Tradicionalna kozmetologija u modernom svetu
16.10.2024 10:17 Autor: Mirjana Vasić Adžić 0
Pre skoro 40 godina, tačnije 1983. godine, na drugom po redu Sajmu kozmetike u Monaku, naša kozmetičarka Jasna Obradović, doajen kozmetologije, nekadašnja predsednica udruženja kozmetičara Srbije i osnivač poznatog salona Jasna, prepoznala je kvalitet brenda Biologique Recherche. Uspostavila je kontakt sa proizvođačima i započela profesionalni odnos sa francuskom kozmetičkom kućom, koja je u međuvremenu postala ekskluzivan kozmetički brend koji trenutno postoji u 85 zemalja sveta.
U junu 2002. godine Obradovići su registrovali preduzeće J V B d.o.o. Beograd, pod kojim trenutno posluju.
Za Biznis.rs razgovarali smo sa Brankom Obradovićem, sinom Jasne Obradović i vlasnikom firme J V B d.o.o., koja je ekskluzivni zastupnik pomenute kozmetike.
„U pitanju je profesionalni brend koji se može naći samo u kozmetičkim salonima. Njegova posebnost nije samo kvalitet, nego i to što nema mnogo mesta u Srbiji koja rade sa ovim brendom. Ekskluzivnost nije samo u ceni, nego i u znanju i umeću da se radi sa preparatima ovog brenda, zato mi mnogo polažemo na edukaciju, kako korisnika, tako i kozmetičara. Za najbolje rezultate potrebno je da svi u lancu imaju potrebno znanje o preparatima i njihovoj nameni”, kaže Obradović i otkriva da u Srbiji trenutno postoji 30 salona koji koriste Biologique Recherche preparate.
Prema njegovim rečima, preduzeće J V B d.o.o. je bilo pionir u uvođenju kozmetičkih salona u novo poglavlje, a to je da budu registrovani za maloprodaju.
„Uspostavili smo jedan novi koncept u kom se stručno pristupa i u kom postoji personalizovan pristup svakom klijentu. Ne radite programske tretmane, već sve prilagođavate njihovom stanju kože. To je ono što pravi razliku”, objašnjava Obradović i dodaje da to nije isto kao kada odete u neku drogeriju po kremu, jer tamo nemate stručno lice, već prodavca, koji nema uvid u stanje vaše kože.
S obzirom na dugo prisustvo u svetu kozmetologije, pitali smo ga da prokomentariše trenutnu situaciju u ovoj oblasti.
„Sada je to na znatno višem nivou, nego nekada. Sada su i klijenti edukovani, a svemu tome najmanje pomažu influenseri”, konstatuje Obradović, koji smatra da trenutno popularni influenseri više reklamiraju proizvode, nego što nečemu stvarno podučavaju.
„Više se ne propagira samo jutarnja i večernja nega, nego i nega usred dana. Kada bi stavili na lice sve što influenseri preporučuju, spržili biste kožu. Kao i sa svim u životu, tako i sa preparatima ne treba preterivati”, konstatuje.
Naš sagovornik se slaže sa činjenicom da je teško održati kontinuitet u poslovanju kada je situacija na globalnom nivou poljuljana.
„Svi ovi ratovi uticali su i dalje utiču na poslovanje. Taman kada se tržište stabilizovalo zbog rata u Ukrajini, krenula su nova ulaganja, pa se desio rat u Izraelu, pa su ulaganja opet obustavljena. Ljudi se boje da investiraju, jer je situacija neizvesna, a opet imate i one koji su hazarderi u poslu, pa previše investiraju i brzo propadaju”, komentariše i još dodaje da ovu godinu u poslovnom smislu odlikuje stagnacija.
„Nije bilo prostora za rast, za razliku od prošle i pretprošle godine. Najgora stvar u poslu je stagnacija. To nikome ništa dobro nije donelo. Kako je potreban konstantan rast plata i prodaje, potrebno je konstantno ići dalje kako biste postigli to. Ne smete da stojite i cupkate u mestu.
Ipak, kada imate kvalitet, uspeh dolazi. Nekad brže, nekad sporije. Stalna edukacija i usavršavanje već znači da ne stojite u mestu, krećete se ka nečemu”, napominje.
Za Obradovića oglašavanje znači stvaranje marketinške iluzije koja ne može da pomogne onoliko koliko može edukacija. „Potrebno je i da se izdvojite od onih koji su tu jednu godinu. Mi radimo i postojimo mnogo godina, a postoje firme koje su bile hit nekoliko godina i nakon toga su se ugasile”, otkriva.
Obradović se u razgovoru osvrnuo i na nove trendove u očuvanju lepote, koji često nisu u skladu sa prirodom i čiji se efekti mogu dovoditi u pitanje, ali se, prema njegovim rečima, o tome ne priča dovoljno.
„Kozmetika treba da prati prirodu, ne možete vratiti godine, možete samo kvalitetno da starite. Pomoću kozmetike koju mi koristimo koža se stimuliše da dalje proizvodi ono što joj daje svež i mladolik izgled, a to su kolagen i elastin. Koža se vremenom umara i neće biti hidrirana ako nema neki podsticaj”, objašnjava vlasnik firme J V B.
