Potražnja za električnim automobilima raste, subvencije države daju rezultat
AutomobiliBiznisHi-techSvetU fokusu
20.8.2022 16:01 Autor: Miljan Paunović 36
Proizvođači električnih vozila (EV) trude se da privuku veći broj kupaca, i uprkos tome što i ovo tržište oseća inflatorne pritiske širom sveta, prodaja takvih automobila u pojedinim delovima sveta raste.
Električni automobili su za razliku od klasičnih četvrotočkaša znatno skuplji (čak dva do tri puta) te je svaki vid subvencije države ili olakšica od samog proizvođača dobro došla.
Generalno, svetska prodaja električnih vozila se udvostručila, te je tako u 2021. godini prodato 6,6 miliona vozila, u odnosu na godinu pre, objavila je Međunarodna agencija za energetiku u svom Globalnom pregledu električnih vozila za 2022. godinu. Ohrabruje i podatak da je 630.000 električnih automobila sa priključnim baterijama i hibridnih automobila prodato je u SAD 2021. godini, duplo više nego prethodne godine.
Stopa rasta prodaje plug-in EV u Kini je spektakularna, piše Insideevs.com. Prema podacima kompanije EV Volumes u junu je u Kini registrovano oko 565.269 novih putničkih električnih automobila, što je 132 odsto više nego pre godinu dana. Prodaja potpuno električnih automobila (BEV) porasla je za „samo“ 121 odsto. Kina predstavlja više od polovine globalnog tržišta plug-ina.
Prema pisanju portala Rushline.com, specijalizovanog za vesti iz auto-sveta, beleži se rast potražnje za električnim vozilima u Indiji. Tome je doprineo i program indijskog Ministarstva teške industrije pod nazivom FAME II, pokrenut 2019. godine.
Najnoviji podaci pokazuju da je prodaja Top 10 EV u julu porasla za čak 247 odsto, a na godišnjem nivou 297 procenata.
Prodaja vozila na električni pogon iznosila je 3.295 jedinica u julu ove godine i to je doprinelo trocifrenom rastu izraženom u procentima. Ne mesečnom nivou prodaja je takođe zabeležila bolje rezultate u odnosu na jun, kada je prodato 3.089 jedinica.
Vozači su najzaintersovaniji bili za automobile Tata Nexon i Tigor, koji su na vrhu liste najprodavanijih EV, ukupno 2.878 jedinica. Ova potražnja doprinela je rastu od čak 323 odsto na godišnjem nivou, što ilustruje podatak da je u junu 2021. godine prodato 680 ovih vozila. Prodaja u junu 2022. iznosila je 2.709 jedinica što je dovelo do rasta od 6,24 odsto u mesecu. U julu 2022. godine, Tata Motors je predstavio Nexon EV Prime kao besplatnu nadogradnju za sve vlasnike Nexon EV i prvo ažuriranje softvera te vrste, piše Rushline.
Program FAME II
Indijska vlada je odobrila fazu-II projekta FAME za period od tri godine počevši od 1. aprila 2019. Od ukupne budžetske podrške, oko 86 procenata sredstava je opredeljeno za podsticaj potražnje kako bi se poboljšala veća potražnja za EV u toj zemlji. Ova faza projekta ima za cilj da generiše potražnju kroz podršku za 7000 e-autobusa, za 500.000 trotočkaša, zatim za 55.000 putničkih automobila (uključujući Strong Hibrid) i milion motora. Međutim, u zavisnosti od potražnje različitih kategorija EV-a, ovi brojevi mogu da variraju, navode iz Ministarstva teške industrije.
Vozila koja su opremljena samo sa naprednom hemijskom baterijom, i koja ispunjavaju minimalne tehničke kriterijume i registrovana kao „motorno vozilo“ prema CMVR-u (Central Motor Vehicle Rules), ispunjavaju uslove za podsticaj u okviru ovog projekta. Sve je osmišljeno kao deo velike ekološke akcije i podizanja svesti svih građana o sprečavanju zagađenja vazduha.
Ioniq 5 najbolji od najboljih
Iako do kraja ove godine ima još četiri meseca, poznavaoci auto-industrije već biraju najbolja vozila u klasi. Te je za najbolje EV u ovoj godini izabran Ioniq 5 kompanije Hyundai Motor, od strane američkog auto magazina Car and Driver, saopštio je korejski proizvođač automobila.
Kao i njegov slogan „Novi horizont EV-a“, Ioniq 5 otvara novi teren za električne automobile i sada je prepoznat kao vodeće ekološko vozilo, piše Korea Times.
