Kafa ima najveći udeo u postignutim rezultatima

Snažan rast prihoda od prodaje i profitabilnosti Atlantic Grupe   

AgrobiznisPoslovanjeRegionSrbija

25.7.2024 12:39 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Snažan rast prihoda od prodaje i profitabilnosti Atlantic Grupe    Snažan rast prihoda od prodaje i profitabilnosti Atlantic Grupe   
Atlantic Grupa je u prvoj polovini 2024. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 512,5  miliona evra, što u odnosu na isti period... Snažan rast prihoda od prodaje i profitabilnosti Atlantic Grupe   

Atlantic Grupa je u prvoj polovini 2024. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 512,5  miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 11,5 odsto. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 29,2 odsto na 57,4 miliona evra, dok je neto dobit porasla 16,5 odsto i iznosi 24,4 miliona evra.  

Atlantic Grupa nastavlja da ostvaruje odlične poslovne rezultate, pri čemu je rast profitabilnosti nadmašio snažan rast prodaje u gotovo svim poslovnim i distributivnim područjima. Uprkos rastu cena kakaoa i sirove kafe, većim ulaganjima u zaposlene i marketinške aktivnosti, prodajni rezultati omogućili su snažan rast profitabilnosti. Akvizicija društva Strauss Adriatic obeležila je ovu godinu, a napredak integracije u Atlantic Grupu još jednom dokazuje kompanijsko iskustvo u akvizicijama i postakvizicijskim sinergijama“, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski (Tedeschi). 

Kafa, Pića i Delikatesni namazi prednjače u rastu

Najveći rast ostvarila su Strateška poslovna područja (SPP) kafa (19,2 odsto), pića (10,2  odsto) i delikatesni namazi  (10,1 odsto). Kafa kao najveća pojedinačna kategorija učestvuje u ukupnom prihodu s 21,8 odsto. U distribuciji prednjače Strateško distributivno područje (SDP) Severna Makedonija s rastom od 12,4 odsto i Hrvatska s rastom od 9,3 odsto. U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe sopstveni brendovi čine 63,2 odsto, apotekarsko poslovanje devet odsto, dok principalski brendovi učestvuju s 27,8 odsto prihoda od prodaje.

Ključna poslovna dostignuća

Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2024. godine ostvarila nekoliko ključnih poslovnih dostignuća. Zaključena je akvizicija Strauss Adriatica, čime su brendovi Doncafe i C kafa pridruženi portfoliju, zajedno s modernim proizvodnim pogonom u Šimanovcima i 220 zaposlenih.

Cedevita je objavila svoj prvi poseban izveštaj o održivosti, dok je godišnji izveštaj Atlantic Grupe prvi put izrađen prema evropskim standardima za izveštavanje o održivosti (ESRS) čime je Atlantic Grupa postala među prvima u regionu koja primenjuje ove norme. Argeta je lansirala liniju bezmesnih namaza, nagrađenu sertifikatom Superior Taste Awards, dok je Smoki prešao na suncokretovo ulje i dobio Vegan i Halal sertifikate. Boom Box je proširio svoj asortiman s novim smoothijima i slanim mini krekerima.

Atlantic Trade Zagreb je automatizovao skladište u Vukovini s naprednom 2D shuttle tehnologijom, koja omogućava skladištenje punih paleta i potpunu integraciju sa svim postojećim digitalnim rešenjima, a reč je o novoj tehnologiji automatizacije skladišta koju je kompanija uvela među prvima u ovom delu Evrope.

U okviru vlasničke transformacije društva Fortenova grupe, a na osnovu zaključenog Ugovora u postupku izvanredne uprave nad društvom Agrokor d.d., i Zapisa o zajmu dobavljača, dana 16. jula 2024. godine Atlantic Grupa je naplatila 7,1 miliona evra graničnog duga Agrokora i pripadajuću kamatu u iznosu od 1,5 miliona evra. 

Na osnovu odluke Skupštine društva, isplaćena je dividenda od 1,20 evra po akciji, što čini više od 50 odsto konsolidovane godišnje dobiti, čime se  dodatno potvrđuje stabilnost kao i nastavak prošlogodišnjeg uspeha poslovanja Atlantic Grupe  i u prvom polugodištu 2024. godine.

Tagovi
POSLOVANJE

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.