Pročitajte još:
Nakon dugogodišnjeg opstanka na tržištu i sa iskustvom koje ima, Obradović ima šta da poduči sve one koji tek ulaze u ovaj posao.
„Opet imamo kongres za naše saradnike, koji organizujemo na svake dve godine i idemo korak ispred drugih. Samo da tržište bude stabilno i biće dobro”, otkriva i kaže da su ponosni na trajanje i tradiciju kvaliteta.
„Prošle godine smo proslavili 40 godina saradnje sa francuskom kozmetičkom kućom Biologique Recherche i 55 godina rada moje majke u struci. To je ozbiljan jubilej”, kaže za kraj Obradović.
U nastavku pogledajte listu najuspešnijih domaćih preduzeća u delatnosti trgovine na veliko parfimerijskim i kozmetičkim proizvodima u 2023. godini. Podatke nam je ustupila bonitetna kuća CompanyWall:
Najuspešnija preduzeća u trgovini na veliko parfimerijskim i kozmetičkim proizvodima, po rezultatu poslovanjau | |||
---|---|---|---|
Pozicija | Ime preduzeća | Ukupni prihodi | Rezultat poslovanja |
1. | DELTA DMD D.O.O. | 11.885.466.000 | 747.757.000 |
2. | L OREAL BALKAN doo BEOGRAD | 5.174.111.000 | 661.882.000 |
3. | RADIX DOO BEOGRAD | 2.877.872.000 | 641.809.000 |
4. | AWT INTERNATIONAL D.O.O. BEOGRAD | 6.336.841.000 | 600.127.000 |
5. | ALEXANDAR DOO NOVI SAD | 2.419.716.000 | 508.419.000 |
6. | SARANTIS DOO BEOGRAD | 4.121.582.000 | 479.232.000 |
7. | BEIERSDORF D.O.O. | 4.437.086.000 | 161.030.000 |
8. | RP COMPANY DOO NOVI SAD | 811.432.000 | 92.847.000 |
9. | CLARUS ACTA DOO BEOGRAD (ZEMUN) | 453.626.000 | 85.745.000 |
10. | LE-CO DOO | 720.297.000 | 82.058.000 |
11. | Naos d.o.o. | 609.832.000 | 78.499.000 |
12. | VSD TRADE DOO BEOGRAD | 493.491.000 | 65.478.000 |
13. | J V B DOO BEOGRAD (STARI GRAD) | 220.129.000 | 65.084.000 |
14. | KOZMETIKA AFRODITA DOO BEOGRAD, ZEMUN | 499.347.000 | 56.532.000 |
15. | BEVETTI DOO KAĆ | 1.321.390.000 | 55.630.000 |
16. | DOO SIGNAL SUBOTICA | 560.889.000 | 53.670.000 |
17. | DAMB DOO BEOGRAD | 133.978.000 | 37.270.000 |
18. | STERLING DOO BEOGRAD | 573.987.000 | 23.729.000 |
19. | Only Nails doo | 53.462.000 | 15.844.000 |
20. | GLENIN TIM DOO | 40.727.000 | 13.776.000 |
21. | MARIO PETROVIĆ PR FLORA upd | 34.810.000 | 12.844.000 |
22. | SKY ONE d.o.o. | 71.825.000 | 12.214.000 |
23. | DAMACO DOO BEOGRAD | 63.456.000 | 9.636.000 |
24. | IN SHOP DOO BEOGRAD | 79.500.000 | 9.316.000 |
25. | IMELA FARMACIJA DOO VALJEVO | 39.407.000 | 8.393.000 |
26. | EVA KOZMETIKA | 71.033.000 | 8.025.000 |
27. | Magdis International d.o.o. | 63.324.000 | 7.547.000 |
28. | NIVIA DOO NIŠ | 77.779.000 | 7.280.000 |
29. | DOO FORMOZE FLORI ČAČAK | 26.190.000 | 6.752.000 |
30. | PREDUZEĆE NEŠA DOO KRAGUJEVAC | 51.890.000 | 6.368.000 |
31. | The Infinity of Perfumes doo | 29.324.000 | 5.526.000 |
32. | GREEN COSMETICS DOO | 41.340.000 | 5.327.000 |
33. | PETRA-GROUP DOO BEOGRAD, ZEMUN | 59.323.000 | 5.286.000 |
34. | GMZ ERVAMATIN | 36.969.000 | 5.138.000 |
35. | REAL SHINE DOO | 134.669.000 | 4.832.000 |
36. | CVRLE HAIR DOO BEOGRAD | 65.754.000 | 4.000.000 |
37. | DOO LT SISTEM NOVI SAD | 94.306.000 | 3.171.000 |
38. | DP LUX DISTRIBUTION D.O.O. | 731.259.000 | 2.877.000 |
39. | UNITECH DOO NOVI SAD | 475.808.000 | 2.248.000 |
40. | SIMICOM COMPANY | 85.507.000 | 2.091.000 |
41. | HILIFE DOO BEOGRAD | 76.792.000 | 653.000 |
42. | MYRANOVA D.O.O. | 81.487.000 | 510.000 |
43. | NovaDerma DOO | 108.869.000 | 360.000 |
44. | NATURALAB DOO | 160.965.000 | 106.000 |
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2023. godinu, u dinarima |
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.