Kako su se AOL i Yahoo povukli pred naletom Google pretraživanja
Hi-techLifestyleSvetU fokusuZanimljivosti
11.9.2022 16:54 Autor: Redakcija Biznis.rs 18
Tokom poslednje tri decenije, internet je rastao neverovatnom brzinom. Primera radi, 1993. godine bilo je manje od 200 veb-sajtova dostupnih na svetskoj mreži (World Wide Web), a sada ih ima više od dve milijarde.
Bilo je moguće pristupiti proto-internetu još sedamdesetih godina prošlog veka, ali široko dostupna verzija koja je više usredsređena na korisnike i na koju danas mislimo nije se zaista materijalizovala sve do ranih devedesetih, uz korišćenje dial-up modema.
Dial-up je korisnicima omogućio pristup internetu preko modema koji je bio povezan na aktivnu (fiksnu ili zemaljsku) telefonsku liniju. U početku je postojalo nekoliko različitih portala za “ulazak”, tj. pretraživanje interneta, kao što su Prodigy i CompuServe, ali je AOL ubrzo postao najpopularniji.
AOL je zadržao prvo mesto kao najposećenija veb lokacija skoro deset godina. Do juna 2000. godine ovaj online portal je dobijao preko 400 miliona poseta mesečno. Taj podatak svakako treba staviti u kontekst sa informacijom da je tada bilo tek 413 miliona korisnika interneta širom sveta. Drugi je bio Yahoo (387,5 miliona), treći MSN (354 miliona), dok je daleko iza na četvrtom mestu bio eBay, preteča današnjeg Amazona, sa 116 miliona korisnika mesešno.
Ali kada je širokopojasni (broadband) internet došao na tržište i učinio dial-up zastarelim, AOL je izgubio uporište, a na prvo mesto se popeo drugoplasirani Yahoo, i tamo ostao nekoliko godina.
Osnovan 1994. godine, Yahoo je započeo kao veb direktorijum koji se prvobitno zvao „Vodič Džerija i Dejvida kroz svetsku mrežu“. Kada je kompanija počela da raste, njeno ime se promenilo u Yahoo, što je zapravo skraćenica od pošalice “još jedno hijerarhijsko službeno proročište“.
Yahoo je brzo rastao i početkom 2000-ih postao je najpopularnija veb lokacija na internetu. Zadržao je svoje prvo mesto nekoliko godina — u aprilu 2004. godine Yahoo je imao 5,6 milijardi mesečnih poseta.
Međutim, Google je već bio za petama. Osnovan 1998. godine, Google je počeo kao jednostavniji i efikasniji pretraživač, a njegova zvanična adresa je brzo sticala popularnost. Zanimljivo, Google je zapravo bio podrazumevani pretraživač za Yahoo početkom 2000-ih sve dok potonji nije odustao od te ideje kako bi pokušao da koristi sopstvenu tehnologiju za pretraživanje.
U narednih nekoliko godina, Google i Yahoo su se žestoko takmičili, a oba imena su se smenjivala na vrhu liste najpopularnijih veb lokacija. Zatim, 2010-ih, Yahoo je i definitivno počeo da pada na ovoj listi, nakon niza propuštenih prilika i neuspešnih poteza.
Lista najposećenijih iz 2007. godine pokazivala je da je Google na prvom mestu, sa 7,34 milijardi mesečnih poseta, na drugom mestu je bio Yahoo sa 5,16 milijardi, a na trećem danas zaboravljeni MySpace sa 1,27 milijardi mesečnih posetilaca. MySpace, ipak, ukazuje na pojavu društvenih mreža u masovnim pretragama.
Pročitajte još:
Google je danas neprikosnoven na prvom mestu i za mnoge je praktično postao sinonim za internet, uprkos brzorastućim pretraživačima iz Kine, koji su ipak ograničeni upotrebom kineskog jezika. Google obuhvata čak 90 odsto svih pretraga koje se obavljaju na internetu u 2022. godini.
Ove podatke obradio je Džejms Igl (James Eagle) koristeći kao izvore SEMRush, Google Analytics, Statistu, Internet Archive, kao i pojedine kompanijske godišnje izveštaje. Biznis.rs ih prenosi zahvaljujući ljubaznosti portala Visual Capitalist.
MAJA
11.9.2022 #1 AuthorGoogl ipak dominira
DEKSI
12.9.2022 #2 AuthorSlazem se
STRAHINJA
11.9.2022 #3 AuthorJos zanimljivije kako je nastao Google Images
GAGA
11.9.2022 #4 AuthorTajna je u efikasnosti i jednostavnosti. Krajem 20. veka pretrazivaci nisu prepoznavali skup reci
TATJANA
11.9.2022 #5 AuthorNajjaci pobedjuju
MARKO7
11.9.2022 #6 AuthorPa to se i ja pitam…
VILENJAK
11.9.2022 #7 AuthorGoogle jede sve pred sobom!
GOCA BG
11.9.2022 #8 AuthorZanimljiv clanak…
VANJA
11.9.2022 #9 AuthorGppgle je prvi!
DANIJELA
11.9.2022 #10 AuthorGoogle se koristi u 90% slucajeva pretrazivanja.
LIMUN ŽUT
11.9.2022 #11 AuthorNa primer ne poznajem nikog ko koristo AOL ili Yahoo što samo doprinosi činjenici.
DEKSI
12.9.2022 #12 AuthorNi ja isto
Dea
28.9.2022 #13 AuthorNi ja
Boba3
11.9.2022 #14 AuthorGoogle je ipak najpametniji
Ika
11.9.2022 #15 AuthorGoogle je ipak kralj interneta
VOJKAN
12.9.2022 #16 AuthorTehnologija je brzinom svetlosti napredovala u zadnjih 10 godina.
SUNCOKRET
12.9.2022 #17 AuthorGoogle je očigledan pobednik kao što i iz prakse znamo.
N.N.
13.9.2022 #18 AuthorInteresantan clanak.