uzvodno od Pupinovog mosta, na banatskoj strani

Terminal za rasute terete nove Luke Beograd koštaće 83,4 miliona evra

Srbija

23.8.2023 08:39 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Terminal za rasute terete nove Luke Beograd koštaće 83,4 miliona evra Terminal za rasute terete nove Luke Beograd koštaće 83,4 miliona evra
Agencija za upravljanje lukama podnela je resornom Ministarstvu zahtev za određivanja obima i sadržaja studije o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje terminala... Terminal za rasute terete nove Luke Beograd koštaće 83,4 miliona evra

Agencija za upravljanje lukama podnela je resornom Ministarstvu zahtev za određivanja obima i sadržaja studije o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje terminala za rasute terete (agregate) nove luke na teritoriji beogradskog naselja Krnjača.

Gradnja je planirana u više faza, a ukupna vrednost investicije biće oko 83,4 miliona evra, vidi se iz dokumenta koji je izradila firma ECOlogica URBO doo iz Kragujevca, dok je autor idejnog rešenja beogradski Ehting. Planirano je da gradnja terminala počne ove godine, a završi se 2027. godine, objavila je eKapija.

Beograd će, prema saznanjima eKapije, novu luku dobiti uzvodno od Pupinovog mosta, na banatskoj strani, ali ne na lokaciji „beogradske Amazonije“ – Beljarice, koja je ranije bila sporna jer je stanište velikog broja zaštićenih vrsta ptica, već nedaleko od nje.

Terminal za rasute terete, sa druge strane, planiran je na katastarskim parcelama u beogradskoj opštini Palilula, odnosno u naseljima Krnjača i Ovča, na oko osam kilometara severozapadno od centra Beograda. U zaleđu je locirana crpna stanica Reva.

Za planirani terminal urađen je Urbanistički projekat koji je izradio Urbanistički zavod Beograda 2021. godine, a lokacijski uslovi izdati su u januaru ove godine.

Terminal će prema projektu imati operativnu obalu dužine 630 metara i šest vezova, odnosno pretovarnih mesta, dužine 105 metara.

Predviđeno je šest lučkih operatera na terminalu, koji će, kako se procenjuje, prosečno ostvarivati ukupan prihod od oko 9,1 milion evra godišnje, dok bi država od naknada mogla da ostvaruje prihod od 240.000 evra godišnje, bez eventualne koncesione naknade.

U zahtevu se kao direktna korist gradnje terminala za rasute terete navode rastuće potrebe privrede za prevoz rasutih tereta unutrašnjim vodnim putevima i njihova racionalna distribucija na području Beograda.

„Izgradnjom terminala bi se dugoročna lučka delatnost pretovara rasutih tereta koncentrisala na jednoj od više planiranih lokacija koje su odgovarajuće izgrađene i opremljene. Time bi se otklonili negativni efektni neplaniranog pretovara u zoni priobalja na teritoriji Beograda i ujedno stvorili uslovi za adekvatan odgovor na potrebe građevinske industrije“, precizira se u dokumentu u koji je uvid imala eKapija.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...