Prioriteti Saveza za eUpravu NALED-a

Svi šalteri da budu dostupni na jednoj aplikaciji

Srbija

15.11.2022 16:54 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Svi šalteri da budu dostupni na jednoj aplikaciji Svi šalteri da budu dostupni na jednoj aplikaciji
Jačanje informacione bezbednosti i zaštite podataka građana, razvoj digitalne infrastrukture koja će podržati širenje elektronske uprave u Srbiji, kao i popularizacija i veće korišćenje... Svi šalteri da budu dostupni na jednoj aplikaciji

Jačanje informacione bezbednosti i zaštite podataka građana, razvoj digitalne infrastrukture koja će podržati širenje elektronske uprave u Srbiji, kao i popularizacija i veće korišćenje elektronskih usluga, biće prioriteti Saveza za eUpravu u naredne dve godine, najavljeno je na konstitutivnoj sednici novog saziva ovog radnog tela NALED-a u utorak.

Razvoj tih oblasti je ključni preduslov kako bi građanima i privredi bilo praktično i interesantno da koriste eUsluge a to bi, između ostalog, značilo da svi „šalteri“ javne uprave budu dostupni na jednoj aplikaciji eUprave na mobilnim telefonima i da je dovoljno jednom se ulogovati radi pristupa svakom od njih, saopštio je NALED.

Ocenili su i da bi kvalitetna eUprava podrazumevala i dvosmernu komunikaciju države i građana, odnosno da putem eDostave dobijaju tražene dokumente, ali da na isti način digitalne dokumente mogu da šalju državnim i lokalnim organima.

„Kada je reč o informacionoj bezbednosti, potrebno je unaprediti zakonski okvir u ovoj oblasti, jačati kapacitete državnih i lokalnih organa, kao i privrede koja upravlja informacionim sistemima, i povezati ih kako bismo imali jedan tim spreman za odbranu od sajber napada“, istakla je nova predsednica Saveza i direktorka korporativnih poslova u kompaniji CETIN Dragana Ilić.

eUprava logo
Foto: eUprava

Poručila je da je potrebno da se razvija ultra brza komunikaciona mreža, klaud, AI i IoT infrastruktura koja će obezbediti podatke neophodne za stvaranje nove ekonomske vrednosti, ali i da se omogući da se postojeća infrastruktura, posebno u javnoj svojini, kao što je ona MUP-a, EPS-a ili Železnica adekvatno koristi i bude dostupna svim operaterima pod istim uslovima.

Novi v.d. direktora Kancelarije za IT i eUpravu Milan Latinović rekao je da ta institucija planira da unapredi generator usluga na svom portalu i da napravi sistem u kojem će, prvenstveno državni organi, moći da digitalizuju svoje procedure koje su sada u papirnom formatu.

„Time ćemo omogućiti i da na nove usluge ne čekamo dugo već da se uspostavljaju u planiranim rokovima“, ocenio je Latinović.

Jedna od prvih aktivnosti Saveza biće završetak i objavljivanje prvog Lokalnog indeksa eUprave (LEI) do kraja godine, koji će se koristiti kao zvanični pokazatelj nivoa razvijenosti elektronskih usluga u gradovima i opštinama.

Članovi Saveza izabrali su novo rukovodstvo. Funkciju predsednika ovog radnog tela u naredne dve godine obavljaće Dragana Ilić, direktorka korporativnih poslova u kompaniji CETIN, dok su za potpredsednike izabrani Ivan Živković, rukovodilac prodaje za javni sektor u Microsoft-u, Dejan Turk, direktor A1 i Bojan Pokrajac, direktor digitalnih i online kanala prodaje u OTP banci.

  • BIJUTI27

    15.11.2022 #1 Author

    Ovo bi bilo sjajno i mnogo značilo svim građanima u Srbiji.

    Odgovori

  • Dunja5

    15.11.2022 #2 Author

    Nadamo se tome jednog dana.

    Odgovori

  • GOCA BG

    15.11.2022 #3 Author

    Nadam se da ce zaziveti kod nas,spasili bi se..

    Odgovori

  • BOJANA

    16.11.2022 #4 Author

    Ovo će u mnogome olakšati građanima ali i ubrzati proceduru.

    Odgovori

  • TATJANA

    17.11.2022 #5 Author

    Ušteda vremena, papira, novca, pa kome ne bi znacilo

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...