Walt Disney suočen sa najvećim padom od 1974. godine

Najveće medijske kompanije izgubile više od 500 milijardi dolara tržišne vrednosti

BerzaPoslovanjeSvet

21.12.2022 17:38 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Najveće medijske kompanije izgubile više od 500 milijardi dolara tržišne vrednosti Najveće medijske kompanije izgubile više od 500 milijardi dolara tržišne vrednosti
Najveće medijske kompanije na svetu izgubile su ove godine više od 500 milijardi dolara tržišne vrednosti. Razlog tome je takozvana striming revolucija, koja je... Najveće medijske kompanije izgubile više od 500 milijardi dolara tržišne vrednosti

Najveće medijske kompanije na svetu izgubile su ove godine više od 500 milijardi dolara tržišne vrednosti. Razlog tome je takozvana striming revolucija, koja je podstakla istorijski pad cena akcija radiodifuznih grupa i kompanija iz oblasti zabave.

Pojačana konkurencija i rast cena ukombinovali su se sa smanjenjem potrošnje među korisnicima i usporavanja u oglašivačkom sektoru, što je dovelo do pada širom industrije. Mediji, koji ulagačima predstavljaju širok spektar prilika za investiranje, od filmske produkcije do reklamiranja i kablovske televizije, jesu najteže pogođeni sektor u ovoj, po svemu sudeći, najgoroj godini za hartije od vrednosti širom sveta, piše Financial Times.

“Nastala je ‘savršena oluja’ loših vesti. Već dugo pratim ovaj sektor i nikada nisam video ovakvo nagomilavanje nepovoljnih podataka”, rekao je Majkl Nejtanson (Michael Nathanson), medijski analitičar u kompaniji SVB MoffettNathanson.

Vrednost akcija kompanije Walt Disney, snižena za oko 45 odsto, kreće se ka najvećem godišnjem padu od 1974. godine. Akcije su bile pod većim pritiskom u poslednjih nekoliko dana jer dugo očekivani nastavak filma “Avatar” nije ispunio očekivanja u toku premijere.

Akcije kompanije Paramount Global ove godine su izgubile 42 odsto vrednosti, a deonice striming platforme Netflix 52 odsto, dok je Warner Brothers Discovery pretrpela gubitke od 63 odsto.

Striming kompanije su zabeležile povećanje broja korisnika zahvaljujući zaključivanjima zbog pandemije korona virusa, koja su od marta 2020. godine podsticala i rast akcija širom ovog sektora.

Međutim, dok su rukovodioci trošili desetine milijardi dolara na striming sadržaje, povećao se i broj opcija za gledaoce, ali su povećani i troškovi života, koji su naveli domaćinstva da zamene striming usluge na koje su pretplaćeni za povoljnije opcije.

Dow Jones Media Titans indeks, koji prati učinak 30 najvećih medijskih kompanija na svetu, ove godine je pao za 40 odsto, a njegova ukupna tržišna vrednost se smanjila sa 1,35 biliona dolara na 808 milijardi dolara.

  • GOCA BG

    21.12.2022 #1 Author

    Porazavajuca statistika,toliki pad niko nije ocekivso…

    Odgovori

  • maric

    24.12.2022 #2 Author

    Očigledno pogrešna investiciona politika pomenutih kompanija. Zaista veliki pad.

    Odgovori

  • MAJALG

    25.12.2022 #3 Author

    Ovo je nesto sto nije ocekivano, naravno da je korona uticala na trziste i vrednost akcija, ali ovi procenti su zastrasujuci i pokazuju da je sve vrlo lako promenljivo.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.