Do izbora pobednika kandidati su morali da prođu tronedeljnu rigoroznu procenu. U ovo takmičenje u širem izboru bilo je 20 električnih automobila uključujući: Ionik 5, Aud e-tron GT, BMW i4 i iX, Chevrolet Bolt EV, Ford Mustang Mach-E GT i Mercedes-Benz EQS.
Urednici američkog auto magazina su tokom evaluacije uglavnom posmatrali vrednost vozila, njihove vozne performanse, nove tehnologije ugrađene u automobilima i iskustva tokom vožnje.
„Ionik 5 je pokazao odličan komercijalni kvalitet u pogledu performansi vožnje, kilometraže i brzine punjenja“, rekao je glavni urednik časopisa Car and Driver Toni Kuiroga (Tony Quiroga).
Pročitajte još:
Ukoliko odlučite da budete vlasnik baš ovog električnog automobila, potrebno je da izdvojite od 47.000 do 65.000 evra (sa carinom i PDV-om) u zavisnosti koji tip Ioniq 5 želite. Raspon cene zavisi od jačine motora, maksimalnog dometa vozila i opreme za vozilo.
Podsetimo, i Vlada Srbije donela je novu uredbu o subvencionisanju vozila, od motora do automobila. Ovi podsticaji se odnose na kupovinu novih ekoloških, električnih i hibridinih vozila, a pravo na novac imaju fizička i pravna lica, kao i preduzetnici, objavilo je Ministarstvo zaštite životne sredine početkom ove godine.
LJUBIŠA
20.8.2022 #1 AuthorUz subvencije naravno…👍
VANJA
21.8.2022 #2 AuthorBice ih sve vise!
MARA
21.8.2022 #3 AuthorModerno doba
LEPOSAVA
21.8.2022 #4 AuthorNadamo se
Ceca
20.8.2022 #5 AuthorEkoloska svest raste,cak i kod nas
MARA
21.8.2022 #6 AuthorEkološka svest ili poskupljenje goriva?
SNEZANA
21.8.2022 #7 AuthorZa divno cudo
Lolek
20.8.2022 #8 AuthorAko bude 80% mozda
IVAN
21.8.2022 #9 AuthorOdprilike
TATJANA
20.8.2022 #10 AuthorNormalno da raste
GOCA BG
20.8.2022 #11 AuthorBez subvencija nista…
SRDJAN
20.8.2022 #12 AuthorDaleko smo mi od elektricnih automobila.
MARA
21.8.2022 #13 AuthorNaravno da jesmo
MIŠKOVIĆ
21.8.2022 #14 AuthorHybridi su budućnost
Moon
21.8.2022 #15 AuthorA nestasica struje se najavljuje
VOJKAN
21.8.2022 #16 AuthorHibridi i električna vozila ce postati svakodnevnica
DANIJELA
21.8.2022 #17 AuthorNadam se u skorijoj buducnosti.
kaćica
21.8.2022 #18 AuthorTo kod nas nece uspeti nismo mi taj standard kao zemlje u svetu.
Ika
21.8.2022 #19 AuthorDa, tesko je dostići taj standard
N.N.
21.8.2022 #20 AuthorSlazem se.
STRAHINJA
21.8.2022 #21 AuthorDa je prihvatljivija cena, narod bi i itekako presao…
VILENJAK
21.8.2022 #22 AuthorI nije adekvatno regulisana naplata punjenja automobila kod nas!
Milovan94
21.8.2022 #23 AuthorHoću I ja da vozim
DANIJELA
21.8.2022 #24 AuthorSvi bi…
LIMUN ŽUT
21.8.2022 #25 AuthorMože se reći da napredujemo.
DANIJELA
21.8.2022 #26 AuthorUz subvenciju svako ce preci na bolje.
Joksi
21.8.2022 #27 AuthorNišta bez subvencija..
IVAN
21.8.2022 #28 AuthorNikako drugacije
MARA
21.8.2022 #29 AuthorPorašće i kod nas potražnja za nekih 30 ak godina..
Gaga45
21.8.2022 #30 Authorto je buducnost
LUKA
21.8.2022 #31 AuthorNormalno da raste
ZVEZDICA01
21.8.2022 #32 AuthorKo ima pare da kupi elekricni automobil, subvemcija mu i ne treba.
VILENJAK
21.8.2022 #33 AuthorMnogo stvari treba da se poklopi da se ljudi preorijentišu na ovakva vozila.
Boba3
21.8.2022 #34 AuthorTreba subvencionisati, manje cemo zagadjivati
SUNCOKRET
22.8.2022 #35 AuthorKinezi su prvi i u kupovini električnih automobila Svaka čast.
SUNCOKRET
22.8.2022 #36 AuthorSubvencije su u Evropi i 7. 500 eura pa nije čudo da daju rezultate