Srpske firme pomažu da se obezbedi plovnost kroz Bugarsku, problem transport mehanizacije
BiznisInfrastrukturaRegionSrbija
24.8.2022 14:30 Autor: Stanislav Stanišić 7
Najteža situacija na toku Dunava kroz Srbiju je kod Prahova, gde je od propisanih 180 metara širine reke bezbedne za plovidbu ona pala na samo 100 metara, kažu iz kompanije specijalizovane za transport Beocontrol Logistic u razgovoru za Biznis.rs.
I Siniša Radić, direktor firme Regulacije iz Sremske Mitrovice, koja je u vlasništvu bugarske Gromahold grupe, za naš portal potvrđuje da je situacija teška. On kaže da trenutne padavine neće mnogo pomoći u podizanju vodostaja u kritičnim područjima jer se zemlje na slivu Dunava prvo trude da napune svoje akumulacije. Takođe navodi da je situacija najteža u Bugarskoj, ali dodaje i da takvo stanje u susednoj zemlji traje više od mesec i po dana.
„Prema našim informacijama, srpske firme još uvek nisu prisutne na poslu prokopavanja korita u Bugarskoj, za sada su angažovane bugarske i rumunske kompanije, kako bi obezbedili pristup svojim lukama“, navodi Radić.
Povodom informacije resornog ministarstva da će srpske firme biti angažovane za bagerovanje korita Dunava u Bugarskoj, naš sagovornik potvrđuje da je iz Vlade Srbije na adresu njegove firme stigao zahtev.
„Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture poslalo je zahteve na adrese desetak kompanija koje imaju iskustvo u ovim poslovima, kako bi se napravio plan raspoložive mehanizacije. Poslali smo predlog naših kapaciteta i sada očekujemo odluku resornog ministarstva u skladu sa zakonskom regulativom. Prema našim informacijama, između 200.000 i 300.000 kubika materijala trebalo bi da se pročisti za obezbeđivanje privremene plovnosti kroz Bugarsku“, prenosi Siniša Radić.
On objašnjava da će se u celom procesu pojaviti problem transporta mehanizacije i da je potrebno pronaći optimalno rešenje da se posao uradi u kratkom roku uz angažovanje što manjih mašina, kako bi one uopšte mogle da budu transportovane.
„Kriza u Bugarskoj traje poslednjih mesec i po dana i u jednom trenutku je 40 brodova čekalo jer je vodostaj bio 1,40 metara, a brodovima za prolaz treba najmanje 2,5 metra dubine. Tu se vidi koliko je zahtevan planirani posao jer je za bezbednu plovidbu potrebno skinuti materijal u visini od metar i po“, ocenjuje Radić.
Pročitajte još:
Naš sagovornik podseća i da je njegova firma tokom poslednje tri godine bila angažovana na bagerovanju Dunava u našoj zemlji, u skladu sa regulativom o održavanju plovnih puteva.
„Bugarskoj poslednjih godina nije bilo prvom u planu održavanje plovnih puteva, tako da je došlo do taloženja materijala u koritu. Angažovanje naših firmi biće oko luka Ruse i Belene u Bugarskoj, kako bi što pre bio omogućen prolaz uglja za Termoelektranu u Obrenovcu“, zaključuje Siniša Radić.
Regulacije d.o.o. Sremska Mitrovica
PROMENADA 13, 22000 Sremska Mitrovica , Srbija
2.680.688,64 (2021)
83 (2021)
SUNCOKRET
24.8.2022 #1 AuthorVodotokova treba redovno da se održavaju da ne bi došlo do ovakvih situacija.
IVAN
25.8.2022 #2 AuthorSlazem se upravo tako
SNEZANA
25.8.2022 #3 AuthorNazalost daleko je to od odrzavanja
MIŠKOVIĆ
24.8.2022 #4 AuthorBolje da pomognu u svojoj zemlji
GOCA BG
24.8.2022 #5 AuthorAlarmantna je situacija,trebalo je ranije da se reaguje…
TATJANA
25.8.2022 #6 AuthorNadam se da ce uspeti da realizuju ovaj projekat
VOJKAN
25.8.2022 #7 AuthorProblemi na Balkanu su sve veći