Svi šalteri da budu dostupni na jednoj aplikaciji
15.11.2022 16:54 Autor: Redakcija Biznis.rs 5
Jačanje informacione bezbednosti i zaštite podataka građana, razvoj digitalne infrastrukture koja će podržati širenje elektronske uprave u Srbiji, kao i popularizacija i veće korišćenje elektronskih usluga, biće prioriteti Saveza za eUpravu u naredne dve godine, najavljeno je na konstitutivnoj sednici novog saziva ovog radnog tela NALED-a u utorak.
Razvoj tih oblasti je ključni preduslov kako bi građanima i privredi bilo praktično i interesantno da koriste eUsluge a to bi, između ostalog, značilo da svi „šalteri“ javne uprave budu dostupni na jednoj aplikaciji eUprave na mobilnim telefonima i da je dovoljno jednom se ulogovati radi pristupa svakom od njih, saopštio je NALED.
Ocenili su i da bi kvalitetna eUprava podrazumevala i dvosmernu komunikaciju države i građana, odnosno da putem eDostave dobijaju tražene dokumente, ali da na isti način digitalne dokumente mogu da šalju državnim i lokalnim organima.
„Kada je reč o informacionoj bezbednosti, potrebno je unaprediti zakonski okvir u ovoj oblasti, jačati kapacitete državnih i lokalnih organa, kao i privrede koja upravlja informacionim sistemima, i povezati ih kako bismo imali jedan tim spreman za odbranu od sajber napada“, istakla je nova predsednica Saveza i direktorka korporativnih poslova u kompaniji CETIN Dragana Ilić.
Poručila je da je potrebno da se razvija ultra brza komunikaciona mreža, klaud, AI i IoT infrastruktura koja će obezbediti podatke neophodne za stvaranje nove ekonomske vrednosti, ali i da se omogući da se postojeća infrastruktura, posebno u javnoj svojini, kao što je ona MUP-a, EPS-a ili Železnica adekvatno koristi i bude dostupna svim operaterima pod istim uslovima.
Novi v.d. direktora Kancelarije za IT i eUpravu Milan Latinović rekao je da ta institucija planira da unapredi generator usluga na svom portalu i da napravi sistem u kojem će, prvenstveno državni organi, moći da digitalizuju svoje procedure koje su sada u papirnom formatu.
„Time ćemo omogućiti i da na nove usluge ne čekamo dugo već da se uspostavljaju u planiranim rokovima“, ocenio je Latinović.
Pročitajte još:
Jedna od prvih aktivnosti Saveza biće završetak i objavljivanje prvog Lokalnog indeksa eUprave (LEI) do kraja godine, koji će se koristiti kao zvanični pokazatelj nivoa razvijenosti elektronskih usluga u gradovima i opštinama.
Članovi Saveza izabrali su novo rukovodstvo. Funkciju predsednika ovog radnog tela u naredne dve godine obavljaće Dragana Ilić, direktorka korporativnih poslova u kompaniji CETIN, dok su za potpredsednike izabrani Ivan Živković, rukovodilac prodaje za javni sektor u Microsoft-u, Dejan Turk, direktor A1 i Bojan Pokrajac, direktor digitalnih i online kanala prodaje u OTP banci.
BIJUTI27
15.11.2022 #1 AuthorOvo bi bilo sjajno i mnogo značilo svim građanima u Srbiji.
Dunja5
15.11.2022 #2 AuthorNadamo se tome jednog dana.
GOCA BG
15.11.2022 #3 AuthorNadam se da ce zaziveti kod nas,spasili bi se..
BOJANA
16.11.2022 #4 AuthorOvo će u mnogome olakšati građanima ali i ubrzati proceduru.
TATJANA
17.11.2022 #5 AuthorUšteda vremena, papira, novca, pa kome ne bi znacilo