Skoro 400 srpskih kompanija učestvovalo na najprestižnijim svetskim sajmovima
16.12.2023 12:27 Autor: Redakcija Biznis.rs 3
Privredna komora Srbije organizovala je u 2023. godini učešće srpske privrede na 22 međunarodna sajma u inostranstvu, od čega je 20 u saradnji sa Razvojnom agencijom Srbije (RAS). Na ovim prestižnim svetskim smotrama izvoznika učestvovalo je skoro 400 kompanija, održano je preko 13.000 sastanaka sa poslovnim partnerima, a dogovoreni izvozni poslovi premašili su 75 miliona evra.
„Plan nam je da u narednoj godini zadržimo isti nivo promocije izvozne ponude naših kompanija na vodećim međunarodnim sajmovima. Kada pravimo plan sajmova, uvek uzimamo u obzir tržišta na kojima su traženi srpski proizvodi i srpske kompanije, ali i ona koja imaju potencijal da se izvoz proizvoda iz Srbije širi na ceo određeni region“, ističe Jovanka Ćalina, rukovodilac Centra za sajmove PKS.
U saopštenju se dodaje da su izvozno orijentisane kompanije više nego ikada zainteresovane za sajmove, za direktne sastanke i kontakte sa potencijalnim kupcima i priliku da dođu do novih tržišta, jer je teško samo kroz ”online” kanale doći do novih poslova.
„Ocena izlagača je da je organizacija 22 sajma u 2023. godini protekla na visokom nivou, od pripreme, preko logističke i organizacione podrške do kvaliteta izgradnje nacionalnih paviljona, što je dokumentovano za svaki od ovih parametara“, ukazuje predstavnica PKS.
Podseća da su se u 2023. godini kompanije iz Srbije, u organizaciji PKS i RAS, predstavile na vodećim svetskim sajmovima među kojima su: PRODEXPO u Moskvi, GULFOOD u Dubaiju, PROWEIN u Diseldorfu, PLMA u Amsterdamu, GITEX u Dubaiju, ANUGA u Kelnu, AGRITECHNICA u Hanoveru i drugi.
„Svake godine nastojimo da organizujemo nastup domaće privrede na nekom novom tržištu. Tako su ove godine naši privrednici prvi put izlagali na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije u Saudijskoj Arabiji. Ovo tržište predstavlja jedno od najprivlačnijih na Bliskom istoku i pruža šansu srpskoj privredi za značajniji plasman poljoprivrednih proizvoda, pre svega smrznutog voća i povrća, kao i svežeg voća“, objašnjava Ćalina.
Imajući u vidu da se dugoročni plan Saudijske Arabije bazira na smanjenju proizvodnje zbog očuvanja vodnih resursa, kao i na povećanju uvoza hrane, prvenstveno pšenice, postoji velika šansa za plasman poljoprivrednih proizvoda iz Srbije na saudijsko tržište, što se, posebno odnosi na žito, ječam, kukuruz, soju, pirinač, razne vrste semena/ulja, kao i na farmerski uzgoj stoke, dodaje Ćalina.
Sajmovi, po njenim rečima, imaju važnu ulogu i donose velike koristi, kako samim izlagačima i organizatorima, tako i potencijalnim kupcima i posetiocima, a na tim manifestacijama se uvek, osim proizvoda predstavljaju i najnoviji trendovi i inovacije u određenoj industriji.
Pročitajte još:
Kreiranje podsticajnih uslova za rast izvoza, prezentacija proizvoda i usluga, kao i uspostavljanje saradnje i partnerstva naših firmi sa inostranom privredom, kroz organizovan nastup domaćih kompanija na velikim međunarodnim sajamskim manifestacijama, strateški su ciljevi PKS kada je reč o internacionalizaciji poslovanja domaće privrede.
„Pored osvajanja novih tržišta i povećanja prisustva na postojećim tržištima, cilj ove aktivnosti je brendiranje Srbije kao povoljne investicione i poslovne destinacije, uspostavljanje privrednih veza sa inostranstvom i integracija domaćih privrednih društava u međunarodne lance vrednosti“, poručuje predstavnica PKS.
BLIZANAC
17.12.2023 #1 AuthorTako to rade prave srpske kompanije
oblak57
17.12.2023 #2 AuthorZa svaku pohvalu
LAV
17.12.2023 #3 AuthorJako bitan podatak i jako vazan za nasu zemlju.