leto donosi nova poskupljenja

Cene hrane i dalje opterećuju potrošače u Velikoj Britaniji

Svet

20.6.2023 14:05 Autor: Redakcija Biznis.rs 4

Cene hrane i dalje opterećuju potrošače u Velikoj Britaniji Cene hrane i dalje opterećuju potrošače u Velikoj Britaniji
Inflacija cena prehrambenih proizvoda u Velikoj Britaniji blago je pala u proteklih mesec dana, iako su kupci i dalje zabrinuti zbog uticaja cena hrane... Cene hrane i dalje opterećuju potrošače u Velikoj Britaniji

Inflacija cena prehrambenih proizvoda u Velikoj Britaniji blago je pala u proteklih mesec dana, iako su kupci i dalje zabrinuti zbog uticaja cena hrane na njihove kućne budžete.

Stopa je pala na 16,5 odsto u periodu od četiri nedelje do 11. juna, u odnosu na 17,2 odsto u prethodnom mesecu, navodi Kantar. To je najniži nivo ove godine, ali i dalje „nije nešto za slavlje“, saopštila je grupa za istraživanje tržišta, prenosi Bloomberg.

Britanski supermarketi su pod pritiskom da smanje cene jer se inflacija u namirnicama pokazala blažom nego u drugim zemljama. Odbili su optužbe da profitiraju na višim cenama i protiv nedavnih planova vlade da uvede dobrovoljna ograničenja cena.

Skoro 70 odsto domaćinstava je ili „izuzetno“ ili „veoma“ zabrinuto zbog inflacije hrane i pića, u odnosu na nešto više od dve trećine u januaru.

„Teki pritisak očigledno opterećuje um nacije“, rekao je Frejzer Mekevit, šef maloprodaje i uvida potrošača u Kantar. „Od pet najvećih finansijskih briga koje potrošači imaju, rast cena namirnica je jedina koja ih više brine sada nego na početku ove godine.

Kupci posećuju diskontne supermarkete, kupuju manje artikala i robu sa nižom cenom u pokušaju da uštede novac. Ljudi spremaju i jednostavnija jela sa manje sastojaka, navodi Kantar.

Uticaj inflacije prehrambenih proizvoda na godišnjem nivou na tipične letnje kupovine takođe snažno pogađa cene sladoleda koje su više za 20 odsto, mineralne vode za 17 odsto, kobasica za 16 odsto i pljeskavica za 13 odsto.

Discounter Aldi je bio najbrže rastući trgovac na malo u poslednjih 12 nedelja do 11. juna, sa prodajom koja je porasla za skoro 25 odsto, a njegov tržišni udeo dostigao je rekordnih 10,2 odsto. Lidl je bio blizu, sa prodajom koja je porasla za više od 23 procenta.

Prošle nedelje, izvršni direktor Tesca Ken Marfi rekao je da postoje znaci da inflacija kod prehrambeh proizvodia počinje da se smanjuje nakon što je prodavac nedavno snizio cene hleba, testenine i brokolija. Najveći britanski supermarket takođe je proširio svoje cene sa Aldijem i odbacio ideju profiterstva.
Ipak, „malo je verovatno da će se cene vratiti na staro“, upozorio je on.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.