Tip ulja i marka vozila diktiraju cenu remonta automatika

Servis automatskog menjača može da košta i do 3.000 evra

AutomobiliLifestyleSrbijaU fokusu

28.9.2022 13:56 Autor: Miljan Paunović 16

Servis automatskog menjača može da košta i do 3.000 evra Servis automatskog menjača može da košta i do 3.000 evra
Redovan servis automatskog menjača je vrlo važan, jer ukoliko se desi da on otkaže troškovi remonta mogu biti izuzetno visoki. Zbog toga je preporuka... Servis automatskog menjača može da košta i do 3.000 evra

Redovan servis automatskog menjača je vrlo važan, jer ukoliko se desi da on otkaže troškovi remonta mogu biti izuzetno visoki. Zbog toga je preporuka da se automatik servisira kada vozilo pređe između 60.000 i 100.000 kilometara.

„U zavisnosti od tipa vozila cena servisiranja automatskog menjača kreće se od 20.000 do 24.000 dinara. Na cenu servisa najviše utiče tip ulja, ali i marka vozila, te tako jeftinije prođu oni koji voze Volkswagenova ili Opelova vozila, za razliku od vozača koji koriste vozila korejskih proizvođača“, objašnjavju za Biznis.rs iz auto-kuće Annus.

Pomenuta cena može varirati 10 do 15 odsto, u zavisnosti od brenda automobila. Svakako, kada vozač odluči da sebi priušti ovaj tip vozila trebalo bi da bude svestan da su mogući i veći izdaci, posebno ako je manje odgovoran i ne reaguje na signale koje mu šalje automobil.

Naime, u servis treba otići čim vozač primeti bilo kakvu nepravilnost u radu poput udaraca, proklizavanja, kašnjenja u uključivanje u D ili R pozicije.

Redovna zamena ulja u menjaču i ispiranje automatskog menjača obezbeđuju mu duži radni vek i nižu potrošnju goriva. Takođe, to doprinosi lakšem upravljanju automatskim menjačem, daje veću bezbednost pri vožnji i manje je verovatno da će se automobil oštetiti ili da će doći do nekog kvara koji može biti vrlo skup.

Profesionalna mašina za zamenu ulja u automatskom menjaču menja 100 odsto kompletnog ulja, što je takođe vrlo važno za vek trajanja vozila.

„Standardnim metodama nije bilo moguće izvršiti ispiranje i ispustiti ulje iz konvertora, hidrobloka, hladnjaka i cevi. Zato je prilikom zamene ulja polovina stare tečnosti i dalje ostajala u menjaču. Dotrajalo ulje ne podmazuje dovoljno delove automatskog menjača, tako da se komponente brže troše, otežana je promena stepena prenosa, skraćuje se radni vek i stvaraju naslage na komponentama menjača. Takođe, talože se i nečistoće koje vremenom mogu uzrokovati ozbiljne kvarove“, navode naši sagovornici iz auto-kuće Annus.

Za izbor novih ulja se koriste isključivo premium brendovi i baza podataka proizvođača sa detaljnim informacijama o količini i samoj vrsti ulja, tipu filtera, količini aditiva, temperaturi na kojoj se vrši nivelacija.

S obzirom na poremećaje tržišta izazvane pandemijom i ratom u Ukrajini, saznali smo da su cene elektronskih komponenti za automatike više za 15 do 30 odsto, a da su ulja skočila za sedam-osam procenata

U Srbiji je broj vozila sa automatskim menjačem znatno manji od klasičnih, a naši sagovornici upozoravaju da automatici koji se uvoze iz inostranstva često nemaju istoriju održavanja, te da je potrebno biti oprezan pri kupovini ovakvih polovnih vozila.

Remont automatskog menjača udar na budžet

Ima i vozača koji sebi mogu da priušte automatik Porsche u vrednosti od 100.000 evra, pa ukoliko ovo luksuzno vozilo otkaže poslušnost remont menjača može da košta oko 3.000 evra. Veći problem je kada treba reparirati menjače automobila čija je vrednost oko 6.000 evra, a popravka košta i po 1.000 evra.

  • MARIJA

    28.9.2022 #1 Author

    Ne bih prelazila sa manuelnog na automatski menjač definitivno.

    Odgovori

  • Dea

    28.9.2022 #2 Author

    Skoro me strefio taj izdatak

    Odgovori

  • GOCA BG

    28.9.2022 #3 Author

    Ne desava se cesto,ali kada se desi veliki novac treba odvojiti…

    Odgovori

    • Gojko

      4.3.2023 #4 Author

      Ljudi ne znaju kako treba da radi dobro odrzavan automatski menjac, osim oni koji kupa potpuno nov auto. Zato vecina i ne zna da prosudi da je automatik problematican, jer on i dalje dobro radi i vuce iako nije redovno odrzavan. Obicno krenu problemi na oko 200.000km, a kod novijih modela mnogo mnogo ranije. Ima slucaj gde je automatik na novom autu kod prvog vlasnika otkazao na 80.000km. Novije proizvodnje npr posle tamo neke 2005 su sve vise problematicne i sve manje kvalitetne. Cak i kod luksuznih automobila. Takva je filozofija proizvodnje nastupila da se ne prave trajni automobili vec oni koji moraju da se redovno odrzavaju i daju pare za to. E takvi dolaze iz inostranstva u zemlju.

      Odgovori

  • kaćica

    28.9.2022 #5 Author

    Previse novca za menjac.

    Odgovori

  • JANA

    29.9.2022 #6 Author

    Pa sada ,zavisi kako koji auto gledamo …

    Odgovori

  • VOJKAN

    29.9.2022 #7 Author

    A nekada je bilo da brzine idu u „H“!

    Odgovori

  • Tina

    29.9.2022 #8 Author

    Odrzavanje automobila kosta

    Odgovori

  • N.N.

    29.9.2022 #9 Author

    Preskupo.

    Odgovori

  • TATJANA

    29.9.2022 #10 Author

    Nije bas malo, dobra cifra

    Odgovori

  • goca87

    30.9.2022 #11 Author

    Baš me zanima za koji model je servis 3000 evra

    Odgovori

  • Coka13

    21.10.2022 #14 Author

    Sve zavisi od auta koji voziš. Ali svakako što je auto skuplji i noviji logično je da će i održavanje koštati više.

    Odgovori

    • NINICA

      26.2.2023 #15 Author

      Složila bih se, ako imaš pare za dobra kola, vala imaš i za delove😂

      Odgovori

  • Gojkic

    4.3.2023 #16 Author

    U Srbiji nikako ne uzimati auto sa automatskim menjacem ako nisi spreman za barem 300-500evra za sredjivanja hidrobloka i zamenu ulja i filtera. Na prste jedne ruke mozes da nabrojis vlasnike koji propisno odrzavaju automatske menjace. Uglavnom se to tera dok ne pocne da pokazuje probleme a onda se uvali nekom drugom. Ok je uzeti npr polovni auto visoke klase (Mercedes, Audi 6,8 itd) sa automatikom za nekih 3500e i dati jos 1000e za sredjivanje, jer tako za 4500-5000e imas auto koji ce da radi bez problema bar 10 godina. Ali uzeti takav auto za 10-12000, i posle dati jos 2-3000 se definitivno ne isplati. Takvi koji kupe tako nesto voze neko vreme vide da ne valja i onda prodaju dalje sa nizom cenom naravno.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...