Američki influenseri ove godine bogatiji za više od tri milijarde dolara
BiznisHi-techLifestylePoslovanjeSvet
30.7.2021 08:27 Autor: Redakcija Biznis.rs
Istraživačka i analitičarska kuća Insider Intelligence objavila je svoju analizu marketinškog tržišta koje se tiče oglašavanja na društvenim mrežama korišćenjem uticajnih i slavnih osoba, tzv. influensera.
Prema njihovim podacima, ove će godine, samo na području SAD, marketinške kompanije preko influensera uložiti 3,69 milijardi američkih dolara. Biće to prvi put da se ovim oblikom oglašavanja ulaže preko tri milijarde dolara u SAD-u, a porast u odnosu na prošlu godinu iznosiće preko 33 odsto, prenosi „Bug“.
Plaćanje influensera za promociju raznih proizvoda i usluga nije novost, a poslednjih godina beleži sve veću prisutnost u čitavom svetu. Industrija „influensera“ na društvenim mrežama je prošle godine ipak rasla nešto sporije (za oko 14 odsto), jer su kompanije pod uticajem pandemije smanjivale svoje budžete za ovaj oblik promocije. Ipak, analitičari predviđaju da će se ove godine sve to kompenzovati i da će influenseri ponovo dobro zarađivati od plaćenog sadržaja koji kreiraju za svoje naručioce.
Polovina zarade na Instagramu
Sledeće godine u SAD će za ovaj oblik marketinga biti izdvojeno više od četiri milijarde, a 2023. godine skoro pet milijardi dolara. Iako ove procene iznosa važe za tržište SAD, lako je zaključiti da trendovi nisu ništa drugačiji na ostalim velikim tržištima, poput onog dalekoistočnog ili evropskog. Ulaganja koja su ovde analizirana uključuju samo plaćanje influensera za njihov sadržaj u novcu, dakle analiza ne uključuje razne besplatne proizvode, usluge, putovanja i slične pogodnosti koje influenseri redovno kompenzuju svojim uslugama.
Ovogodišnji porast tržišta influensera pripisuje se i ponovnom aktiviranju industrije putovanja, jer su kompanije iz turističkog sektora tradicionalno veliki ulagači i često koriste influensere za promociju. Kad je reč o platformama, Instagram je i dalje vodeći sa oko 50 odsto tržišnog udela, a slede ga YouTube i Facebook. TikTok je i dalje nešto slabiji u apsolutnim iznosima, ali beleži velike stope rasta.
Pročitajte još:
Poređenja radi, američke kompanije ove godine će na influensere dati 3,69 milijardi, a u klasični marketing na socijalnim mrežama uložiće čak 58,66 milijardi dolara – pa prostora za rast prihoda influensera očito i dalje ima.