Štrajk američkih železničara pretnja za transport uglja
14.9.2022 14:55 Autor: Vladimir Jokanović 9
Najavljeni štrajk američkih železnica poremetio bi pripreme za zimsku sezonu, prekidajući isporuke i obnavljanje zaliha uglja, upozorilo je tamošnje Nacionalno rudarsko udruženje (NMA).
Tekući problemi sa železničkim uslugama i dalje ugrožavaju isporuku uglja, ometajući snabdevanje osnovnim gorivom dok komunalna preduzeća rade na zaštiti potrošača od rastućih cena prirodnog gasa i gomilaju zalihe za sigurno snabdevanje tokom zime, saopštila je NMA, prenosi S&P Global.
Logistička pretnja za zimske isporuke uglja dolazi usred rasta cena prirodnog gasa. Prema proceni S&P Global Commodity Insights, cene gasa porasle su za 74,4 odsto u odnosu na one koje su važile pre godinu dana.
U slučaju manjka raspoloživog uglja, potrošači električne energije suočili bi se sa rastom troškova, navodi NMA.
Oko 75 odsto uglja koji je prebačen u elektroprivredne objekte u prvoj polovini tekuće godine, transportovan je železnicom, koja je primarni vid prevoza uglja. Potražnja za američkim ugljem naglo je porasla nakon sankcija EU na uvoz ruskog uglja, a od železnica zavise i američki izvoznici koji brodovima šalju ugalj za Evropu.
Američke železnice i sindikati zaposlenih spore se oko ugovora, radnog vremena, gotovinskih bonusa i zaostalih plata, što već utiče na isporuke uglja za komunalne kompanije u trećem kvartalu. Nastavak razgovora dve strane najavljen je za petak, a ukoliko ta prilika za dogovor ne bude iskorišćena, železničari prete obustavom rada.
Burni pregovori oko novog ugovora između železničkih korporacija i sindikata od oko 150.000 članova traju skoro tri godine. Period „zamrzavanja“ spora, koji je naložila aktuelna američka administracija, završava se u petak. Ako dogovor ne bude postignut, sindikati prete štrajkom, prvim od 1992. godine, a radnici prete da će napustiti industriju, koja se već suočava sa manjkom osoblja, prenosi Guardian.
Posledice štrajka bile bi teške. Prema proceni Udruženja američkih železnica, štrajk bi mogao da košta američku privredu oko dve milijarde dolara dnevno. S druge strane, radnici tvrde da su železničke kompanije rezale troškove na njihovu štetu, dok su železničke korporacije poput BNSF u vlasništvu Vorena Bafeta (Warren Buffett) ostvarile rekordan profit u prošloj godini.
Pročitajte još:
U periodu od 2018. do 2020. godine železnička industrija u SAD ugasila je 40.000 radnih mesta, prema podacima Zavoda za statistiku rada.
Sindikati navode da sve manje ljudi radi više posla, radeći sve brže, dok železničke kompanije zarađuju milijarde dolara. Sindikati insistiraju na boljim nadoknadama za dežurstva tokom neradnih dana i noću.
VOJKAN
14.9.2022 #1 AuthorNije samo kriza kod nas, ljudi se bune svugde po Svetu
Jovana24
14.9.2022 #2 AuthorKao i svuda.
Tina
14.9.2022 #3 AuthorLogicno je da strajk bude pre pocetka grejne sezone
GOCA BG
14.9.2022 #4 AuthorStrajkova ce tek biti,inflacija uzima danak…
GAGA
14.9.2022 #5 AuthorSamo su nasi zeleznicari zadovoljni minimalcem i ne bune se
Dea
14.9.2022 #6 AuthorNasli su vreme kada ce…
BRANA19
15.9.2022 #7 AuthorNikome danas nije lako.
goca87
15.9.2022 #8 AuthorTako je
BOJANA
15.9.2022 #9 AuthorTek će biti takvih situacija u svetu.