, kao što je bio slučaj u Novom Sadu u junu prošle godine kada je došlo do menjanja poziva na broj i mejl adrese na koju su građani mogli da šalju očitanu potrošnju.

Foto: Biznis.rs

Biće tu dosta problema jer ne uplaćuju svi potrošači račune za struju putem njihovog obrasca, odnosno računa koji oni pošalju, gde je tačno naveden poziv na broj. Mnogi građani plaćaju elektronski, a ukoliko ne ispratite promene i platite online na već sačuvan poziv na broj, faktički ćete uplatiti na nevažeći, što će dovesti do komplikacija”, navodi naš sagovornik i dodaje da su slični problemi nastali prošle godine u junu, kada je promenjen poziv na broj i kada struja nije očitavana.

„Imali smo slučaj u centru Novog Sada da dve godine nije očitana struja, dok je potrošač dobijao račune sa nula kilovat sati potrošnje. Osim poziva na broj tada su menjali i mejl na koji su građani mogli sami da prijave očitanu potrošnju električne energije, a da pritom potrošače o tome nisu obavestili”, objašnjava Ćirilović.

Do sada je, podseća on, svako domaćinstvo račune za struju plaćalo po jedinstvenom pozivu na broj koji je bio isti, dok se ostali računi (telefon, kablovska, infostan) uglavnom plaćaju sa različitim pozivom na broj.

“Sve ovo će izazvati nove probleme i komplikacije prilikom plaćanja računa, dok se ljudi ne naviknu. Naročito jer u Srbiji većina pružalaca usluga od opšteg ekonomskog interesa, gde spada i EPS, ne informiše građane na vreme i na pravi način”, navodi Ćirilović.

  • meli77

    11.2.2025 #1 Author

    Bolje da su menjali cene ali naravno na manji iznos

    Odgovori

  • TREXS

    12.2.2025 #2 Author

    Ne razumem kad Kaze paušalno čitanje struje, pa što onda i dolaziš na adresi!
    Možeš i iz kancelarije da se ne muči.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.